Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 18-03-2008, 21:08   #256 (permalink)

Standaard

mooie setup hoor die je daar hebt.
realiks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-04-2008, 19:15   #257 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Update 37

Hehe, daar ben ik weer Ik had de afgelopen maand niet veel zin om te casemodden, vooral omdat de stalen onderdelen veel teveel werk vergen. Maar ik heb weer wat gedaan, en dat wil ik met jullie delen. Allereerst het laatste stukje hardware van mijn nieuwe pc, een NZXT Zero. Volledig van aluminium en bijna toolless. Een beetje premod, maar dat wordt vast nog wel een keertje veranderd Ik heb hem gekocht omdat ik het alu goed kan bewerken en omdat hij boven het mobo erg veel ruimte heeft. Daar heb ik de plannen al voor klaar liggen.

De kast werd standaard met 7 (!!) fans geleverd, waarvan zes 120mm fans. Vier daarvan zitten er in het zijpaneel, daarmee moet mijn passieve graka toch koel blijven lijkt me

En dan nog een paar leuke fannetjes, die ik gewonnen heb met de Bouweenpc.nl projectlog contest

Goed, op naar het echte modwerk. Het eerste gelaste onderdeel is zwart gespoten en gelakt:

Samen met een stuk alu en een stuk plexi zal dit onderdeel een window vormen. Er is een hoop vijlwerk aan vooraf gegaan om dit stukje alu zo goed passend te maken:

Gemonteerd ziet dat er zo uit

Zoals het Oud-Hollandse spreekwoord al zegt: "Geen window zonder een gat in je kast" Na een beetje zaagwerk, en weer een hoop vijlwerk:

De plaat plexi past er ruim omheen:

Vervolgens plaats ik het alu, en bout ik het geheel vast:

Het randje aluminium heb ik heel bewust zichtbaar gelaten, omdat dit lekker afsteekt tegen het zwarte Nu is het nog geschuurd met grof schuurpapier, maar wellicht ga ik dit nog even polijsten:

Het plexi ook zichtbaar:

De eerste is gemonteerd, tijd voor de tweede. Deze staat nog in de primer om de verf niet te beschadigen. Dat is bij de eerste wel gebeurd, dus die moet ik opnieuw spuiten Weer veel vijlwerk om het aluminium passend te maken:

We slaan hier even een stukje over, het is toch allemaal hetzelfde. Ook deze is nu gemonteerd:

En een overzichtje van het hele zijpaneel, dat ondertussen al behoorlijk zwaar geworden is

Zo zal hij op de kast gemonteerd worden. In het bovenste vak zie je het mobo en de radiator, in het onderste vak de glimmende behuizing van de voeding

Al met al ben ik hier tot nu toe heel tevreden mee. Het vergt nog steeds wel wat werk, maar de grootste hobbels zijn overwonnen. Dan kan ik binnenkort eindelijk weer eens met andere onderdelen bezig
Oud 7-04-2008, 19:56   #258 (permalink)
Administrator

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Ah, mooi werk weer Brink! ziet er zoals gewoonlijk heel netjes uit, prachtig maatwerk En leuke totaalshot ook. Maar je zei dat het windows waren, komt het plexi ervoor, erachter of erin?
Oud 8-04-2008, 08:29   #259 (permalink)

BlackWhizz's schermafbeelding

Standaard

Mooi werk Het wordt me nu allemaal nog wat duidelijker
Oud 8-04-2008, 12:12   #260 (permalink)

Standaard

Tnx allebei Het zou leuk zijn als het plexi erin kwam, maar ik heb ervoor gekozen om het er gewoon achter te doen
Oud 14-04-2008, 16:22   #261 (permalink)

Standaard

Update 38

Ik ben al tijden op zoek naar een mooi logo voor deze case. Ongeveer een maand geleden zag ik het logo van het onlangs overleden TV-programma "De nieuwste show", en daar waren de letters allemaal met elkaar verbonden. Met dat idee in het achterhoofd begon ik te tekenen, en al snel bleek dat ik de letters niet rond en bochtig wilde hebben maar liever hoekig en strak. Elke letter werd uitgewerkt en daarna heb ik het geheel in SolidWorks gezet. Ik zou graag jullie meningen er even over horen voordat ik in het front ga zagen

