| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 augustus 2005
| heey, Zoals jullie misschien zien ben ik net nieuw op het forum aangemelt, ik zelf keek hier altijd naar de case mod's omdat ik er zelf een kant en klare had: ![]() Dit was mijn eerst me kast, gewoon plexieglas verder niet zo heel boeiend. Er zaten op het 6 neon staafjes in en 6 neon fans (en een zwarte wannabe fan )Het idee: Om een witte kast een mooie gemodde kast te maken. Ik wil deze kast voor de komende tijd houden voor mijn eigen pc (staat heel veel aan) waardoor ik wel wil dat die een beetje mooi is.Ik neem niet zoals iedereen plexieglas (daar ben ik nu wel op uitgekeken) ik neem voor het window RACE-gaas (voor de auto dus). Ik wil onder het moederbord een witte gloed krijgen door middel van ledjes (wit), ik ga alleen de kleuren zwart en zilver gebruiken (voor de front zilver). De neon staafjes zijn nu al onderbroken met een schakelaartje (aan de achterkant), dit hou ik gewoon alleen verander ik het nu aan de voorkant.In de front komt ook nog een aleminium fan, er komt geen rond gat in de front maar een klein vierkand, die zuigt nog genoeg lucht om goed te koelen. Ik heb er al een fan controller in zitten, deze blijf ik gebruiken (arogate 3). In de onderkant ga ik een spiegel maken waar 2 neon buisjes op komen te liggen (rood en groen), de spiegen geeft er een extra puntje aan .Verder heb ik nog 2 blauwe neonstaafjes die ga ik aan de bovenkant maken, waardoor ze naar beneden schijnen aan bijde kanten van de kast. Dan heb ik nog 1 UV neonbuisje, ik weet nog niet waarvoor ik die ga gebruiken. te doen: Window's en fanhole's zagen --done Vijlen --done Spuiten (eerste laag) -- done Spuiten (2e laag) -- done spuiten (3e laag) -- done Spuiten (zilver) --done Gaas maken -- done Boren gat(en) voor led's -- done Led's monteren -- done Fans monteren --done (Spiegen monteren -- done Neon buisjes monteren --done Pc inbouwen -- done Kabels weghalen --done Front bovenste case in progness Water cooling in progness Gaas bovenste case in progness Aan sluiten neon bovenste case in progness Diskdrivers bovenste case aansluiten in progness UPDATE 1 Zo is het nu. ![]() Ik heb gekozen voor 2 fan holes, omdat ik me fancontroller boven doe heb ik geen last van het feit dat je meestal ruimte tekort hebt. ![]() Ik heb voor een groter window gekozen, omdat het een mooie binnen kant (word) is. Ik heb express het handvat laten zitten, ik zelf vind het iets mooier dan. ![]() Even de binnenkant showen dan :P ![]() Voor de kant van het moederbord heb ik voor 2 kleine gaten gekozen, zodat je toch neon ziet maar niet naar z'n saaie binnen kant zit te staren. ![]() Voor de front heb ik gekozen voor een klein vierkant gat, de fan heeft nog wel genoeg ruimte om goed lucht aan te voeren. Hier komt een alleminium fan in. ![]() Dit was het voor nu, morgen misschien meer. update2 Vandaag ga ik spuiten, ik krijg net mijn bussen binnen. Ook heb ik vandaag de volgende dingen alvast gehaalt: RACE-gaas, ledjes (+weerstand) het gaas: ![]() update3 Ik heb helaas even geen foto's, ik heb vandaag de 2e laag gespoten dit was helaas niet genoeg en ik probeer vanavond de 3e dunne laag erover heen te spuiten. Vanavond probeer ik ook de led's goed te monteren, ik heb de gaten al geboord als de ledjes zitten ga ik me pc gedeeltelijk overbouwen met fans. De ledjes monteren is wel even een gepriegel omdat onze soldeerbout dood is (rip) .Vanavond maak ik weer foto's!! (vrijdagavond eh, een avond om veel te doen )update4 Vandaag word het een grote update. Ik heb de ledjes goed gesoldeerd en in me kast gebouwd. (foto's hosted by brandje, thx) [imgl]http://home.hccnet.nl/casemod/guastoscase/100_0713.JPG[/img] Zo zitten ze in me kast. Ik heb de bovenkant gespoten, en 2 rode fans ingedaan. Deze rode fans heb ik ook met een dunne zwarte laag gespoten waardoor ze een ander effect krijgen. En als ze aanstaan en draaien. De frond heb ik daarna afgespoten (met zilver) en ik heb er een witte fan in gedaan (besteld). Ik heb in de floppydrive schakelaartjes gezet (ik gebruik dat plaatje toch niet) die werken In deze volgorde (van links naar rechts) blauwe neon, rode neon, fancontroller (knipperstand), witte ledjes, en groene neon. Ik heb een spiegel gekocht, op maat gesneden, en er in gelegt. Bij deze foto zie je de onderkant van mijn videokaart (dmv die spiegel). Ik zal me binnenkant even showen (en ja ik ruim die losse kabeltjes vanavond nog op). Dit is van de zijkant genomen. Dit is met blauwe neon aan. UPDATE 5 Vandaag een hele groote update voor jullie, ik heb heel wat gedaan de laaste tijd en af en toe nog wat foto's gemaakt. Er is een bovenste case op gekomen