| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 september 2004
| Ik heb pas geleden een hele nieuwe case (AOpen H700C) en nieuwe watercooling besteld (Maze 4, Eheim 1048, Tygoon 13mm slangen en Airplex evo 360 radiator). De case is ondertussen al binnen en ben em al volop aan het modden. maar ik heb nog eens naar de maten van de radiator zitten kijken en deze verwerkt op een stuk karton en uitgeknipt omzo een idee te krijgen van de grote. maar hij valt dus behoorlijk groot uit. Als de 3 120mm fans er ook nog op moeten neemt tie zo maar 2 5"25 bays in beslag. Het rad is 43 cm lang en mn case 47 cm. Heeft er iemand ideeen of ervaring mee?? Deel je ervaring en oplossingen dan. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 oktober 2002
| Je kan er niet veel kanten mee op, 360 is een flinke knoeperd. Maar die maten had je al kunnen weten voor de aanschaf, daar maakt men in het algemeen geen geheim van. Is extern boven op je case eventueel geen optie?
__________________ Pluk de dag!! - Plet de kroket! |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 februari 2003 Locatie: Haarlem
| in wat voor een case ga je de radiator inbouwen? daarbij kan je ook gebruik maken van het verplaatsen van de voeding als dat nodig is. bijv. die voor onderin te plaatsen. waarom zit je met die 2,5 5¼ bays? heb je ze allemaal nodig? of heb je net als ik een miditower.. tja dan is het wel rot als je een kleine case hebt en dan meteen al een aantal bays mist.. [edit] ok tis een Aopen case.. niet goed gelezen :X
__________________ Raid0 2x 160 Gb Raid5 4x 80 Gb |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 september 2004
| Ja inderdaad, het is een AOpen H700C. Dat is een big tower, met 6 5.25 bays. Ik heb er 3 ingebruik voor m'n LCD één voor m'n brander en nog eentje voor een fancontroler en de laatste die dan overblijft wil ik gebruiken als schakelaar paneeltje met schakelaars voor m'n pomp ccfl's/ UV lampen. De voeding zit gewoon in het "midden" daar boven is dus nog ruimte. Maar als ik die radiator boven in hang kunnen er volgens mijn berekeningen geen 2 80mm fans meer bij. (die boven achterin zitten). Ik heb dan nog een vraag: Op die radiator komen 3 120mm fans. Is het dan het beste om die fans aan de radiator te laten zuigen dus dat ze naar buiten blazen (de case uit). Of van buiten door m'n radiator heen naar binnen blazen. Ik heb op verschillende plekken gelezen dat het het beste is om ze naar buiten te laten blazen, zodat ze ook nog warme lucht vanuit mn case meenemen naar buiten (en aangezien ik niet meer 2x 80mm boven achterin kan hangen) dat lijkt mij het beste. |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Geregistreerd: 20 februari 2003
| Citaat:
__________________ Alles is al eens gedaan. Maar nog niet door mij. | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 februari 2004
| Jaaaah ik heb hem van de week binnengekregen. Het ding is idd behoorlijk groot, maar daar koop je hem ook gewoon voor anders moet je de 240 nemen. Ik ga hem van de week inbouwen in een Procase eye 920 filesererkast (hier past hij net in de lengte in .Ik hem hem bij PCCooling in duitsland besteld (erg snelle levering indien je met creditcard betaald .Alleen moet ik nog anti corrosievloeistof gaan halen. weet toevallig iemand waar je dit makkelijk kan kopen zonder het bij een webshop te moeten bestellen? Het moet overigens wel kleurloze zijn want ik ga er VU active vloeistof bij gooien |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 september 2004 Locatie: Mijdrecht
| @Casejunkie: Stuur voor die anti-corrosie vloeistof gewoon een e-mailtje naar de plaatselijke pc shops. of fiets er even naartoe. Als die het niet hebben kan je altijd nog autoshops proberen maar ik acht de kans klein dat ze het daarhebben. Dan krijg je waarschijnlijk koelvloeistof. @PeaceMaker: Hoe slim is het om te koelen met warme lucht uit je kast -_-' Mvg Sickness
__________________ De meeste nuttige pagina van heel CJ Echt de moeite waard! En probeer deze ook eens ;] |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| peltier (heeft er iemand ervaring mee?) | danny | Cooling & OC Junkies | 12 | 18-07-2005 23:47 |
| Iemand ervaring met Powerpost? | Hellfish | Software Junkies | 2 | 11-04-2004 10:48 |
| VFD ervaring ? Iemand ? | Fleppuhstein | Elektronica Junkies | 9 | 10-03-2004 12:07 |
| iemand ervaring met winamp control? | GBCHEATER | Software Junkies | 18 | 15-10-2003 18:13 |
| Iemand ervaring met een epox 8rda3+ met wc? | jrbuurke | Cooling & OC Junkies | 8 | 20-09-2003 17:55 |