Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 19-10-2004, 11:58   #1 (permalink)
ThaDheiz_NL

Standaard [CM] Tribal Madness -> veel PICS

Na deze mod op GoT te hebben gezet, post ik hem hier ook maar eens ff

Ik had van de systeembeheerder van m'n middelbare school een oud P1 systeem meegekregen. Aangezien me zusje een nogal langzaam systeem gebruikte om mee te internetten (manga-verslaafd) en anime te kijken, zou ik dit systeem bij haar op de kamer neer gaan zetten. Maar ik kon die lelijke grijze bak natuurlijk niet zomaar bij haar neerzetten zonder te modden }). Dit was uiteraard mijn eerste mod :P De bedoeling was om zoveel mogelijk aanwezige spullen te gebruiken. Intotaal was ik 20 €uro kwijt. €5 voor verf, 7 €uro voor rode CCLF en 7 €uro voor rode casefan voor in de blowhole. Zo zou mijn zusje zich bezighouden met het ontwerp van de case.

Specs:
Mobo - Biostar nogwat
CPU - Pentium 1 MMX 200 MH
Netwerk - Onbekent ISA 10/100 MB Ethernet kaart
Geluid - Creative Soundblaster

Helaas heb ik geen plaatjes meer van de ongemodde case, maar als je bij de 1ste 2 plaatjes de window en blowhole wegdenkt, is het wel voor te stellen.

Hier wat pics:

Over de blowhole, eerst heb ik van binnenuit in het midden van de gaatjes van de blowhole een klein gaatje geboord met de voorkant d'r op (hier ook dwars doorheen). Daarna heb ik de grote gatenzaag van papa gepakt (85 mm ofz en deze door dit kleine gaatje in het front gejaagd. Zo krijg je een perfect passende blowhole

Dan hier een zijaanzicht van de case met het window. Dragoness is de nickname van me zusje en het moest er een beetje rugsigloos d'r uit zien. Dit heeft uiteraard me zusje ontworpe. Uitgeprint, figuur uit het papier gesneden. Behuizing afgetaped en daarna papiertje d'r overheengelegd en binnenste op tape overgetrokken. Daarna ben ik 3 uur lang met de decoupeerzaag en boormachine beziggeweest om het figuur uit te zagen (who needs a dremel )

Toen ging er een tijdje overheen i.v.m. school. Een echte dremel gekregen van ouders en toen een hoop gedaan, kijk maar:

Eerst de window geschuurt, daarna hele case ontvet en een paar keer metallic gespoten (2x ofz. Hierna de tribals aangebracht met potlood en ingekleurd met een watervaste stift. Daarna een laag blanke lak d'r over en klaar ben ik .

Voor de shot maar ff het bovenste klepje d'r ingedaan. Deze was namelijk aangepast om straks de cdromdrive te stealthen. Hier kun je ook goed het gaatje zien, om de blowhole er zo goed mogelijk op te zetten.

Nee, het window is niet vies, maar de bescherm laag van het plexi zit er aan de binnekant nog op.

En dan hier de nieuwe actie pics:

Zo doettie nu z'n werk

De window met de rode ccfl d'r achter. De flatcable's heb ik samengebonden met tyraps en heb ik d'r een soort bindkabels omheengedaan die je normaal gebruikt om papier in te binden.

Voorkant met blowhole

De zijkant met de tribal

De gestealthe cdrom drive

monitor beestje

close up van de flatcable en de netwerkkaart d'r onder

CPUfan

De blowhole met de plastic buis d'r in, zodat je een mooi verloop hebt.

De ccfl is minder rood dan de casefan, die in werkelijkheid bijna bloedrood is, maar op de foto toch redelijk licht rood/roze.

En een mooi shot van de uiteindelijke blowhole.

Commentaar en tips zijn uiteraard welkom (positief en negatief) Is wel handig voor me volgende mod. Ben namelijk van plan een hele oude IBM PS2 Bigtower te gaan modden (ja met van die schoenendozen als hardeschijf van 70 MB ), om d'r zo een nieuwe comp in te kunnen zetten.

edit: 2x introtekstje
  Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2004, 12:04   #2 (permalink)

Standaard

Leuke mod maar helaas zijn de foto's nogal lay-out verkrachtend. De maximale breedte voor pics op dit forum is dan ook 500 pixels, dus ik ben zo vrij geweest om de IMG tags te verwijderen (http://www.casejunkies.com/forum/vie...?p=59197#59197).
Oud 19-10-2004, 12:20   #3 (permalink)

Standaard

Ik vind em wel mooi geworden
Alleen zou ik onder die Kill Switch sticker een knop monteren de pc uit te zetten met 1 druk op de knop
KAMIKAZE-FREAK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2004, 12:33   #4 (permalink)
ThaDheiz_NL

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uzuri
Leuke mod maar helaas zijn de foto's nogal lay-out verkrachtend. De maximale breedte voor pics op dit forum is dan ook 500 pixels, dus ik ben zo vrij geweest om de IMG tags te verwijderen (http://www.casejunkies.com/forum/vie...?p=59197#59197).
Sorry meneer de modernater, ik heb m'n plaatjes maar gelijk geresized naar 500 pixels breed
  Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2004, 12:40   #5 (permalink)

Standaard

Nice gedremeld die sidewindow, en het rode ziet er ook leuk uit
Alleen de voorkant, dat zwarte, lijkt net met een stift
PeaceMaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2004, 12:59   #6 (permalink)
Moderator

R@mon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeaceMaker
lijkt net met een stift
Is het ook als je goed gelezen had :P, een watervaste nog wel .
Verder leuke mod.
Oud 19-10-2004, 13:00   #7 (permalink)

Standaard

Zie ik nou op het begin 2 keer de zelfde tekst of ben ik een beetje.... Ziet er wel nice uit
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[CiP]Project 5: MonitorMOD (veel pics) Enterprice Casemod Project Logs 20 5-03-2005 18:11
[CIP] Dark Predator (2de project) (veel pics) Nas Casemod Project Logs 18 29-11-2004 07:34
[CiP] CRT²PC status: 10% (Veel pics en alles Clickable) Soul__assasin Casemod Project Logs 29 6-11-2004 18:24
[CIP] Brantjes Case 1ste Mod [Veel Pics dus 13K3 OPGELET!] brantje Casemod Project Logs 47 24-10-2004 16:15
ik krijg veel te veel reclames burak Software Junkies 11 4-10-2003 10:52

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.