Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 12-10-2005, 21:03   #16 (permalink)

Koradhil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brinkdinges
Ik heb trouwens een volgeling. Na info van Blackcrown die oa foto's van mij had laten zien, is hij met zn mod begonnen. Toch leuk
Zeer binnenkort krijg je er nog één bij... ikke
Koradhil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-10-2005, 07:51   #17 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Mijn onderschrift zegt al wel genoeg denk ik Ik moet na school alleen nog even een mailtje naar AC Ryan doen
Oud 13-10-2005, 09:28   #18 (permalink)

Standaard

En door allerlij mod's krijg ook ik weer inspiratie.....
Oud 13-10-2005, 09:53   #19 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Haha, erg is dat he Mijn handen beginnen ook te jeuken
Oud 13-10-2005, 18:55   #20 (permalink)

Standaard

Heey mooie mod Maar lijkt het zo groot of is ie ook groot ?

En lol Ik wil een mod gaan maken met een aluminium prfiel gaan maken. Later wil ik er dan weer hout op wil schroeven. Nou Veel suc 6 ! ik blijf deze zeker weten volgen !
Bobie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-10-2005, 19:01   #21 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demoniac
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Haha, erg is dat he Mijn handen beginnen ook te jeuken
Dat is altijd leuk ja, heb ik net zo bij andere mods

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobie
Heey mooie mod Maar lijkt het zo groot of is ie ook groot ?

En lol Ik wil een mod gaan maken met een aluminium prfiel gaan maken. Later wil ik er dan weer hout op wil schroeven. Nou Veel suc 6 ! ik blijf deze zeker weten volgen !
Meet het maar een keer uit, hij wordt straks 37x37x37. Dat is eigenlijk best groot, maar minder diep en hoog als een normale kast. Jij ook alvast veel succes
Oud 21-10-2005, 07:23   #22 (permalink)

Standaard

Update 3

Er is al een tijdje geen updat geweest, dus nu maar weer een keertje Geen grote update, maar wel goed nieuws :P

Ik heb de laatste tijd niet zoveel kunnen doen, af en toe een half uurtje tot een uurtje. Ik moest op zoek gaan naar aluminium platen, omdat ik zonder niet echt verder kon. Mijn eerste idee was platen van 2mm nemen. Deze verkopen ze alleen niet bij de gamma etc en dus moest ik op zoek naar metaalbedrijven. Op internet vond ik er een aantal, maar daar schrok ik nogal van de prijs. Voor mijn kubusje zou ik dan uitkomen op 130 euro ex btw Het plan werd dus 1mm dik alu.
Maar toen kreeg ik het idee om het eens op school in de werkplaats te vragen of ze daar wat in konden kopen voor mij. M'n leraren hadden daar helemaal geen problemen mee, ze hadden zelfs nog 2mm plaat op voorraad liggen. De hoeveelheid die ik nodig had zou me dan 45 euro kosten. Ik hoorde dat gisteren, en ben er vandaag gelijk weer heen gegaan om te knippen Nu heb ik het ook nog mooi net voor de vakantie.

Hier een fotootje van alle platen bij elkaar. Er zijn 10 stuks die allemaal rond de 370x370 zijn, en nog een paar kleinere.

</a>

Zoals je ziet zitten er wel flink wat krassen op, dus daar zal nog het een en ander aan moeten gebeuren. Wat ik ermee ga doen weet ik nog niet, de mogelijkheden zijn: polijsten en lakken (door de lak wordt het minder spiegelend), borstelen of schuren met staalwol.

