Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 21-03-2007, 09:15   #646 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjez
Dan zul je toch waarschijnlijk geld moeten gaan uitgeven, voor ducttape :P
Die heb ik nog!

Gister wel even met een ander junkmodje begonnen: ben bezig een USB en FireWire expansion tray (zo eentje die standaard bij je moederbord komt, dus niet PCI) in een drivebay cover te verwerken.
Dit omdat mijn huidige case USB aansluitingen aan de voorkant heeft die ik toch wel erg makkelijk vind en ik dit in mijn homemade case ook wil hebben.

Fotootjes volgen uiteraard nog, maar misschien brengt het mensen op ideeen :P

Ik heb trouwens nog wel het één en ander tot mijn beschikking, dat ik al aan het ontleden ben en strippen voor (onder)delen die ik kan gebruiken:
1 zéér oude Compaq 486 Desktop case, zwaar en stevig

1 iets minder oude "standaardmodel" miditower, gestripped voor 3,5 en 5,25 inch bays, LEDjes en switches inclusief moederbord connectoren, moederbord bevestigingstray

De sidepanels hiervan zal ik waarschijnlijk op maat maken en hergebruiken. Grootste "probleem" is een beetje apart en onconventioneel design te bedenken dat ik met mijn materialen kan uitvoeren. Ik maak hier dan ook pas een CiP van als ik daar een helder beeld van heb en echt aan de slag ben.

1 spuitbus accentgeel, hoogglans, ooit gebruikt in mijn eerste spuitpoging.
1 stukje 10x50 cm hor gaas, zou een mooi accent kunnen vormen (stoffilter?)
enkele plaatjes hout
verschillende soorten lijmen en een redelijke gereedschapskist

Ik heb overigens ondertussen alweer een budget, maar ik vind het nu toch de sport om met 0 euro een case te gaan bouwen :P Heb net zo'n geinig logo ontworpen gisteravond waarin ik de "0" en het "€" teken heb verwerkt

Trouwens even een vraagje: zou dat werken, ducttape als geluidsdemper tussen HDD/DVD en de trays? Een beetje dun misschien, maar directe trillingen zou ik zo kunnen opvangen...

BINNENKORT: In ieder geval foto's van de "FireWire/USBay" en mijn hoop onderdelen!
Thrackan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-04-2007, 12:37   #647 (permalink)

Standaard

Ik heb ook nog een klein(opzichtig) Modje gedaan aan men kast. Er zaten wel wat kosten aan verbonden, namelijk voor de traanplaat.

Mijn allereerste minimod was deze

De Sticker Op deze foto kan je ook mooi zien wat mij stoorde!! namelijk die lelijke witte cd rom en diskette drive.

Na wat rondstruinen over het internet en wat meten aan mijn kast ontdekte ik dat ik allemaal ledjes in de gaatjes onderin mijn pc kon monteren. het resultaat hiervan is dit.

Maar ik zat nu dus nog steeds met die lelijke drive bays!!
Uiteindelijk heb ik maar een stuk traanplaat gehaald bij de gamma en die erop gezet.
Dit is het resultaat.

Van voren gezien.

Cd-lade gesloten. Je kan hem openen door op de onderkant te tikken. dit ziet dan zo uit.

Deze mods samen! dus de ledjes de sticker en de traanplaat hebben mij in totaal nog geen 30 euro gekost. En de kast kostte iets van 60 euro. ik heb dit alles uitgespreid over een lange periode.
Ik vind dit niet veel geld. En ik heb toch een kast die enigzins opvalt!

Hoop dat jullie het wat vinden grrrtz Hydrosine
hydrosine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-04-2007, 13:27   #648 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Lekker simpel, maar best stijvol. Jammer dat het patroontje van het traanplaat niet doorloopt op je drive, nu breekt het een beetje
Oud 4-04-2007, 13:50   #649 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carpento
Lekker simpel, maar best stijvol. Jammer dat het patroontje van het traanplaat niet doorloopt op je drive, nu breekt het een beetje
Ja klopt is wel jammer. maar daar had ik niet genoeg staal meer voor.
Oud 4-04-2007, 15:02   #650 (permalink)