en daar zit/komt; me voeding in, en er komt water cooling in. foto's voorgaande dingen: Ik heb die scheve gaten voor mijn fans weggehaalt, dmv een groot gat te maken. Hier komt mijn 2e case bovenop te staan, waar mijn voeding (in zit) en mijn watercooling in komt. dit is mijn spiegel, of meer dit was mijn mooie blanke spiegel.... heeft me wel wat tijd gekost maar het is echt mooi vind ik zelf. Ik heb voor de draak gekozen omdat mijn naam "guasto's case" beetje stom vond dus verander ik naar "dragon". Ik heb hierna de cases opeklaar gezet, en vast gemaakt met schroeven. Ja al dat gezeur van spuit die bracked zwart, nou heb ik het maar gedaan ![]() Het was niet mijn idee, maar het is wel mooi. Het gaas voor mijn witte fan, thx vor het idee. Het was heel moeilijk om het er onder te krijgen (paste niet) maar mijn neon zit er onder jaahah, weliswaar zonder behuizing maar jah ![]() Ja al die kabels, ik heb ze kunnen wegwerken dus wees niet bang.... Hier zijn de meeste kabels al weg, nu zijn ze allemaal weg. Een idee van..... Het gaat al op wat lijken, de front zit er nog niet op maar het is al ergens op gaan lijken. Ik zelf ben er al erg over te spreken. ================================================== ========== Met dank aan: Me opa voor het goede zaag werk, de spiegel snijden en het gaas plakken ( jah wij hebben nie veel gereedschap )brandje voor de webspace voor de foto's ================================================== =========== |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 september 2004 Locatie: Born
| Ziet er wel leuk uit, maar vergeet geen adem te halen (je hebt nogal lange zinnen zonder leestekens :P ) We zien hier graag goed gebruik van leestekens. MvG, Flupke <edit> Probeer ook eens iets aan de spelfouten te doen, no offense. Alleen een tip. </edit>
__________________ Nieuwe PC: AMD Athlon X2 6000+ , Asus M2N-SLI Deluxe, Geforce 8600 GTS XFX XXX, 2 GB PC800 RAM, Thermaltake Big Water 735, verpakt in een Thermaltake Armor Jr. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Geen idee wat hij er voor betaald heeft, maar ik moest er 30 euro voor neertellen bij de locale Automat. Heb ik dus ook niet gedaan, maar een stukkie MeshX gekocht. Was ik goedkoper mee uit.
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: Masterdam
| hey pcm webber suc-6 man
__________________ Hier mijn homepage Join het CaseJunkies Whatpulse Team en help ons naar de top 100 !!! |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 augustus 2005
| Jah, alle draden zijn zoals ze bijna moeten zijn. Tegen de want gedrukt, omdat er aan de mobo kant ook 2 gaten zitten kan ik ze niet zomaar ergens neerleggen. Ze moesten ook zo liggen omdat 2 cclf's nog niet zijn aangesloten op de schakelaartjes (wat ik vanavond overgens ga doen)aan het einde wil ik dat de kabels er redelijk netjes uit gaan zien (helemaal niets op de onderkant ivm die spiegel eh ). |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 april 2004 Locatie: http://localhost
| Ah zo los je dat op. Nee ik doe alles onder een spiegel waar de sponser op staat (shit wat verklapt ).Veder edit ff je post maak ff hoofdlettertje we willen niet dat je post getrast word.
__________________ Modden is niet meer wat het geweest is.... |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Geregistreerd: 4 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| @ Brantje Niet zo bij de hand kerel :P . Citaat:
Ziet er leuk uit, wat een drukte in je case man :P maar dat komt vast wel goed. Dat mooie plaatje met die schakelaars er kris kras in, is dat de bedoeling alles zo scheef, anders een goede raad "Meten is Weten". Tip bij het boren van gaatjes, in metaal even een putje maken met een centerpoint waar je wil boren, in kunstsof/plexiglas/plastic de punt van de centerpoint verwarmen en voorzichtig een putje erin drukken met de hand. Suc6 met de mod.
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. | |
| | |
| | #14 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 13 april 2004 Locatie: http://localhost
| Citaat:
![]()
__________________ Modden is niet meer wat het geweest is.... | ||
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [LOG] Silent Dragon Mod (update 27-08-2006) | Wolff | Casemod Junkies | 94 | 28-08-2006 14:45 |
| [CiP] Shuttle SN85G4V2 - update 20/10/2005 | kivela | Casemod Project Logs | 15 | 20-10-2005 17:08 |
| [CiP]eXeQutor Last Update: Okt 07, 2005 | TriggersA31 | Casemod Project Logs | 30 | 8-10-2005 21:25 |
| [LOG] Project JMB Last update 09-05-2005 | Jamba | Casemod Junkies | 77 | 3-06-2005 19:34 |
| [CIP] Wooden Dream [ Update 06-03-2005 ] | RayMan69 | Casemod Project Logs | 15 | 8-03-2005 22:48 |