| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #242 (permalink) | |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Citaat:
Ik merk dat iedereen het totaalplaatje mist, dus ik moet de case maar snel afmaken ![]()
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! | |
| | |
| | #244 (permalink) |
| Update 35 Zo, ik heb weer flink wat gedaan We beginnen dit keer met een plaatje om het Corsair logo te laten verdwijnen:Er zitten twee gaatjes in de hoeken van de AC Ryan plaat, maar dat maakt voor dit onderdeel weinig uit. Het is straks toch niet zichtbaar. De voeding zonder plaat: En met Daarna verder met het inbouwen van het hele voedingsgebeuren. De rechterplaat hadden jullie nog niet gemonteerd gezien: ![]() Het grote gat zal opgevuld worden met deze plaatjes gepolijst alu. Op de tekening zie je de ontwerpen hiervoor: Na enig vijlen passen ze ook ![]() Na enig testen ben ik overigens iets afgeweken van mijn originele plan. Het bovenste gat was voor de Pci-e stekker, maar die heb ik niet nodig omdat mijn bestelde ATI HD3650 geen power connector heeft. Dat scheelt weer een kabel midden door de kast Ook heb ik wat gewisseld met de onderste gaten. De linker wordt nu voor de molex kabel, de andere twee voor sata kabels: Als ik alles gemonteerd en aangesloten heb, ziet het er zo uit Dat is wel ongeveer het effect waarnaar ik op zoek was Misschien maak ik die pci-e kabel er toch nog in, om het geheel wat op te vullen ![]() Aan de rechterkant van de voeding zit nog een redelijk groot gat, dit wordt nog opgevuld met een zinnige feature, maar dit zal niet zichtbaar zijn door de windows. Ja meerdere windows dus Ik ben er eindelijk aan toegekomen om op school een paar dingen te lassen, die uiteindelijk als window gaan dienen. Twee kleine en een grote. Ze zijn van staal, omdat alu erg moeilijk te lassen is en ik daar de facaliteiten niet voor heb. Om te proberen heeft een vriend er eentje gelast met MIG of MAG, ik heb de twee andere zelf gelast met TIG. Het was erg lang geleden dat ik dat gedaan had, dus ik heb eerst een uurtje geoefend. Dat betaalde zich zeker uit, omdat de windows best goed gelukt zijn Het geheel is van staal, dus het ging al snel roesten. Na behoorlijk wat schuur, vijl en vulwerk en het primen ziet de eerste er nu zo uit: Door de primer komen foutjes mooi naar buiten, dus die moet ik nog even bijwerken. Daarna 'nog maar' twee Het laatste waar ik mee begonnen ben zijn de voetjes. Ik wilde redelijk simpele voeten van dik alu. Het plan was 10mm, maar ze hadden blokjes liggen met een mooi formaat, van 15mm dik. Hier ben ik alvast begonnen met zagen op school, wat ik later thuis heb voortgezet omdat de zagen daar bot waren. Het eerste blokje doormidden ![]() Na nog meer zaagwerk, en het boren van een aantal verzonken M3 gaten: De scherpe hoeken in het ontwerp blijken moeilijk te realiseren te zijn, ze zien er nooit netjes uit. Daarom heb ik gekozen voor afgeschuinde hoeken: Dit is het enige voetje wat zover af is. De andere drie moeten nog dusdanig bewerkt worden, dat ze nog niet het showen waard zijn Stay tuned voor de volgende update dus ![]()
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! |
| | |
| | #246 (permalink) |
| Het eindresultaat kom ik wel showen op het NKCM 2009 ofzo ![]()
| | |
| | #247 (permalink) |
| Update 36 Deze update is een geld-uitgeef-update, de hardware voor de pc is namelijk binnen Als eerste het moederbord, een Abit IB9: ![]() Zoals je ziet heeft hij 1 pci-e slot, precies genoeg voor mij Ik ben toch geen gamer, dus ik zal niet erg snel sli/crossfire gaan draaien. De backplate is helaas wel wat leeg, maar daar staat tegenover dat de plaatsing van de connectoren op het moederbord wel erg goed is. En ja, daar heb ik het mobo zeker op geselecteerd Meegeleverd is een pata naar serial ata converter meegeleverd, omdat dit mobo geen ide poorten ondersteunt voordat daar windows software voor geinstalleerd is :P ![]() Ook ik ben over naar Intel, ik heb gekozen voor een Core2Duo E4500: ![]() Twee reepjes van 1gb ddr, cas4. En SLI ready, jaja Als graka heb ik een PowerColor HD3650 besteld. Ik wilde sowieso een HD3650 vanwege het lage stroomverbruik, de lage prijs en het ontbreken van een externe stroomstekker. Het merk maakte me weinig uit, maar het is dus deze geworden ![]() ![]() ![]() Hij is dus passief gekoeld, wat een pluspunt is. Wellicht ga ik hem nog waterkoelen met een simpel blokje, omdat het er gewoon mooi uit ziet en omdat de airflow er waarschijnlijk niet genoeg langskomt. Deze kast heeft plaats voor 4 harde schijven, ik wil die plekken dus ook wel een beetje opvullen Tevens kan ik dan een keertje met raid0 gaan spelen, ik ben benieuwd of dat nog leuke resultaten