Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 23-02-2005, 12:39   #1 (permalink)

Standaard CaseFan vraagje mbt Geluid

Hallo,

Zoals in het andere gedeelde van het subfora beschreven wil ik een pctje gaan inrichten als advanced video recorder

Het is nu een duron 800 maar als ik in de toekomst een zwaardere processor erinhang (XP2800+) dan wil ik geen nieuwe kast maken ....

Ik wil het ongeveer gaan opbouwen als een Xbox aangezien die redelijk compact zijn en daar ook redelijk dezelfde onderdelen in zitten...

De vraag:
Kan ik met 2 intake fans 80*80 aan de voorkant en een outake fan(120) aan de achterkant...(met processor koelen die dus ook achterin zit...)) het systeem goed koel houden...en dmv. fan controllers het systeem Stil houden ? Of is waterkoeling mijn enige optie als ik het systeem stil(lees: geen irritant aanwezig gezoem) wil houden ?

Bedankt voor de info
Marmotje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-02-2005, 13:10   #2 (permalink)

Kaz'Duzar's schermafbeelding

Standaard

3 fans lijken me meer dan voldoende. In de meeste kasten zit ook maar 1 casefan. Wel zou ik kijken naar extra koeling voor je harde schijven als je er meerdere dicht op elkaar zet.
ALs je een low profile VGA (of onboard) neemt kun je een erg lage kast maken. Voor de tvkaart kun je dan een "pci slot verlengstukje" kopen. Ik weet ff geen goede naam, maar het houd in dat je het pci slot als het ware verlengt dmv een kabel.
Northbridge cooler kun je indien niet passief gekoeld vervangen door een Zalman blokje.
WC lijkt me erg overbodig.
Kaz'Duzar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-02-2005, 13:58   #3 (permalink)

Standaard

Oke dan mooizo (Y)

Jij bedoelt zo 'n portreplicator idee of niet die ervoor zorgt dat je kaarten horizontaal kan plaatsen? Of heb ik het nou over wat anders ?
Oud 23-02-2005, 14:30   #4 (permalink)

Standaard

Denk dat je zelfs als je fans wel op 5volt kunt schakelen, zijn ze lekker stil. Geef dan desnoods paar euro meer uit aan papst fannetjes.

Wat betrefd onboard vga dat is een goed idee, maar een 2u PCI-RISER, waar het over ging geeft je ruimte aan 3 pci kaarten dus ook plaats voor een pci vga kaartje
Oud 23-02-2005, 14:46   #5 (permalink)

Standaard

Ah TNNX voor de naam

Ik heb al even rondgekeken en deze zijn gelukkig niet al te duur... Dan ga ik vanavond even een tekeningetje maken en dan post ik die wel even!

Bedanktalvast voor zover
Oud 23-02-2005, 15:11   #6 (permalink)

Standaard

Kan zoiets of gaat dat teveel warmte opleveren ...
Oud 23-02-2005, 15:43   #7 (permalink)

Kaz'Duzar's schermafbeelding

Standaard

Dat kan, alleen zou ik het zo doen:

*klikbaar, had ff niet aan de eisen van CJ gedacht...

Ik neem aan dat de pc niet te hoog mag worden, dus een fan onder een dvd speler lijkt me niet handig. Met een low profile 9200 en een niet al te grote voeding kan je pc dan lekker plat blijven. 1 fan is dan voldoende en lekker stil.
Kijk ook goed welke hdd je erin gaat zetten. ALs deze niet stil zijn, dan heb je steeds een irritant zoemend geluid. Je kunt dan wel weer dat geluid gaat dempen, maar meteen een stille kopen is het makkelijkst...
Kaz'Duzar is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
casefan via usb? Backsmash92 Elektronica Junkies 13 12-09-2007 20:49
Schuren Casefan Gekalseendeur Casemod Junkies 4 1-01-2006 12:49
casefan Blackwolf Elektronica Junkies 15 31-08-2005 16:48
Ledjes in Casefan Cyborg Elektronica Junkies 10 2-02-2005 18:28
divx player wel geluid, bsplayer geen geluid :/ tongue_of_colicab Software Junkies 1 20-05-2004 22:28

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.