| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #752 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: bankje in het park in bussum/hilversum
| Ik denk dat ik eerst de zijkanten nog eens dicht maak, de roostertjes die ik had paste helaas niet dus moet ik eerst een stukje frikandel op maat maken om daarop de roostertjes te plaatsen. Ter verduidelijking, het gebakje draait debian etch, mn eigen uber relaxte QoS firewall en doet dat nog snel ook ![]() |
| | |
| | #753 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Ik heb mijn kast eens helemaal leeg gehaald, alles gestofd en alles weer terug gezet. Dit was na anderhalf jaar nodig!!! Ik heb gelijk alle overbodige meuk eruit gehaald. Waarom ik in dit topic schrijf? Ik heb mijn hdd's nu opgehangen en die worden nu gekoeld in een proefopstelling. Hier de pics: ![]() Allereerst heb ik een paar beugeltjes gemaakt waar de hdd's aan komen te hangen. Je ziet zo waar ik ze ophang! ![]() Zo komen de hdd's aan de 2 beugeltjes te hangen. Met de printjes naar elkaar toe, die worden namelijk het warmst... ![]() Dit is de uiteindelijke bedoeling. De beugeltjes klemmen om die hdd-tray heen en hangen nu nog met wat dubbelzijdige plakband en een ty-rap vast. Als het goed werkt maar ik er gaten in om alles goed vast te maken. ![]() Als je linksboven mijn hdd's kijkt, zie je een casefan schuin liggen, die de hdd's koelt. Dit is nog maar een proefopstelling. Als dit goed werkt ga ik overal alu beugeltjes voor maken en komt dit definitief zo in mijn kast. De hdd's hangen dus rechtop in mijn kast, zo heb je het grootste koeloppervlak. Misschien leidt dit tot inspiratie van komende cases ![]() Dit is trouwens de hardware: Asus P5PL2 Intel D940 @ 3,63GHz 2GB Kinston dual channel Tagan 480W Easyconnect XFX6800XT 512MB NEC dvd gevalletje (bovenste moet ik nog aansluiten, maar heb geen IDE poorten meer vrij ![]() Koeling: Zalman CNPS9500AT (PWM controlled) Zalman standaard-videokaart-koeler-anno-2006 2x casefan 92mm Zalman
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #755 (permalink) |
| Ik heb gisteravond mijn hdd's eens flink gestressed. Ik had met quickpar snellere reparaties na een hele tijd schrijven/lezen, dus het helpt wel degelijk ![]() @Mr Nice Guy: dankjewel, ik probeer wel vaker andere dingen, alleen blijken die niet praktisch/mooi en goed te werken...
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #756 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 maart 2007 Locatie: Cuijk/Linden
| Ik heb even een fan op heel goedkope en simpele manier opgehangen onder mijn HDD, zodat hij mijn HDD koelt en ook nog beetje lucht net onder mijn GraKa blaast en mss ook nog richting mijn CPU, Benodigheden, -Fan -elastiekjes -sateprikker ![]() omdat er kabeltjes van mijn frontpanel lopen kan k mijn fan niet gewoon rechtzetten. Dit wilde ik ook niet.. Mjah PIC's ![]() zo hangt hij dan uiteindelijk *lijkt net of foto op zijn kant ligt, maar is niet zo :P" ![]() Zo ziet de zijkant er dan uit, door de sate prikker schieten de elastiekjes niet terug, en blijft dan fan dus hangen.. ![]() zo ziet mijn case er dan uiteindelijk uit, die sateprikker zie je niet meer als k een window heb gemaakt, omdat de window niet tot daar komt :P en de kabeltjes van de fans werk ik ook beter weg als ik een fancontroller heb, want dan weet ik pas hoe ik ze precies moet leggen, en dan kome er ook andere fans (behalve deze die ik net heb opgehange ) |
| | |
| | #757 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 november 2004
| Als ik zo naar de foto kijk waar de fan in de case hangt valt het mij op dat er nog redelijk wat koeling richting de lege 3,5" tray gaat (i.p.v naar de Hdd's). ik denk dat als je de fan onder een iets andere hoek hangt hij veel beter koelt.
__________________ In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. |
| | |
| | #760 (permalink) |
| Dit heb ik gedaan als test. Als alles goed koelt, dan komt de fan in plaats van de bodemplaat van de 3,5" tray. Dan blaast ie tussen de hdd's door. Als dit niet goed koelt, dan ga ik wat anders proberen. Onder de hdd's heeft geen zin, daar heeft ie dan nog maar 7mm om lucht aan te zuiten...
| | |
| | #761 (permalink) |
| Ik heb nu CPUID Hardware Monitor en mijn hdd's zijn nu 24 en 33 graden. Zal wel komen omdat de fan scheef ligt. Rest van mijn temps: Cpu: 46 graden, 1,26V Mobo: 27 graden AuxIn 47 graden (godweet wat dit is...) Gpu: 44 graden 80GB hdd: 24 graden 300GB hdd: 33 graden Fanspeed: Cpu: 1493 rpm Gpu: 1555 rpm Casefan: 1550 rpm
| | |
| | #762 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Ik had hier een oude kast op reserve staan, maar die kast is uit het tijdperk pentium 2... Koeling van niks natuurlijk, dus dat moest maar eens veranderen. Voorin een 120 mm fan gemod maar die zie je niet echt, en bovenin ook een blowhole gemaakt: ![]() ![]() Met 2 x 120 mm lukt de koeling een stuk beter denk, dan kan ik mijn P4 systeem er gerust instoppen zonder zorgen te maken ![]()
__________________ Buiten functie |
| | |
| | #763 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 november 2004
| The power of a sticker ![]() ![]() Ik vond de achterkant van m'n typmachine zo lelijk dat ik besloot er wat aan te doen dus heb ik bij m'n bestelling bij jinx.com een sticker toegevoegd en ziedaar het resultaat, Best gelukt, al zeg ik het zelf.
__________________ In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Het Grote LOL Topic (deel 7) | Thadeez | Area 1337 | 621 | 26-06-2004 09:36 |
| Het Grote Kleine JunkModjes Topic - Deel 3 | the widow maker | Casemod Junkies | 573 | 11-06-2004 16:12 |
| Het Grote Kleine JunkModjes Topic | Deel 2 | The_Resetter | Casemod Junkies | 570 | 11-02-2004 18:51 |
| Het Grote Kleine JunkModjes Topic | Post Al Je Kleine Modjes | Hermanator | Casemod Junkies | 437 | 15-10-2003 17:57 |
| Het Grote 1337 JunkModjes Topic | Post Al Je Kleine Modjes | the widow maker | Area 1337 | 6 | 5-09-2003 13:12 |