| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 maart 2003 Locatie: Pernis
| Tijd om maar eens zelf met de billen bloot te gaan en mijn eigen CiP te tonen. Het wordt grotendeels een CM met pre-mod artikelen maar desalniettemin zal er nog voldoende moeten gedremeld, gesleuteld en gesoldeerd worden. Basis voor de mod is de Lian Li V2000 behuizing. Gewoon omdat het in mijn ogen één van de mooiste behuizingen is. Strak en met veel, heel veel ruimte. De ruimte gaat gebruikt worden voor een flinke waterkoelinstallatie. Omdat er zo veel ruimte voorhanden is kan alles netjes neergezet worden en wordt het geen wanboel. De reden dat ik twee radiators gebruik is omdat een triple BIX gewoon niet past in de bovenzijde en ik toch over voldoende koelvermogen wil beschikken. Zeker omdat ik mijn fans maar op 5V laat draaien zijn twee radiators geen overbodige luxe. ![]() Zoals te zien is, hij is nog helemaal als nieuw. Ik heb er alleen een plaatje van mijn moederbord ingehangen om te zien hoe alles zou passen. In een behuizing die zo groot is, is dat natuurlijk geen enkel bezwaar. Vervolgens maar eens de waterkoeling onderdelen allemaal uitgestald en het één en ander gemeten. De opstelling wordt als volgt: CPU waterkoelblok : Danger Den RBX GPU waterkoelblok : Danger Den NV6800 Radiator 1 : HW Labs Black Ice Extreme II Radiator 2 : HW Labs Black Ice Extreme Reservoir : Danger Den Single 5.25" Bayres Pomp : Danger Den D4 12V pomp Slangen : Danger Den 1/2" UV Tubing De eerste stap is het plaatsen van de BIX II. De enige plaats waar deze netjes opgehangen kan worden is aan de voorzijde, boven de drivebays. Je bent dan wel de bovenste drivebay kwijt maar zoveel 5.25" devices komen er toch niet in. Eerst de bovenzijde afgeplakt met schilderstape en vervolgens alles opgemeten (de radiator moet wel netjes in het midden) en afgetekend. ![]() De fangrill is overigens van Watercool.de en deze heb ik van iemand overgenomen voor een mooi prijsje (you know who you are, Thanks!) ![]() Detailopname van het logo : Heatkiller met recht. ![]() Afgetekend en wel en vervolgens eerst de gaten allemaal geboord en vervolgens met de Dremel het grote werk gedaan. Vervolgens met een vijl de randen gedaan. Echt netjes afwerken hoeft toch niet want er komt toch een grill overheen. Vervolgens heb ik een stel 120mm fans (Cooler Master Led fans; dus lekker stil) op de BiX gemonteerd en het geheel ondersteboven in de V2000 ophangen. De BIX II zit met M3 inbusboutjes en dopmoertjes vast. Was nog een heel gezoek om deze te vinden maar gelukkig heeft de dichtsbijzijnde Hornbach een ruime selectie. Al met al ziet het er dan zo uit: ![]() En met de fanverlichting aan is het helemaal een klein feestje! ![]() De andere radiator, de BIX heeft een plaatsje in het vooronder gevonden. De V2000 heeft daar normaal gesproken ook al een 120mm fan zitten en met een beetje passen en meten kunnen we de radiator nagenoeg direct plaatsen. We kunnen zelfs het montageframepje gebruiken van de 120mm fan. Op deze manier zit de radiator steving op zijn plaats. Voorop de radiator zit nu een Cooler Master UV reactive (groen) fan. Het is hetzelfde type als de LED fans. Later wordt er nog voor voldoende UV licht gezorgd zodat de fan mooi oplicht. ![]() Natuurlijk moeten de verschillende fans ook aangestuurd worden. Nu had ik het internet afgespeurd naar een mooie controller maar ik vond eigenlijk niets naar mijn smaak. Nu had ik nog een oude fancontroller liggen maar die moest in een 5.25" bezel geplaast worden. Terwijl ik het allemaal nog een beetje aan het overdenken was had ik de fancontroller op de bovenzijde gelegd en toe viel op dat hij daar ook wel heel mooi zou staan. Dus passen, meten, tekenen en boren en even laten... tadaa! ![]() Hij zit inderdaad voorlopig even met twee boutjes vast omdat het geheel later weer uit elkaar moet. Ook wil ik de LED's nog vervangen voor groene exemplaren. En aan de onderzijde ziet het er dan zo allemaal uit : ![]() Tijd om de hardware maar eens erin te gaan zetten en kijken of het allemaal een beetje gaat passen. Grootste uitdaging gaat eigenlijk Moederbord : DFI Lanparty NF4 Ultra-D Processor : AMD Athlon 64 3200+ (Winchester core) Geheugen : G.Skill Extreme Series PC4400 Dual channel ; 2 x 512 Mb Videokaart : XFX GeForce 6800GT 256 Mb PCI-E Voeding : Antec Neopower 480 Modulaire voeding Harddisks : Western Digital WD360 Raptor 36 Gb ; 2 x in RAID 0 Harddisks : Maxtor Diamond Max 10 300 Gb Geluidskaart : Hercules Fortissimo III 7.1 Monitor : Dell Ultrasharp 2405FPW 24-inch breedbeeld TFT Als alles er dan inzit dan ziet het er als volgt uit : ![]() En met wat provisorische UV verlichting: ![]() UPDATE Vandaag erachter gekomen dat het reservoir lichtjes aan het lekken is. Langzaam druppeld hij aan de voorzijde. Gelukkig kan het geen kwaad maar het moet nog wel verholpen worden. Het reservoir lekt tussen twee delen dus ik kan het niet lijmen. Eens kijken of ik misschien een ander reservoir ga gebruiken. De voeding blijft ook een probleem. Op de één of andere manier blijft mijn +12V lijn dippen. Lastig omdat daardoor nog wel eens een BSOD optreedt. Ik heb ANTEC maar eens verblijdt met een mailtje maar ik heb het vermoeden dat de voeding eigenlijk te licht is. Ook maar eens een "To do" lijstje opgesteld: - Voeding meshen en verschillende speciale stroomdraadjes maken. De DFI gebruikt maar liefst vier aansluitingen. Eén 24 pin aansluiting, één vier pin aansluiting, één normale MOLEX aansluiting en één vier-pin floppy aansluiting. Deze moet ik dus even speciaal gaan maken. Natuurlijk met UV connectors en mesh. - UV verlichting aanleggen. - Andere (data)kabels gaan gebruiken. UV groen waarschijnlijk - Zijkanten voorzien van windows en etch - Binnenzijde wordt gespoten in een mooie kleur ![]() - Drive-racks worden gepolijst En er komen nog wat updates in de hardware : - Een AMD Athlon X2 processor gaat de Winnie vervangen - Het RBX blok gaat verdwijnen er daarvoor komt een Switech Storm in de plaats
__________________ In de naam van de CTRL, de ALT en de heilige DELETE; Amen |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 augustus 2003 Locatie: Zeeland/Axel
| Als je goed gekeken had kan je zien dat dat niet gaat passen aan de boven kant ![]()
__________________ Amd 64 X2 4400+ @ 2.5 Ghz <> Asus A8n Sli Deluxe <> Ocz 4x 512 DDR Dual Channel Ram <> 1x Xfx 8800GTS 320MB |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| Mooie case heb je daar 1N54N3, ben niet echt een Lian Li fan maar moet zeggen dit is wel een hele mooie Lian Li. Ben benieuwd naar je volgende update.
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ In de naam van de CTRL, de ALT en de heilige DELETE; Amen | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Aha, bedankt voor de uitleg. Ik ben nog vergeten te zeggen dat ik deze CiP vet vind, alle watergekoelde Lian Li's zijn vet Succes!
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 augustus 2003 Locatie: Zeeland/Axel
| Ik zou gewoone doorzichtige slangen nemen..Maar goed dat is mijn mening Voor de rest ziet er leuk uit.
__________________ Amd 64 X2 4400+ @ 2.5 Ghz <> Asus A8n Sli Deluxe <> Ocz 4x 512 DDR Dual Channel Ram <> 1x Xfx 8800GTS 320MB |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Zoals PO al zei..... ![]() De Danger Den NV6800 in volle glorie op de XFX 6800GT (@425/1100). Het koelwater is overigens een mix van gedeminiraliseerd water en BP Isocool. Vandaar het groene kleurtje. ![]() Mooi plaatje, het G.Skill geheugen gevat in Nexus verchroomde heatspreaders ![]() Het laatste patsplaatje. Zo ziet Battlefield 2 er uit op een 24" Dell TFT....
__________________ In de naam van de CTRL, de ALT en de heilige DELETE; Amen |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 juli 2004 Locatie: Vlijmen (Den Bosch)
| Nice, maar over die 24" tft van Dell.... Die is niet echt bijzonder meer, iedereen heeft hem ![]() Ik vind het wel jammer dat er 2 groepen waterkoeling zijn: - Swiftech, Danger Den en Innovatek (1/2" ID) - Alphacool, Thermaltake, Zalman, Aquacomputer (1/4" ID) Dit zie ik ook duidelijk terug in jouw blokjes keuze, en ik zit met het dilemma dat ik 1/4" wil en ik met een Switech pompje zit... |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Citaat:
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Extreme PC Garage | QuincMan | Area 1337 | 10 | 6-07-2005 08:16 |
| Extreme mod | Raptor | News & Review Junkies | 7 | 28-06-2005 05:09 |
| Extreme mega mat | the widow maker | News & Review Junkies | 6 | 30-03-2004 16:02 |