Waar ik vooral mee bezig ben geweest is de radiator. Op de volgende twee foto's is te zien hoe de radiator er uitzag toen hij uit de auto (Fiat Panda geloof ik :P ) gesloopt was. Nog helemaal vol met schuim en lijmresten :P

</a>

</a>

En na een heel aantal uurtjes poetsen en met aceton boenen:

</a>

Tussen al die letters zitten nog lijmresten, welke ik er erg moeilijk uit krijg. Hier nog even van de andere kant:

</a>

Hij ziet er al veel beter uit, maar er moet nog flink wat aan gebeuren. Rechts op de laatste foto zit namelijk een hele rare aansluiting, met een hendeltje om hem dicht te zetten. Dat vind ik lelijk, dus dat moet weg :P
In het midden zie je een gat zitten, dat was niet de bedoeling dat dat er zou komen Er zat een stukje plastic aan dat niet nuttig was voor mij, dus dat zaagde ik eraf. Helaas zat er een gat achter. Ik heb ondertussen een stukje plexiglas gemaakt wat ik er in ga lijmen. Dan heb ik misschien wel de eerste radiator met een window
Over de radiator heb ik trouwens nog een vraag. Door de ene opening (en door het gat :P ) kun je naar binnen kijken in de buizen. Daar zie ik dat de buizen met een soort kunststof zijn bekleed. Op de punten die ik kan zien lijkt de kunststof los te laten. Ik dacht misschien dat dat erop zat om voor een meer turbulente stroming te zorgen zodat er meer warmte afgestaan kan worden. Weet iemand waar dit spul echt voor dient? En zou ik het straks gewoon met zoutzuur door kunnen spoelen zodat kalk etc verdwijnt?

De komende tijd ga ik bezig met het bevestigen van de aluminium platen. Daarvoor zal ik weer erg veel draad moeten tappen, maar dat is het waard
Oud 27-10-2005, 08:10   #23 (permalink)

Standaard

Update 4

Na een aantal dagen niks hebben kunnen doen bij mn vader (of ik moet gaten gaan boren met een botte schroevendraaier :+ ) heb ik vandaag wat aan de platen kunnen doen.

Na de onderplaat afgetekend te hebben ging de plaat met kubus en al onder de kolomboor. Erg handig, zo'n hoge Zo komen alle gaten precies gelijk. De plaat heb ik later nog verder geboord met een 4mm boortje, de kokers heb ik draad in getapt.

</a>

De platen worden vastgezet met kunststof boutjes. Die zijn wat afwisseling van de imbus en ze zien er erg leuk uit Ik heb ze in het begin nog getest door ze in een plaatje te draaien en er met een hamer op te slaan, maar ze zijn behoorlijk sterk :P

</a>

</a>

De foto's zijn op verschillende oppervlakken genomen, vandaar dat ze er anders uit zien. Het was nogal lastig om ze goed te fotograveren.

En gemonteerd ziet dat er zo uit:

</a>

Niet helemaal recht, maar toch bijna :P

Daarna ben ik bezig geweest met een binnenplaat. Eerst moesten er een paar stukjes uit:

</a>

En gemonteerd ziet dat er zo uit Alle afstanden voor de boutjes heb ik overgenomen van de buitenkant. Ik denk niet dat dat ooit te zien zal zijn, maar zo blijft het wel mooi een eenheid.

</a>

</a>

Als laatste de twee platen samen gemonteerd. Let niet op alle vingerafdrukken :P Het lijkt of het alu doorzichtig is ofzo, maar dat is gewoon de spiegeling.

</a>

Ik heb trouwens ook een mailtje van AC-Ryan teruggekregen, ik ben nu officieel deelnemer in hun Worklog Contest

Mijn [img]-tags doen het trouwens nog steeds niet. Zit het hem misschien in de %20 als de spaties?
Tot de volgende update
Oud 27-10-2005, 08:20   #24 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Je moet je pics ook geen naam geven met een spatie erin. :/ Da's altijd gefuck op internet. Ik behoudt altijd gewoon de naam die m'n cam heeft gegeven.

Ga zo door!
Blackcrown is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-10-2005, 08:38   #25 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackcrown
Je moet je pics ook geen naam geven met een spatie erin. :/ Da's altijd gefuck op internet. Ik behoudt altijd gewoon de naam die m'n cam heeft gegeven.

