| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 september 2005
| <center>Welkom Hier is de levensloop van mijn PC kast: "eXeQutor" te volgen via updates </center>Specs: Behuizing: Colorcase Blade Black Processor: AMD Athon 64, 3400+ Moederbord: Giga Byte K8 Triton AGP8X/DDR 400+ Geheugen: 1024 ram pc 400 (2x512) Hard Disk: Maxtor 160 GB 7200rpm 8mb cache naast een Maxtor 120 GB 7200rpm Videokaart: Giga-Byte nVIDIA GeForce 6600GT 128MB DDR, 128bit, Fansink, DVI, TwinView Geluidskaart: Onboard DVD Speler(s): BenQ 16x48 CD/DVD Writer(s): Lite On 52x24x52 Netwerk: Draadloos netwerk linksys. Modem(s): Draadloos 1024KB/ps Voeding: Codegen 350W CPU Cooling: AMD cooler VGA Cooling: standaard Fan Licht Componenten: Groene CCFL 30cm. 4x blue LED in de pootjes, 3 kleuren fan, 3x UV Blue fan Kabels: 1 x green rounded 45 cm Floppy en 2x Green rounded ATA 45cm. Mad mad mod plans:
<center>Levensloop: Hier is het dus allemaal begonnen, een lege kast, waar de uitdaging in ieder geval al in zat: ![]() Toen de hele meuk erin bouwen, en de boel aansluiten op het moederbord, toen kreeg ik al een beetje resultaat te zien. Al snel merkte ik dat ik er nog lang niet tevreden mee was, dus moest er maar meer bij. Green CCFL 30 cm kwam erbij. bij de CCFl wordt meestal dubbelzijdig plakband geleverd, ik raad je aan om dit niet te gebruiken maar om stukjes klitteband te kopen, want bij dubbelzijdig plakband is het zo, als het warm wordt laat het los, klitteband niet En voor eerst 1 Green rounded cable 45cm ATA erbij.![]() ![]() M'n DVD speler, Brander en Floppydrive waren hardstikke wit, en als er iets niet mooi is op een zwarte kast was dat het wel, kortom spuiten die hap. dit is erg simpel, haal gewoon heel rustig en voorzichtig de frontjes eraf en spuit ze buiten op een krant, paar uur laten drogen en klaar. DVD en Brander: ![]() Floppydrive: Vervolgens wilde ik graag een frontje hebben met een aantal swiches voor de bediening van de lichten. deze zijn simpel gemaakt uit een Bezel daar boor je 4 gaten in als begin, die uitvijlen net zo lang tot je schakelaar erin past en dan alleen vastdraaien. Let wel goed op de maten en de afstanden, houd genoeg ruimte tussen de gaten en aan de buitenkant want zo'n Bezel is niet geweldig sterk. ![]() Met als resultaat up a Front: ![]() Van binnen is het nog een gigantische rotzooi die nodig moet worden weggewerkt. Flexsleeve is onderweg, en ook de rounded cables komen eraan. als het erop zit komt de update er zo snel mogelijk zo is het nu: ![]() <center>Update</center> En toen kwam de klus waar ik erg naar uit keek, maar die ook veel preciesie en geduld vereiste: Creat Glowfeets: dit is een behoorlijke klus die je behoorlijk wat tijd zal gaan kosten. Vaak is de goeie dikte Plexiglas vinden een probleem. Denk er goed aan dat je minimaal 8 mm plexiglas aanschaft!, de gemiddelde ledjes zijn al snel 5 a 6 mm dik en je moet wel wat overhouden nadat je gaatjes op maat heb gemaakt. ![]() De vormen van je pootjes erop krijgen zal niet zo moeilijk zijn. gewoon met een zaag de grote maten eruit zagen en de rest doen met een vijl en schuurpapier. de zijkanten moeten behoorlijk witgeschuurd zijn, dit is voor een goeie lichtverdeling van je ledjes. de gaatjes boren kan je het beste doen met een dremel of iets dergelijks. gewoon voorzichtig uitronden tot je ledje er precies ik past. ![]() ![]() Zoals je hier kan zien die ronde witte plekken das montage kit, daarmee blijft het goed vast zitten en het is minder hittegevoelig. Let er goed op dat je de draadjes van stroom en licht mooi wegwerkt en goed