| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 oktober 2004
| Ik ben nu druk bezig met mijn koffermod, maar ik heb nog een vraagje over fans. In mijn koffer komen waarschijnlijk 6 fans, want ik wil een goede airflow en het deksel moet dicht kunnen. Nu zijn er veel verschillende te krijgen, nu heb ik een mooie gezien met een Luchtverplaatsing van: 78.2 m³/h (46 cfm) & een Geluidsontwikkeling van: 27.4 dB(A) Een andere: Luchtverplaatsing: 68 m³/h (40 cfm) Geluidsontwikkeling: 15.5 - 27 dB(A) (regelbare fan) de laatste: Luchtverplaatsing: 43 m³/h (25.3 cfm) Geluidsontwikkeling: 14.9 - 18.5 dB(A) (regelbare fan) Welk soort kan ik het beste doen? (en dan lettende op dB & de airflow) Het mag natuurlijk ook een andere zijn. (Misschien komt er ook wel een fan controller in.) Ik ben benieuwd naar jullie advies, en zoals ik al heb gezegd foto's komen binnenkort. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 februari 2003
| Dit is een beslissing die je het beste zelf kunt maken. Wil je een hoge airflow en maakt geluid niet uit of andersom. Je hebt ook altijd de optie om fans te regelen en zo de geluidsoverlast te beperken terwijl je wel de optie houdt om flink te blazen indien nodig. Je hoeft overigens niet iedere zin op een nieuwe regel te beginnen, dat leest wat lastig .
__________________ Alles is al eens gedaan. Maar nog niet door mij. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 oktober 2002
| Zes herrischoppers is pure overkill. Met dat aantal kun je volstaan met fans die weinig dB en flow creeeren, het gaat om het feit dat er een constante flow is, die hoeft niet gigantisch te zijn.
__________________ Pluk de dag!! - Plet de kroket! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2004
| Zijn 2 casefans niet voldoende?? 1 intake aan de ene kant van de koffer en aan de andere kant een outtake fan en je hebt al voldoende airflow. Verder natuurlijk nog CPU fan, waar je nog een blowhole boven uit kunt zagen voor betere koelprestaties en nog een fan van de voeding... |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Maar nu is dus de vraag hoeveel fans is genoeg? Ik zie ook wel koffers op internet die niet dicht kunnen omdat ze dan te weinig koeling krijgen, dat wil ik dus beslist niet. Ik denk dat ik er in iedergeval maar een fancontroller in doe, net zo als mijn thermaltake Xaser III(die straks overbodig is. ) |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 juli 2003 Locatie: Earth
| Gewoon 2 mooie 120mm fans erin zetten, 1 voor intake de andere voor outtake. Die laat je dan op 5,5 Volt draaien ofzo, en het enige wat je dan hoort is de lucht die zich verplaatst. Het moet wel een eer voor de moderators zijn dat je alleen deze site op je pc bekijkt ! ![]() |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
@$hifter: Waarom een 9800pro en niet een 6800LE?? | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Er passen alleen maar 8 cm. fans. Dus ik denk zelf het beste/mooiste is om 3 fans voor de intake en 3 fans voor de outtake te gebruiken, deze moeten dan wel regelbaar zijn. Maar dat alles is wel haal baar. Als iemand er niet mee eens is/ een verbetering heeft, dan hoor ik dat graag. Ik ben een voorstander van ATI, en de 9800 pro voldeed aan mijn eissen. Maar je kunt tijden discuseren wat nu beter is, ATI of G-Force. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Ik las net het volgende: "(Overdruk=meer lucht erin blazen dan eruit zuigen, onderdruk=meer lucht eruit zuigen dan erin blazen), het voordeel van overdruk is dat er alleen maar stof door de door jou geplaatse fans in je kast komt, bij onderdruk wordt er ook stof door alle mogelijke kieren/gaatjes naar binnen gezogen." Klopt dit? Maar is dit ook het koelst? |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 oktober 2002
| Je kunt het spellen zoals je wilt maar in de policy staat duidelijk dat we niet meedoen aan kinderachtige en onnodige discussies. Je hebt geluk dat de mods vandaag mild gestemd zijn, we hebben er al voor minder op de brandstapel gegooid.
__________________ Pluk de dag!! - Plet de kroket! |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 oktober 2003 Locatie: Waddinxveen
| Je moet er wel rekening mee houden als je 6 fans neemt dat je niet 6X het aantal dB doet. Want bij iedere verdubbeling komt er 3 dB bij. Vb. 1 fan is 17 dB 2 fans zijn 20 dB totaal 4 fans zijn 23 dB totaal |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Dat wist ik al, maar toch bedankt voor het reageren. Ik wil nu nog graag weten wat nu beter is: meer outtake/ meer intake/ of streven naar 1:1. Ik heb al verder gekeken op dit forum maar kon niet echt een goed antwoord vinden. (mijn teks is weer veranderd, ik wist niet dat zo'n woordenspeling verboden is.) |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Volgens mij maakt het niet uit of er stof via kieren naar binnen gezogen wordt of via een fan ingeblazen wordt, aangezien de meeste koffermods geen kieren hebben (alleen blowholes (met stoffilter). 6 fans is echt veel te veel, 2 casefans is voldoende. Ik zou meer outtake doen dan intake, of allebei evenveel, zodat de lucht die er in geblazen wordt er ook makkelijk uitkan. |
| | |
|
| « dicht smeren
|
Rounded cables » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Fans | Superfly | Cooling & OC Junkies | 5 | 3-09-2006 12:46 |
| Led fans | unstable | Casemod Junkies | 4 | 4-12-2005 16:08 |
| 2 fans | clubphotoshop | Elektronica Junkies | 4 | 24-09-2005 13:52 |
| 40 mm fans | Juggernaught | Cooling & OC Junkies | 15 | 23-02-2005 17:40 |