Ga zo door!
Jij bent er ook al vroeg bij

Ik heb nog nooit last gehad van de spaties, tot nu dan. Mijn cam geeft altijd een naam DSFCgetalletje. Als ik dan foto's van het kaartje afhaal begint hij daar weer met tellen en zo krijg ik foto's met dezelfde naam. Daarom verander ik ze, en zo blijft het ook duidelijk voor mij. Bij de volgende update zal ik de spaties eruit halen
Oud 27-10-2005, 15:24   #26 (permalink)
J37

Standaard

Als het goed is staat er een index bestandje ofzo op het kaartje van je camera, als je die verwijderd begint hij weer opnieuw met tellen.
En om niet helemaal oftopic te gaan: Strakke mod!
Oud 27-10-2005, 16:39   #27 (permalink)

Standaard

ZIet er netjes uit hoor, lekker stevige constructie! Nog even een tip voor je rad, je kunt proberen de radiator even in een bak cola te leggen, daar schijnt ie wel mooi schoon van te worden.
Oud 28-10-2005, 08:31   #28 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J37
Als het goed is staat er een index bestandje ofzo op het kaartje van je camera, als je die verwijderd begint hij weer opnieuw met tellen.
En om niet helemaal oftopic te gaan: Strakke mod!
Een indexbestand staat er niet op geloof ik. Iig niet zichtbaar. Maar dit is een algemeen bekend gebrek van deze camera. Ik vind het sowieso gewoon makkelijker met namen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jamba
ZIet er netjes uit hoor, lekker stevige constructie! Nog even een tip voor je rad, je kunt proberen de radiator even in een bak cola te leggen, daar schijnt ie wel mooi schoon van te worden.
Stevig is het zeker ja, al zal het nog wel minder stevig worden met alle gaten die erin komen :P Maar de platen voegen ook weer veel stevigheid toe.
Cola ga ik proberen. Moet ik alleen eerst kopen, want dat hebben we hier nooit :P
Oud 3-11-2005, 07:22   #29 (permalink)

Standaard

Update 5

De laatste dagen ben ik weer bezig geweest met de beplating. Bij elke plaat betekent dat de plaat passend maken, eventueel de ondersteuning maken, gaten boren, schroefdraad tappen en passen. Dat is wel steeds veel werk voordat 1 plaat erop zit, maar zo is het ook lekker afwisselend

Na de tweede plaat van de voorkant en de onderkant was het tijd voor de linkerplaat.

En nog een plaatje :P

Daarna was het kleine plaatje voor de voorkant aan de beurt. Deze is onder andere vastgezet met behulp van de volgende hoekjes.

En gemonteerd. Eentje zit vast met kunststof boutjes omdat de imbusjes even op waren. Die kunststoffen dingen zijn alleen niet erg fotogeniek :+

De totale ophanging ziet er zo uit:

En gemonteerd

De voorkant. Nouja voorkant, wat is nu nog de voorkant. Dit is eigenlijk een aanzicht van de zichtbare kant van de tweede plaat van de voorkant :P

Nu de tweede plaat van de achterkant van de onderkant (je moet het echt zien om het te begrijpen :P ). Deze is op bijna dezelfde manier gemonteerd.

Van de andere kant:

Ik moet wel zeggen dat de kast nu ineens een heel stuk groter lijkt, nu er platen op zitten :P Ik ga de komende tijd nog maar weer meer platen monteren, als het goed is zijn het er totaal 11

Nu werken m'n plaatjes eindelijk met BBCode. Ik heb de spaties eruit gehaald en het (custom) wat mijn resizer erbij zette
Oud 3-11-2005, 07:45   #30 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Het ziet er allemaal erg strak uit, maar ik ben een beetje de weg kwijt wat je nou precies gaat doen met de platen die je aan de binnenzijde monteert.
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.