Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 2-08-2007, 08:22   #736 (permalink)
Moderator

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeKemp
Ben nu met iets heel kansloos bezig. Een switch modden, een cheap ass 8poorts 10/100 realtek digetje. ik wil er een window in gaan zetten .
Mwah, valt nog mee...

Ik heb een window in me rekenmachine gemaakt

(Ja, met LED's....)
Oud 2-08-2007, 09:14   #737 (permalink)

Wolff's schermafbeelding

Standaard

Dat is niet kansloos, dat is briljant

SupReme, heb jij ook foto's, ik ben wel nieuwschierig hoe dat er dan uit ziet.
Wolff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2-08-2007, 10:15   #738 (permalink)
Moderator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolff
Dat is niet kansloos, dat is briljant

SupReme, heb jij ook foto's, ik ben wel nieuwschierig hoe dat er dan uit ziet.
Moet ik em ff opzoeken, heb em al een tijd niet nodig gehad, ik heb tegenwoordig een Grafische Rekenmachine
Oud 5-08-2007, 14:16   #739 (permalink)

Standaard

Ik had nog blauwe LEDs liggen van een mod en die heb ik maar in mijn kast gezet. Het leek net of me case ervoor gemaakt was met die gleuf:

Oud 1-10-2007, 13:19   #740 (permalink)

Wolff's schermafbeelding

Standaard

Bij mijn toenmalige Infinity koeler had ik het idee dat deze nog wel iets strakker vast kon dan met de standaard bevestiging voor socket 939. Na even nagedacht te hebben, geinspireerd te zijn door socket 775 boutjes mod en gekeken te hebben in de bouwmarkt was het plan om met een aluminium U profiel en een paar boutjes een beugel te maken.
Omdat de orginele bouten van de socket te kort waren heb ik M4 bouten gebruikt. Helaas past M4 niet in de moertjes van de orginele backplate maar met behulp van een mesje en een beetje warmte is het gelukt om de moertjes strak in een extra backplate te plaatsen.

Om de koeler zelf vast te zetten heb ik een stukje U profiel gebruikt waarin twee gaatjes geboord zijn voor de boutjes. Om het profiel te laten passen tussen de koelvinnen moest het profiel ietsje uitgebogen worden aan de uiteinden, dus als het op de foto's lijkt dat deze een beetje uit elkaar staan dan klopt dat.
Gemonteerd op het moederbord zag het er als volgt uit:

De bracket bovenop het moederbord zit er nog op om te zorgen dat de koeler goed recht geplaatst wordt. De nieuwe beugel deed zijn werk prima en zorgde er voor dat de Infinity stevig vast zat.
Op deze foto is ook te zien dat de ventilatoren op de koeler anders vastzitten. Omdat ik twee ventilatoren gebruikte had ik niet genoeg aan één orgineel en 'handig' klemmetje en zitten ze hier vast met twee m4 draadeinden en vier vleugelmoeren wat een hele verbetering boven tie-wraps is.

Helaas was de orginele backplate niet bestand tegen de druk die de twee bouten uit konden oefenen en begon deze door te buigen samen met het moederbord als de bouten goed aangedraaid werden. Toen is het plan ontstaan om zelf een nieuwe, stevige backplate te maken.

In de zoektocht naar geschikt materiaal kwamen we in de kelder van TiMiN8R een desktop kast tegen die ik wel mocht gebruiken. Bedankt TiMiN8R. De kast is van staal denk ik en was erg stevig en zwaar.

Na het meten van de beschikbare ruimte onder op het moederbord heb ik uit de bodem van de kast twee plaatjes gehaald die uiteindelijk ietsje groter waren dan de orginele backplate.

In één van de plaatjes zit een gat zodat kleine uitstekende onderdelen onder de socket op het moederbord niet geplet zullen worden. Beide platen zijn samengelijmd met een metaallijm van Bizon en in de zeshoekige gaten in het andere plaatje zijn m4 moertjes gelijmd. Aan de bovenkant heb ik anti slip schuim geplakt om het moederbord niet te beschadigen. Alles klaar en samengevoegd met de Infinity ziet het er als volgt uit:

De nieuwe backplate was duidelijk een stuk steviger dan het orgineel wat ik met de hand kan buigen, dat lukte niet met de nieuwe. Helaas maakte die nieuwe bevestiging niks uit voor de temperaturen. Uiteindelijk zijn de nieuwe backplate en beugel in de la beland tot ik een nieuwe koeler kocht.
De nieuwe koeler is een Thermalright Ultra-120 Extreme met bevestigings beugels voor socket 775 en AM2 en dus niet voor socket 939. Nu kwamen de eigen gemaakte backplate en beugel weer van pas. Omdat de nieuwe koeler anders gevormd was moest ik het wel een beetje aanpassen.

Het U profiel is nu omgedraaid met een boutje in het midden die in het putje in de Ultra-120 valt net als bij de orginele beugels. Ook heb heb ik twee veertjes die er bij zaten gebruikt zodat de kracht beter verdeeld is wanneer de boutjes aangedraaid worden.

Omdat de backplate en de bracket aan de bovenkant van het moederbord niet vastzitten als de koeler is gemonteerd worden deze op hun plaats te houden met een paar stukjes dubbelzijdig tape.

