| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #196 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Zo, dat was een lange adem :P Cubeleon staat nu ook op Bit-tech.net. Nederlands typen gaat toch een stuk sneller ![]()
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! |
| | |
| | #197 (permalink) |
| Update 25 CJ mag niet achterblijven, dus ook hier mijn update In deze update ga ik bezig met het maken van de pompbehuizing. Hiervoor heb ik van alle onderdelen de uitslag uitgeprint. Op school heb ik de grote plaat haaks op maat kunnen knippen. Dan pakken we de lijmspray erbij, en plakken we het papier op het aluminium: Deze foto vond ik gewoon mooi :P Vervolgens heb ik het geheel grof uitgezaagd, met de figuurzaag natuurlijk: Daarna komen weer de nodige vijluurtjes. Ik heb een paar stukken tape nog laten zitten, zodat ik nog weet waar ik moet buigen, en waar ik gaten moet boren :P Daarna toch maar de buiglijnen op de achterkant overgenomen, en de montagegaten geboord. Op de foto is het nog vrij lastig te zien hoe de gaten zijn geworden. Dat is op latere foto's hopelijk beter te zien. Nu het geheel nog niet gevouwen is, is het veel makkelijker te schuren. Omdat er flinke krassen in zaten heb ik het eerst met een groffe korrel geschuurd: Als dat het enige onderdeel was, dan zou het wel saai worden :P Daarom meer: Dit onderdeel was nog wel lastig om te maken, vooral omdat ik niet gewoon de hoek kon omzetten. De uitsparingen zijn ervoor zodat ik dit onderdeel precies zoals het ontwerp kan maken En de tweede montagesteun: Ook heb ik vier 4mm afstandsbusjes gemaakt voor de bovenste plaat. Helaas kwam ik erachter dat fitting net iets hoger dan 4mm is. Het past opzich zo wel, maar misschien maak ik nog 5mm busjes. Optie 3 is het maken van een gat voor de afdichtstop, optie 4 is het gebruiken van dat punt als aanvoerleiding. Ik heb namelijk nog niet echt een idee hoe ik van het reservoir naar de pomp moet komen Deel 2 van deze update gaat over de radiatorgrill. Het is de bedoeling dat deze zwart gespoten wordt. Maar voor het zover is moeten er nog heel wat gaten en gleuven gedicht worden. Dit is veruit het grootste gat, ontstaan tijdens het lassen: En daar is de plamuur :P Voor het plamuren wilde ik nog even alle hoekprofielen even hoog hebben. Dus maakte ik op de freesbank een stukje staal van 17,5mm hoog En eentje van 16,5mm, maar dat was een foutje Ik klem het stuk staal als volgt in. Als ik het staal meevijl zit ik goed :P En zo was ik binnen een kwartiertje klaar. Niks opmeten, gewoon kijken en vijlen Plamuurtijd Eerst maar eens lekker dik erop smeren. Dat is 1 hoekje:En dat is 4: Morgen weer een dag. Dan kan ik gaan schuren en weer bijsmeren als dat nodig is. Als het groffe werk gedaan is gaat dit er nog over: Ik zal nog wel wat moeten polijsten, onder andere 'luxaflex' van de grill. Omdat ik vond dat mijn polijstmiddel niet fijn genoeg was, heb ik een nog fijnere gekocht. De verkoper zei dat Commandant 7 nog groffer was dan deze. Die was ook wel goedkoper :P Als laatste nog hoogglans blanke lak: Dat was het weer voor deze keer :/ Blijf posten, dan komt er binnenkort wel weer een update Ik heb weer zin gekregen om ermee verder te gaan, en ik hoop dat dat blijft. Wie weet komt deze kast dan nog een keer af :P
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! Laatst gewijzigd door Skater : 2-09-2008 om 20:28. |
| | |
| | #199 (permalink) |
| Geregistreerd: 21 september 2007 Locatie: Varsselder
| Ziet er vet uit. Jammer van dat gat maarjah alles is al weer dicht geplamuurd dus tja, het is gewoon strak.