geeft. Het zijn hd's van Samsung, met een enkele platter van 250gb. Die zouden mooi snel en stil moeten zijn. ![]() Het laatste onderdeel voor in de kast is een sata dvd brander. Ik heb nog overwogen om een floppydrive te kopen, maar die krengen kosten nog 10 euro De kast die mijn volgende project gaat worden komt hopelijk deze week binnen Tijdelijk komt de pc nog wel in die kast.![]() ![]() Naast de pc onder het bureau, zijn er ook reorganisaties doorgevoerd boven het bureau :P Mijn 17" crt heeft plaats gemaakt voor een 22" LG tft, wat een gigantisch ding Tevens nieuw is het ergonomische Microsoft toetsenbord:![]() ![]() Alsof ik nog niet genoeg geld had uitgegeven, wilde ik nog een keer een goede decoupeerzaag kopen, en kwam ik een goede aanbieding voor een Dremel tegen. Beide wilde ik al erg lang hebben, dus het was geen hele impulsieve aankoop. Maar toch een dure maand ![]() ![]() De decoupeerzaag is een Bosch, en daarvan hadden ze er bij de Gamma heel veel van staan. Elk type was net weer iets duurder dan zijn buurman, en had weer iets extra of iets minder. Thuis kwam ik erachter dat deze geen pendelstand had, maar gelukkig gebruikte ik die toch al niet De dremel kwam in een blik, die ik in de verre toekomst als techneut toch als koekblik moet gaan gebruiken :P Heerlijk om je dremel er gewoon in te kunnen gooien, in plaats van het proppen in een kunststof behuizing ![]() Met veel tooltjes, waarvan ik denk ik toch minstens de helft ooit ga gebruiken ![]() En om het af te leren, een 1gb kaartje voor m'n camera. Hij zit er niet meer in, omdat deze foto erop staat ![]() ![]() Volgende keer meer gemod, dus wellicht leuker om te lezen. Ik heb vandaag een led dimmer gemaakt, en daarmee ga ik testen of ik rgb leds goed kan aansturen. Als dat niet zo is, ga ik witte leds gebruiken ![]()
| | |
| | #249 (permalink) |
| Ik heb de dimmer met een witte led aan de praat gekregen Hij kan nog niet helemaal uit, dus wellicht moet er nog wat aan gesleuteld worden. Maar de volgende stap is nog twee kanalen maken, en zorgen dat hij meer dan leveren dan 200mA. Ik heb namelijk een 3x1W rgb Luxeon liggen die ik graag wil proberen. Die, en losse rgb leds, ga ik testen om te kijken hoe de kleurmenging is. Is die goed, dan ga ik voor rgb leds en dan heb ik 2x zoveel te solderen als wanneer ik voor witte leds ga ![]()
| | |
| | #251 (permalink) |
| Ik gebruik deze, het schema daarvan is als volgt: ![]() Ik wil gewoon 3 potmers gebruiken om de leds te regelen. Ik heb afgezien van het gebruik van een kleurensensor, omdat die hier niet voor geschikt zijn. Ze kunnen kleuren meten die er echt dicht bij staan, en dat past niet in mijn plan.
| | |
| | #253 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 februari 2006
| Ben heel benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden. Weet dat je hier al heel lang mee bezig bent en wat je allemaal hebt laten zien ziet er prachtig uit. Denk dat dit een van de langst lopende projekten is, maar beter lang aan iets werken en het goed doen, dan iets overhaasten. Weet niet wie je een 4 ster heeft gegeven, maar dat heb ik even rechtgetrokken door je een 5 ster te geven, verdiend dit projekt zeker. |
| | |
| | #254 (permalink) | |
| Banned Geregistreerd: 29 augustus 2005
| Citaat:
![]() @waterkoud wat de sterren betreft. Ik heb in de gaten dat sommige sterren geven op basis van een persoon ipv een mod. Als er op het forum iemand iemand niet mag dan wordt er zo 1 ster gegeven ipv meer. Ik spreek uit ervaring. En dat is eigenlijk wel kinderachtig........ Jammer die sterren bij een topic doen CJ geen goed imo. Laatst gewijzigd door Ediejo : 18-03-2008 om 07:08. | |
| | |
| | #255 (permalink) | ||
| Citaat:
Ik doe er inderdaad heel erg lang over, en dat komt vooral omdat ik het echt goed wil doen, en ik elke keer weer tijdrovende ideeën krijg Bedankt voor de sterren Citaat:
Het kan trouwens goed zijn dat ik er wel bij ben op het tbcl hoor ![]() Ik ben de afgelopen week elke avond bezig geweest met het installeren van mijn nieuwe pc. Dat duurt veel te lang jammer genoeg. Na een dag zoeken bleek het mobo toch geen raid te ondersteunen, dat was de eerste tegenslag. Na het installeren van windows bleek na een dag dat die harde schijf niet meer goed werkte. Nu staat windows op de andere harde schijf. Dit werkt wel, maar ik moet nu nog zien dat ik "mijn documenten" terugkrijg. Daar staan al mijn casemodfoto's en werk voor school etc in, en dat is zo goed als verloren gegaan met het sterven van de HD. Thuis is nu een recoverytooltje aan het werk, die die bestanden weer terug moet vinden ![]()
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! Laatst gewijzigd door brinkdinges : 18-03-2008 om 09:33. | ||
| | |