Dit is de eerste versie. De gaten die je boven het logo ziet horen er trouwens niet bij

Deze heeft een andere O, omdat deze hierboven me iets te groot leek. Hij blijft alleen groot De eerste O heeft dezelfde vorm als de C en de N, hier heb je een achthoek:

Zo zal het logo eruit gaan zien op de case. Hier zie je ook waarom de N een raar pootje heeft, zodat hij meer in het geheel past Tussen de logo's in komen nog allerlei metertjes en knopjes etc. De lijnen die op dit plaatje door het logo lopen, zullen in het echt niet zichtbaar zijn:

En de tweede versie:

Op deze foto kun je door het front heen kijken. Daarachter zie je het tussenschot. De gaten in het linker logo zullen ook nog een nuttige functie krijgen, namelijk als intake voor frisse lucht voor de radiator. Een paar millimeter achter het logo komt een plaatje van zwart aluminium, om deze functie onzichtbaar te maken. Ik heb het nog niet in 3D uitgewerkt, jullie zullen moeten wachten tot het resultaat

Op dit moment ben ik benieuwd naar jullie meningen over het logo. Zijn er letters niet mooi genoeg? Welke O vinden jullie beter? Ieder commentaar is welkom
Oud 14-04-2008, 16:33   #262 (permalink)

modernization's schermafbeelding

Standaard

2de O is mooier, die is wat voller
En ik vind het zeker wel een mooi logo, is vast goed over nagedacht.
Oud 14-04-2008, 18:08   #263 (permalink)

BlackWhizz's schermafbeelding

Standaard

Strak logo! Past echt goed bij dat metaal. Lijkt mij ook wel vet dat je plexi in de vormvan die tekst uitzaagt zodat je die kunt oplichten. Ik zou trouwens voor die 2e cubeleon tekst gaan.
Oud 14-04-2008, 18:45   #264 (permalink)

Standaard

Tnx allebei, en er is zeker goed over nagedacht om het geheel zover te krijgen De tweede O is inderdaad wat mooier, maar past minder bij het geheel. Vandaar dat ik ook nog steeds twijfel.

Ik denk overigens niet dat ik er standaard plexi achter zal plakken. Ik heb in deze hele mod (als ik het goed heb) nog geen laagje plexi met verlichting erin, omdat dat er vaak erg standaard uit ziet. Ik zal het logo natuurlijk wel moeten benadrukken, dus iets met licht komt er vast nog wel in!
Oud 14-04-2008, 19:57   #265 (permalink)

Standaard

Tweede zou mijn keuze zijn. Het is waar dat het wat meer afwijkt van de C, maar het is duidelijker een o. Zo komt de vorm van de C ook al terug in die N, dus aan het begin en aan het einde van het woord, dat lijkt mij genoeg. Verder kan ik alleen maar zeggen dat het een hele mooie kast aan het worden is. Welke optie je ook kiest er zullen altijd mensen zijn die vinden dat de andere beter zou zijn geweest. Ga op je eigen gevoel af en laat verder iedereen lullen
Oud 14-04-2008, 20:59   #266 (permalink)

Standaard

Het lijkt inderdaad meer op een O dan. Ik heb wel degelijk door dat ik niet iedereen tevreden kan maken en daarom kies ik straks alsnog zelf. Ik ga geen bindende poll houden oid, maar ik ben zelf ook nog niet 100% tevreden en ik hoop erop dat ideeen van anderen het geheel nog iets beter maken
Oud 14-04-2008, 22:04   #267 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Ik vind beide eerlijk gezegd niet fraai maar dat is lame commentaar natuurlijk
Oud 15-04-2008, 07:25   #268 (permalink)

Standaard

Idd, die comment negeer ik gewoon
Oud 15-04-2008, 10:32   #269 (permalink)

Standaard

om de keuze nog wat moeilijker te maken: ik vind de eerste beter. De tweede "O" op zich is mooier, maar de eerste past meer bij de rest van de tekst en het geheel
Oud 15-04-2008, 13:17   #270 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalf Bekijk bericht
om de keuze nog wat moeilijker te maken: ik vind de eerste beter. De tweede "O" op zich is mooier, maar de eerste past meer bij de rest van de tekst en het geheel
Ongeveer precies mijn gedachte De achthoekige O valt uit de toon bij de andere letters.
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.