__________________ Kom ook naar de eNeRGy LAN, de LAN party van de achterhoek. www.energylan.nl |
| | |
| | #201 (permalink) | |
| Citaat:
En binnenkort mét lasersnijder offtopic: We zouden natuurlijk ook even op school kunnen afspreken voor het tapje. En ik zie dat jij dat ook net bedacht hebt :P Aan de rest, bedankt voor de complimenten ![]()
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! | |
| | |
| | #202 (permalink) |
| Update 26 Het is alweer veel te lang geleden, dus hier gaan we weer De vorige keer heb ik de eerste laag plamuur aangebracht. Dit heb ik geschuurd met korrel 400 schuurpapier. Ik heb dit buiten gedaan omdat het nogal stoft en die geur daarvan niet echt lekker is :P Zo ziet het hoekje eruit waar eerst een groot gat zat: De binnenkant is nog ver van perfect: De geur van polyesterplamuur is niet echt lekker, maar dat spul zal ook wel niet goed voor je zijn. Daarom heb ik tijdens het schuren steeds een mondkapje op: De rechterbovenhoek had nog een tweede laag plamuur nodig: Dat ziet er al veel beter uit Tijd om de grill aan de kast te monteren. Zoals op de foto te zien is boor ik de gaten niet recht boven elkaar. Zo is het duidelijk wat de boven- en onderkant is. Dan loop ik later niet te prutsen om hem erop te krijgen :P Toen was het een kwestie van veel rekenen om hem er zo recht mogelijk op te krijgen. Op deze manier heb ik hem aan de kast geklemd, om daar de gaten in te boren: Hier is hij gemonteerd. Ik gebruik geen standaard imbusboutjes omdat deze te hoog zijn. Deze boutjes zullen uiteindelijk helemaal niet meer te zien zijn, dus deze zijn ook wel goed Ik ben ook verder gegaan met de moborand. Hier zie je de twee aluminium profielen die ik gebruik: Na enig schuren met de schuurmachine is de hoek echt haaks: Hier zie je de plexiglas onderdelen die ik wil gebruiken om het licht van leds door te geven naar de rand van het aluminium profiel. Het dikke plexi is 5mm AC-Ryan plexi, het dunne is 2mm plexi dat ik nog had liggen. Om het dunne plexi op maat te maken is het makkelijk om het gewoon vast te klemmen aan het aluminium. Normaal gebruik ik de dremel niet vaak, maar hierbij was het toch wel erg handig Hier zijn de twee onderdelen aan elkaar gelijmd. Uiteraard weer met plexilijm van Bouwplastics. Hierna heb ik getest hoeveel licht er doorheen kwam, maar die hoeveelheid was echt bedroevend laag :'( Dan heeft het dunne stripje plexi ook geen zin meer, dus weg ermee: Ik moest nog een klein foutje repareren, dit gat had ik verkeerd geboord in het aluminium. Omdat ik het daar niet onzichtbaar kan verbeteren, pas ik het plexiglas maar aan. Hierbij gebruikte ik een freesbitje op de dremel: Netjes gevijld zodat het busje er goed in past: Even een opzetje, zo moet het eruit gaan zien: Omdat ik het dunne strookje plexi weggehaald heb, moest ik een nieuwe manier van monteren verzinnen. Hiervoor heb ik eerst een klein strookje zwart plexiglas afgezaagd: Hier heb ik 1,5mm afgefreesd. Het kostte even moeite om een 5mm dik plaatje in te klemmen, zo dat er nog 1,5mm van afgehaald kan worden, maar het is gelukt. Op deze foto zie je de freessporen nog goed: Hier zie je dat het plaatje echt dunner is Ik heb 9 stukjes nodig, dus weer aftekenen: En zagen: En lijmen :P Hier zie je goed hoe het moet gaan werken. De plexi afstandshoudertjes komen tegen het alu profiel aan te zitten. Hierdoor blijft het afstandsbusje een halve mm van het profiel. Weer even een mockup, maar nu met plexi erbij. De imbusboutjes worden nog vervangen door verzonken exemplaren: Deze foto is een beetje te donker, maar het plexiglas zit er toch echt Nog een beetje scheef, maar dat wordt nog wel bijgewerkt Die afplaktape blijft er natuurlijk niet opzitten. Ik ga de plexi onderdelen zwart spuiten. Dit deed ik in de schuur, met een bult kranten eronder. Toch is de vloer een stuk zwarter rondom de kranten :X Volgens een tip op Bit-tech had het zin om je verf even in warm water te zetten om klonten etc te voorkomen, dus dat heb ik maar geprobeerd En zo zien de onderdelen eruit na het spuiten. Het is goed gelukt, maar de oppervlakte vind ik wel erg vreemd. Ik heb geen idee waardoor dit komt, misschien was de blanke lak te oud. Alsof ik nog niet genoeg foto's gepost heb :P Het is tijd om die pompbehuizing een keer af te maken. Eerst maar even dat lelijke stikkertje van de pomp afhalen: De vorige keer heb ik deze plaat geschuurd met korrel 120, nu met korrel 280: Het oppervlak ziet er nu zo uit. Ik vond het ook wel een mooie foto :P Na korrel 600 is dit het resultaat: De achterkant heb ik opgeschuurd tot korrel 280, omdat deze kant toch ook wel een beetje te zien zal zijn. De keukenrol is om de onderkant niet te bekrassen. En *poef* het geheel is gepolijst. Eerst heb ik het nog geschuurd met korrel 1200, en daarna heb ik bewerkt met 3 verschillende polijstpasta's. Als je onder een bepaalde hoek kijkt zie je helaas nog steeds krassen: Maar onder een andere hoek is het net chroom Hier zie je dit effect nog beter: Dat waren de foto's voor deze keer. Ik ga de gepolijste plaat binnenkort buigen en de afdekplaat ook polijsten. Ik ben wel heel benieuwd hoe het geheel eruit gaat zien Heb je nog op- of aanmerkingen, laat het maar horen. Ik sta altijd open voor advies ![]()
