Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 7-01-2005, 11:57   #1 (permalink)

mir4dor's schermafbeelding

Standaard Mod: "Wallpaper"

Ik heb al een tijdje de PC van m'n schoonzus hier staan om er opnieuw windows op te zetten enzo.
Omdat ik er steeds niet aan toekwam heb ik besloten om het lange wachten te verlengen met een paar daagjes om nog even iets speciaals aan de behuizing toe te voegen

Doel: met minimale middelen een maximaal resultaat bereiken !

Eerst de behuizing en het front, en het CD-rom en FDD frontje ontvet. Bij de Praxis twee spuitbussen gehaald: donker geel en terra cotta, dit zijn kleuren die in het huis van m'n zussie voorkomen. Maar ik mis nog wat......
Onderweg naar huis reed ik langs een gordijnen speciaal zaak en toen wist ik het ! Met gierende banden de auto tot stilstand gebracht en even die winkel in. Gelukkig had de aardige man een stukkie vitrage oid over dat ik zo mee kon nemen.

Eenmaal thuis begon het werk: eerst de hele badkamer afgezeild en geplakt om zo een tijdelijke spuitcabine te maken, vervolgens alle onderdelen met de donker gele kleur behandelt.
Gelukkig was de spuitverf snel drogend zodoende kon ik elk half uur een nieuwe laag aan brengen.
Genoeg gel*lt, foto's:

Je snapt 'm al ?

Close upje:

Ook aan de achterkant is gedacht, de PC komt haast midden in de huiskamer te staan:

Ook de muis moest er aan geloven:

Het resultaat:

Al met al vind ik zelf het resultaat nogal verbluffend, okay, ik zal m'n eigen PC niet in deze kleuren willen maar daar ging het niet om

Nu wil ik ook nog de monitor en het tobo in dezelfde stijl gaan doen, daarna word alles gelakt, zeker belangrijk voor tobo en muis, waarna de PC weer kan worden opgebouwd....

O ja, het systeem: Packard Bell ding 370 socket 466 Mhz

Update & Final. (9-01-'05)

Na drie dagen niet gedouched te hebben en een even lange tijd dit huis alsmede onze inpandige galerij voorzien te hebben van de geur van spuitverf heb ik deze mod tot een einde weten te brengen !

Allereerst wil ik vermelden dat de gebruikte kleur niet "donker geel" is zoals eerder geschreven maar "donker creme" nr 501 van Praxis om precies te zijn

Ik ben eerst bezig geweest om het tobo te reinigen, je wilt niet weten hoe dat ding eruit ziet na een paar jaar gebruik ik zal je die foto's dan ook besparen....
Alle toetsen eruit gehaald en daarna alle onderdelen lekker in een sopje laten weken, af en toe verversen.
Tobo weer in elkaar gezet en vervolgens:

Alle leestekens afgeplakt met ronde stickertjes, wat een werk !
De monitor heb ik eigenlijk gewoon goed met schilderstape bewerkt, ik vond het iets te ver gaan om dat hele ding uit elkaar te halen, en eng ook enzo

Goed, alle onderdelen eerst weer met de lichste kleur behandeld:

Welke lettertjes ? Trust ? "Ja die ook" :P .... ahhh, deze:

Kan best toch zo ? Toen die stickertjes er nog opzaten was het mooier, maarja m'n zussie kan niet blind typen.... en ik ook niet

En zo is het zaakje compleet:

Check Wallpaper Btw: de rand van de monitor heb ik expres niet met een patroontje bewerkt, ik denk dat dat te onrustig voor je ogen is.

Rest mij nog te zeggen dat ik eindelijk eens iets af heb gemaakt, meestal begin ik halver wege iets alweer met 't volgende

Al met al ben ik hier een volle 3 dagen en avonden mee bezig geweest, van 10 uur 's ochtends tot een uur of 11 's avonds.
De kosten van deze mod vielen ook best mee, ik redde het net niet met 1 bus van elke kleur, vier bussen dus plus een bus lak á € 5,89 p/s, het kant had ik dus gratis en voor een ander stukje "van de rol" moet ik 2 Euri's betalen en verder nog wat afdekfolie voor in de badkamer.