bevestigd. in feite kan bijna iedereen dit klusje klaren alleen moet je niet overhaast te werk gaan. resultaat krijg je snel genoeg: Onder de kast zien ze er dan zo uit: Het is niet erg als je draad over hebt maar werk dat dan wel goed weg, bijvoorbeeld onder de kast: ![]() <center>Update</center> Voorlopig gaat de eXeQutor zo door het leven: Deze week hoop ik wer spul binnen te krijgen: Flexsleeve en Rounded Cables, dan volgt er zo snel mogelijk een update ![]() <center>Update</center> Rounded Cables binnen, en dus plaatsen(kleine update) ![]() Dat is toch een aardig verschil Totaal shotje zoals ie nu is: </center> |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Thanks, Glowfeet zijn gelukkig wel mooi geworden. als het fout was gegaan, had het me nog meer gekost :P en idd Carpento, ik had gister geen tijd meer om er ECHT een topic van te maken.... ik hoop dat dat nu wel het geval is? |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 18 juli 2004 Locatie: Vlijmen (Den Bosch)
| Citaat:
Maar daar kan hij toch niets aan veranderen ![]() | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 juni 2005 Locatie: Klein Paries
| Ik heb ook een premod kast, daar heb ik ook een beetje aan zitten werken, maar het is toch nog steeds een premod. Jouw premod kast daarentegen begint al een beetje op een "echte" mod te lijken. Ga zo door! BTW: Je schakelaartjes zijn wel wat scheef.
__________________ Blunt-O-Clock! Boy! |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2005 Locatie: Alphen aan den Rijn
| Begint al goed, maar ja alleen jammer dat heb premod is. Zou je niet dat blade onderdeel van je window er uit kunnen zagen. Dan krijg je een groot raam. Hierachter zet je een stuk alu waarin je je eigen raam met speciale vorm of weet ik het wat kan plaatsen. Hieracht kan je weer plexiglas doen. Of nog beter: het plexiglas rechtstreeks achter je vergrote blade loze raam plaatsen en hier dan weer alu achter zetten met een bepaalde vorm. Kan je je plexi graferen in de vorm van de lijnen vna de figuur die je in het alu hebt uitgezaagd. Beetje wazig verhaal, maar misschien is het duidelijk en een overweegbaar idee. veel succes verder! |
| | |
| | #13 (permalink) |
| lol zitten veel goeie ideeen tussen en idd het is gewoon een pre mod maar ik meot ergens beginnen he. ik kan later altijd nog zeggen van ik koop een standaard kast waar ik dan van alles mee doen kan naar eigen wensen, maar dat komt allemaal wel voor eerst maar es ff zo ![]()
__________________ Waarom maken ze van Casemodding niet meteen een schoolvak.... __________________ Topic:eXeQutor |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Repair post, ik kan eigen mijn berichten niet meer aanpassen, hopelijk helpt dit. /edit Schijnt dat mijn post getrashed was omdat ik duidelijk maakte dat zon beetje al het werk door mij gedaan was en niet door de TS. Naja, nu ben ik al blij, zie startpost ![]() Arthur, succes met je mesh, hopelijk krijg je dat er een beetje fatsoenlijk op.
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CiP] Blue Temjin (Last update: 3-12-2005!) | Blackcrown | Casemod Project Logs | 90 | 21-12-2005 22:57 |
| [CIP] Cheap Bigtower Update: <08-12-2005> | dewurmjongen | Casemod Project Logs | 38 | 25-11-2005 17:32 |
| [CiP] Blue Radiation - Last Update 28-04-2005 | Sir G-nius | Casemod Project Logs | 35 | 27-06-2005 18:43 |
| [LOG] Project JMB Last update 09-05-2005 | Jamba | Casemod Junkies | 77 | 3-06-2005 20:34 |
| [CIP] 7de mod alweer de EPIA mod :) [update 7: 10-04-2005] | ReseTTim | Casemod Project Logs | 47 | 11-04-2005 19:21 |