Standaard

Ziet er leuk uit, best wel een 'bak licht' met al die leds :P
Oud 4-04-2007, 15:13   #651 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Oizo
Ziet er leuk uit, best wel een 'bak licht' met al die leds :P
Ja dat was ook juist de bedoeling op veel lanparties is er altijd een blauwe streep over de vloer en die is dan van mij
Oud 25-04-2007, 17:26   #652 (permalink)

Standaard

*schop*
ik had ffies een vraagje en wist niet waar ik die moet bestellen, ik heb net vandaag de connectx setje van ac ryan ontvangen, maar hoe moet je die twee dingetjes gebruiken om ervoor te zorgen dat de connectoren losgaan of dat je tenminste de draden er uit kunt trekken ?
Oud 25-04-2007, 20:42   #653 (permalink)

GC_Vos's schermafbeelding

Standaard

Bedoel je een ToolX? Om het pinnetje heen drukken, een beetje rondjes draaien en dan wippen ze er zo uit. Of bedoel je dat niet?
GC_Vos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-04-2007, 06:03   #654 (permalink)

Standaard

ja, ik bedoel de toolx ja, heb zelf al een beetje liggen prutsen, maar die dingen zijn niet echt geschikt als je snel zweethanden hebt
die ene toolx snap ik nu, maar hoe moet je die (andere) toolx gebruiken voor de 20 pins connector, ook gewoon ertussen drukken lijkt mij dan ?
Oud 26-04-2007, 14:31   #655 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BoopMeister
ja, ik bedoel de toolx ja, heb zelf al een beetje liggen prutsen, maar die dingen zijn niet echt geschikt als je snel zweethanden hebt
die ene toolx snap ik nu, maar hoe moet je die (andere) toolx gebruiken voor de 20 pins connector, ook gewoon ertussen drukken lijkt mij dan ?
Die 2 metalen lipjes in de connector rammen, zodat de weerhaakjes van het metalen busje in de connector ingedrukt worden. Vervolgens kan je de draden aan de achterkant van de connector naar buiten trekken. Vergeet niet om de weerhaakjes weer enigzins naar buiten te buigen (gaat makkelijk met een naaldje) als je ze terug in de connector steekt.
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-04-2007, 15:05   #656 (permalink)

Standaard

Daarvoor gebruik ik altijd een kleine schroevendraaier. :P Twee lipjes indrukken en kabeltje eruit..
mr.stijntje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1-05-2007, 10:05   #657 (permalink)

Standaard

nog een probleempje, ik heb nu die pinnetjes eruit, maar ik denk dat je die niet zo in een t-molex kunt stoppen,
nu is mijn probleem, hoe wel ? ik heb hierdoor al eentje gesloopt
moet je die pinnetjes eraf halen ofzo ?
Oud 1-05-2007, 11:27   #658 (permalink)

Standaard

Weerhaakjes voorzichtig open vouwen en in de connector stoopen dan blijven ze ziiten. Maar pas op die weerhaakjes zijn niet zo sterk dus buig ze niet te ver terug.
BooN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-05-2007, 23:03   #659 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Een blowhole maken in een echte spiegel, het kán:

Maar het kost wel veel tijd :P En de afwerking is niet helemaal top maar glas vijl je niet zomaar eventjes bij Er komt overigens nog wel een redelijk verhullende fanguard overheen, een zelfgemaakte vanzelfsprekend :P
Oud 25-05-2007, 23:14   #660 (permalink)

FuriousHamster's schermafbeelding

Standaard

Érrug netjes weer. Hoe vijl je het anders bij dan?
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het Grote LOL Topic (deel 7) Thadeez Area 1337 621 26-06-2004 09:36
Het Grote Kleine JunkModjes Topic - Deel 3 the widow maker Casemod Junkies 573 11-06-2004 16:12
Het Grote Kleine JunkModjes Topic | Deel 2 The_Resetter Casemod Junkies 570 11-02-2004 18:51
Het Grote Kleine JunkModjes Topic | Post Al Je Kleine Modjes Hermanator Casemod Junkies 437 15-10-2003 17:57
Het Grote 1337 JunkModjes Topic | Post Al Je Kleine Modjes the widow maker Area 1337 6 5-09-2003 13:12

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.