Gemonteerd en wel ziet het er als volgt uit:

Het resultaat is dat de koeler stevig vast zit en niet kan wiebelen of iets dergelijks. Het temoperatuur verschil tussen de Infinity en de Thermalright is vijf graden op de core's en cpu.
Oud 1-10-2007, 13:21   #741 (permalink)

FuriousHamster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolff
bla bla bla..

bla bla bla..
Ziet er goed uit! Alleen, past je geheugen nog wel
Oud 1-10-2007, 13:31   #742 (permalink)

Wolff's schermafbeelding

Standaard

Dank je. Het past in het oranje slot alleen als ik het er in doe voor de koeler gemonteerd wordt. Ik heb dan ook nog van dat Mushkin geheugen met een wat hogere heatspreader er op. het geheugen zit dan ook in de gele sloten zitten en haal hier voldoende resultaat mee.
Oud 13-11-2007, 19:50   #744 (permalink)
Moderator

Standaard

Even je plaatjes resizen naar 500x500 pix aub
Oud 13-11-2007, 21:35   #745 (permalink)

Standaard

Lijkt me eerlijk gezegd iritanter werken dan zonder de verf? Of lijkt dit enkel op de foto's? Heb zelf laatst een blauw ledje gepakt, usb kabel aangesoldeert en op me tobo gericht
(><)
/_|_\ <- Biobunny
Biokipje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-11-2007, 14:45   #746 (permalink)

Standaard

Dat valt heel erg mee, Ik heb zelf een blacklight op mijn muur hangen en dus ziet het er heel gaaf uit!
Sjoerd805 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-01-2008, 21:49   #747 (permalink)

Standaard

misschien kennen sommige van jullie de populaire internetstrip CAD wel

Ctrl+Alt+Del]Ctrl+Alt+Del

degene DIE het volgen weten ook dat het weer bijna tijd is voor Winter-een-mas!

voor mij (als echte hardcore CAD fan, heb er al 2 t-shirts van, rest in loop van jaar maar eens bestellen) is dat natuurlijk wel iets om te vieren. En hoe kan je dat nu beter vieren als met lekker gamen. Maar er is nog iets anders wat gewoon super vet is aan WEM en dat is de scepter gemaakt van een oude Xbox controller

toevallig hebben wij hier nog een oude xbox controller waarvan de rechter bumper niet fijn meer reageerd (leuk joh, als je favo game halo is 7 ). Omdat we nooit zomaar iets van gamespul weggooien hadden we hem dus nog liggen.

Ik ben vergeten foto's tijdens het proces te maken maar ik kan het wel ff beschrijven.

een controller op een stokje is natuurlijk vet maarja, wel saai. waarom zou ik er geen lampjes in bouwen? Nah, dan moet ik ledjes hebben en die heb ik atm niet liggen hier.

*denk* *denk* *denk*

*ping*

een woord: KERSTMUTS.

Nu had ik me lampjes. Nu nag ergens in de controller doen. Knoppen uitboren en ze daar in doen? Nah, dan heb ik een ledje over en is de blauwe knop niet meer blauw. Toen kwam me pa met het geniale idee, doe ze rond het logo _/-\o_

Aangezien er rode lichtjes om het logo komen dan is het ook gelijk een knipoog naar de 360 met zijn Red Ring of Doom.

dus wij de controller openen. Eerst kijken hoe we de lampjes aanzetten, gat voor de drukknop erin boren was niet leuk en niet mooi. dus de oplossing was het contactpad (hoe je het wilt noemen) van de startknop uitboren, printje eronder en door op de startknop te drukken gaan de lampjes aan.

toen was het een kwestie van 5 gaatjes boren rondom het logo (de ledjes pasten er precies in, geen lijm nodig) en de batterij wegwerken.

Na de dualshock eruit gehaald te hebben was er plek zat voor de batterij, gelukkig is de controller zo groot :*)

toen we de controller dicht deden ging dit nogal moeilijk omdat al die draadjes door een relatief kleine opening moesten. wat doe je dan met eend efecte controller zonder dualshock en startknop? Juist ja, gewoon een flinke boor pakken en een gat in het midden van de printplaat maken | .

toen eindelijk alles dicht gekregen (na verlengen van kortste draadjes en inkorten van langste) en toen was het moment van de waarheid!

start knop goed indrukken en.... JAAAAAA, ze doen het, super vet *O*

alle knopjes kun je nog gewoon indrukken (behalve back, had het rubbertje dat hem teruggeduwd weggeknipt omdat hij eerst de draadjes in de weg zat, die knop maar vastgekit)

morgenavond komt de staf zelf eronder als alles volgens plan gaat word dat een koperen pijp, oppoetsen en het glimt fantastisch :*)

als laatste nog een filmpje

YouTube - winter-een-mas scepter - part 1

slechte kwaliteit omdat het met me telefoon is gedaan
Oud 23-01-2008, 07:48   #748 (permalink)
Moderator

Standaard

Wow, dat is best wel vet eigenlijk! Mooi gedaan :P
Oud 26-01-2008, 10:45   #749 (permalink)

Standaard

hij is klaar

vanavond komen er wss beter foto's, kan de kabel van de camera van me zus niet vinden
Oud 28-01-2008, 21:54   #750 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

Mn nieuwe router, via Epia-cl, 1000mhz welke toevallig ooit van Rich is geweest. nu in een nieuw huisje van MDF
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het Grote LOL Topic (deel 7) Thadeez Area 1337 621 26-06-2004 09:36
Het Grote Kleine JunkModjes Topic - Deel 3 the widow maker Casemod Junkies 573 11-06-2004 16:12
Het Grote Kleine JunkModjes Topic | Deel 2 The_Resetter Casemod Junkies 570 11-02-2004 18:51
Het Grote Kleine JunkModjes Topic | Post Al Je Kleine Modjes Hermanator Casemod Junkies 437 15-10-2003 17:57
Het Grote 1337 JunkModjes Topic | Post Al Je Kleine Modjes the widow maker Area 1337 6 5-09-2003 13:12

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.