Tot slot: deze mod mag wel een naam krijgen, m'n vriendin merkte op dat "Wallpaper" wel een passende is: gordijnen, kant, behang.... wat is het verschil ?

De naam voor deze mod is dus nu "Wallpaper"

Update, nu echt final

De mod is door m'n schoonzus goed ontvangen gelukkig Even dacht ze nog dat ik alles in cadeau-papier had verpakt toen ik het zooitje "binnen" bracht.... :P

Rest mij nog het plaatje, jammer genoeg niet heel duidelijk maar de kleuren zijn precies goed op elkaar afgestemd. De deuren zijn donker creme en de sponningen een mix van dat plus dan die terracotta kleur:

mir4dor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-01-2005, 12:05   #2 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

(

Wat een geweldig idee, ik zou er nooit op gekomen zijn. Ziet er geweldig uit, weliswaar een kwestie van smaak, maar je kunt niet meer beweren dat ie niet bij de gordijnen past...
Oud 7-01-2005, 12:15   #3 (permalink)

Standaard

Zeker iets meer dan windows opnieuw installeren . Heel mooi gedaan, heel apart en zal hopelijk goed in het interieur passen.
H311R4153R is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-01-2005, 12:31   #4 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Jij hebt MTV's Pimp My Ride gezien Desalniettemin een leuk effect :P
Oud 7-01-2005, 12:35   #5 (permalink)

mir4dor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thadeez
De spijker op z'n kop Deez dat was ik nog vergeten te vermelden het idee komt idd daar vandaan (
mir4dor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-01-2005, 13:18   #6 (permalink)
Moderator

R@mon's schermafbeelding

Standaard

Het geeft een leuk effect! (alhoewel het niet mijn smaak is)
Lol: badkamer gebruiken als spuitkabine :P
Oud 7-01-2005, 14:30   #7 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mir4dor
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thadeez
De spijker op z'n kop Deez dat was ik nog vergeten te vermelden het idee komt idd daar vandaan (
Wou ik net zeggen :P Is zeker goed resultaat. Dat vage geeft het net niet dat te strakke effect. Erg mooi! (Hoewel ik het zelf ook niet graag zou willen hebben staan )
Oud 7-01-2005, 14:32   #8 (permalink)

Standaard

Ziet er cool uit

En de douche is idd een goede spuitcabine, de verf zit bij mij nogsteeds op de muren :P
Oud 7-01-2005, 14:49   #9 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Wanneer vertel je ons hoe je die patroontjes hebt geborduurd? :P
Oud 7-01-2005, 20:12   #10 (permalink)
PTR

Standaard

Erg leuke mod. Is weer eens iets anders
Oud 7-01-2005, 23:59   #11 (permalink)

Standaard

Leuk idee, ookal is het een beetje gejat :P

Wat ik anders had gedaan:
Kant strakker tegen de kast aan, wat zorgt voor scherpere graphics, en minder contrast tussen de twee kleuren om het effect wat subtieler te maken
Oud 8-01-2005, 11:53   #12 (permalink)

Standaard

Ik weet nu al wat er over 1 week op me zusjes pc gaat komen
unreal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-01-2005, 12:11   #13 (permalink)

Standaard

It looks pretty neat Nice job!
Spike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-01-2005, 12:59   #14 (permalink)

Masterslave's schermafbeelding

Standaard

Erg leuk gedaan, erg orgineel zou er zelf nooit zijn opgekomen.
Ik zou het zelf niet zogauw toepassen op een mod maar ja dat is een kwestie van smaak he
Oud 8-01-2005, 15:37   #15 (permalink)

Standaard

Het is wel een heel geinig idee ja . Niet zozeer mijn smaak maar toch leuk ^__^.
JoyRider is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het "Toon hier je werkplek/slaapplek/computerplek" topic eXistenZ Area 1337 55 13-04-2008 21:04
Het "grote" Laat hier je (3-D) imaging creaties zien topic brantje Area 1337 52 21-10-2005 18:04
Waarom zijn er eigenlijk maar 2 "coole casemods"? Jamba CaseJunkies Support en Feedback 4 21-09-2004 21:34
Back-up maken lukt niet op "hoge speed" Willy Hardware Junkies 6 4-12-2003 23:36

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.