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! Laatst gewijzigd door Skater : 2-09-2008 om 20:29. |
| | |
| | #203 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 mei 2006 Locatie: Groningen
| Complimenten voor het plamuren van het aluminium profiel (en de rest van je werkzaamheden natuurlijk ).De mobo rand vind ik ook erg interessant. Als je de boven intake van de pomp gebruikt krijg je ook een hogere waterflow. |
| | |
| | #204 (permalink) | |
| Citaat:
Dat heeft me wel overtuigd om de top-inlet te gebruiken. Iemand op bit-tech gaf ook al aan dat dat beter zou werken, dus daar ga ik maar voor ![]()
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! | |
| | |
| | #205 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 januari 2005 Locatie: Nijmegen
| Héél goed bezig ! Wat gebruik je bij het polijsten? Zonde dat je de krasjes blijft zien, vind het vreemd :P . Je moet de volgende korrel onder een hoek van 90 graden schuren t.o.v. de vorige, dan weet je zeker dat alle schuurkrasjes van de vorige korrel weg zijn. Bij polijsten werkt het ook zo, de volgende stap altijd onder een hoek van 90 graden tov de vorige.. Geeft het mooiste resultaat . |
| | |
| | #207 (permalink) | ||
| Citaat:
Bij het schuren draaide ik het plaatje wel steeds, maar bij het polijsten heb ik dat niet gedaan. Ik gebruik eerst zo'n groen blok van de gamma, dan een rode tube polijstpasta die je wel eens in dit topic ziet opduiken, en dan dat speciale alu polijstspul dat ik in de vorige update liet zien. Voor de eerste twee gebruik ik een lappenschijf, voor de derde keukenpapier of een wollen poetsdoek. Ik moet alleen nog wat meer investeren om het beter te krijgen ![]() Citaat:
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! | ||
| | |
| | #208 (permalink) |
| Update 27 Daar gaan we weer De vorige keer was ik gebleven bij deze foto:Het was tijd om dit ding te buigen. Nou hebben we op school een buigbank, maar ik wilde een mooie ronde hoek met een straal van 3, en geen scherpe hoek. Daarvoor gebruik ik een stuk 6mm plexi en een 6mm buisje: Deze buis plakte ik er even aan vast met dubbelzijdige tape, om te voorkomen dat hij los schoot: Om beschadigingen te voorkomen heb ik de plaat geklemd tussen twee poetsdoeken Na een paar minuutjes buigen en een paar uurtjes corrigeren heb ik het volgende resultaat. Het aluminium buigt namelijk het liefst op de plek waar het minste materiaal zit, en dat is dus waar ik de sleuven gezaagd heb. Hij is alleen iets te smal Gelukkig zijn beide zijden wel gelijk. Dan passen we de pomp toch even aan? Ik heb hem even tegen de schuurschijf gehouden om de voetjes kleiner te maken:Hij past In plaats van de molex-stekker op de vorige foto gebruik ik nu een fanstekker. Deze stekker kan ik makkelijk doorleiden naar de binnenkant van de case omdat hij een stuk kleiner is. Hmm, nu moet ik deze onderdelen ook opnieuw maken Zo gezegd, zo gedaan. Gezaagd, geboord en gebogen: Over die bovenplaat was ik toch al niet tevreden, hij was te saai. Tevens heb ik besloten om de top-inlet van de pomp te gebruiken, omdat dat volgens tests soms wel 50% meer flow oplevert. Toen was de keus makkelijk gemaakt. Ik heb weer het ontwerp op schaal 1:1 uitgeprint en op het aluminium geplakt: Grof gezaagd: De connector past nu mooi Nu heb ik de sleuven gevijld. Ze zien er nog niet zo netjes uit, maar dat komt wel als hij gepolijst wordt Even een foto van de dvd-speler die ik ga gebruiken. Deze heb ik goedkoop kunnen overnemen van iemand. Ik heb nu ook de adapter binnen. Hiermee sluit ik hem aan op een normale flatcable: Het leuke van deze speler is dat hij minder dan 20mm dik is, en daardoor tussen mijn dubbele beplating past. Hij is dus niet zichtbaar binnenin de case Ik ben ook begonnen met het spuiten van de radiatorgrill. Eerst met primer, daarna met spuitplamuur. Toen bleek dat mijn plamuurwerk nog niet goed genoeg was, dus een derde laag zit er nu overheen Dit ding wordt later matzwart gespoten:Ik ben van plan nog 3 van deze dingen te maken, voor de windows. Daarvoor ben ik nu aan het ontwerpen. Deze ontwerpen zal ik binnenkort eens posten voor feedback Dit is alweer het eind van de update, nu is het jullie beurt ![]()
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! Laatst gewijzigd door Skater : 2-09-2008 om 20:29. |
| | |
| | #209 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2007 Locatie: 86.91.132.32
| Heel netjes en professioneel allemaal. Ga zo door!
__________________ ! www.bouweenpc.nl ! |
| | |
| | #210 (permalink) |
| Bedankt Als het professioneel lijkt dan ben ik op de goede weg :P
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! |
| | |