Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 17-09-2006, 19:02   #601 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Oizo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackcrown
Een platter is tyfus sterk maatje.

HDD kan je gewoon laten draaien door hem gewoon aan te sluiten op de voeding... Zal niet weten waarom ie dan niet zal gaan draaien.
Ik bedoelde dus zonder de print, de motor direct aan te sluiten.

En zo'n spiegelende plaat uit een harde schijf is niet zo heel erg sterk hoor... Ik zou toch maar wel oppassen. Ik heb een keer zo'n schijf gebroken... Overal glasscherven...
Jah, zonder print... dat wilt idd niet. Maar wrom haal je de print eraf dan?

Ik heb gesmeten, geworpen en gestampt op een platter, bleef mooi heel (of... toch niet, ik weet nu ff niet meer :P, nevermind)
Blackcrown is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2006, 19:45   #602 (permalink)

Standaard

Soms kreeg ik een kapotte schijf van mijn vader, die toch kapot moest zodat de data weg is. Daarom heb ik schijven uitelkaar gehaald vroeger, en dus ook een keer geprobeert de motor te laten draaien (wat niet werkte).
Oud 17-09-2006, 20:07   #603 (permalink)

Jeroenotje's schermafbeelding

Standaard

Ik heb aardig wat werkende hdd's gezien met window mod, ik heb er zelfs een gebouwt (100MB, lol).

Als je een hdd van stroom voorziet, dan gaat hij gewoon draaien, de kop laten bewegen is een ander verhaal., dit gaat dmv sterke magneten. Als de kop gecrashed is, dan kun je de hdd helemaal niet meer gebruiken, als je hem aanzet, dan komt er alleen nog maar een hoge toon uit (kop die direkt op het metaal zit).

Over de sterkte van de schijf, dit is een supersterkt metaal, niet te vergelijken met een cd (plastic met een flinterdun laagje aluminium en verf). Deze zit ook nog eens heel goed vast. Je hoeft je dus echt geen zorgen te maken over uit elkaar spatten. (Gooi eens voor de gein een cd en een harddisk tegen de muur/grond, ik spreek uit ervaring ).

Oh, plaatje van zelfbouw (post je kleine mods ):
Oud 17-09-2006, 20:49   #604 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Die is wel heel vet! Ik heb ook een keer een harddisk zonder kap laten draaien en lezen, dat ding gaat als de tyfus snel heen en weer!!! Na een watervaste stift verfbeurt deed ie nix meer
Oud 17-09-2006, 20:53   #605 (permalink)

Standaard

Nee hehe :P Bij 1 stofdeeltje gaat die al kapot, zn mod kan je alleen maken in een speciale kamer (zonder stof etc), dit is wat ik gelezen heb.
tukkerpride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2006, 21:40   #606 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een platter is tyfus sterk maatje.

HDD kan je gewoon laten draaien door hem gewoon aan te sluiten op de voeding... Zal niet weten waarom ie dan niet zal gaan draaien.
Ik bedoelde dus zonder de print, de motor direct aan te sluiten.

En zo'n spiegelende plaat uit een harde schijf is niet zo heel erg sterk hoor... Ik zou toch maar wel oppassen. Ik heb een keer zo'n schijf gebroken... Overal glasscherven...
Jah, zonder print... dat wilt idd niet. Maar wrom haal je de print eraf dan?

Ik heb gesmeten, geworpen en gestampt op een platter, bleef mooi heel (of... toch niet, ik weet nu ff niet meer :P, nevermind)
Kan allebei, je hebt namelijk platters van glas en van metaal

Citaat:
Soms kreeg ik een kapotte schijf van mijn vader, die toch kapot moest zodat de data weg is. Daarom heb ik schijven uitelkaar gehaald vroeger, en dus ook een keer geprobeert de motor te laten draaien (wat niet werkte).
Een harddisk heeft een stappenmotor en die kan je niet zomaar laten draaien door gelijkspanning op de aansluitingen te zetten. Maar met de juiste aansturing kan je zo'n ding nog wel laten draaien. (tenzij de motor doorgebrand is natuurlijk :P)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tukkerpride
Nee hehe :P Bij 1 stofdeeltje gaat die al kapot, zn mod kan je alleen maken in een speciale kamer (zonder stof etc), dit is wat ik gelezen heb.
Ik heb ook wel eens een harddisk van 1,2 GB uit elkaar getrokken en weer in elkaar gezet en die deed het nog gewoon hoor. Het probleem is, dat wanneer je een schijf uit elkaar schroeft (of heel hard laat vallen) dat dan de koppen gedesoriënteerd raken. Bij een oudere schijf maakt dat niet zo veel uit, maar bij een moderne schijf staan de bits zo dicht op elkaar, dat de kleinste verschuiving al zorgt dat de schijf de bitjes niet meer kan vinden. Dus zelfs als het je lukt om zo'n ding in een stofvrije ruimte te openen, zal de schijf er na een tijdje mee ophouden. Al is een stofje natuurlijk ook funest voor die koppen
Oud 18-09-2006, 12:53   #607 (permalink)

Standaard

Wat hebben we dus geleerd:

Als je een schijf wilt modden; Gebruik een oude schijf!

Als je een nieuwe schijf gemod wilt; WD Raptor X
Oud 18-09-2006, 16:33   #608 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demoniac
Het probleem is, dat wanneer je een schijf uit elkaar schroeft (of heel hard laat vallen) dat dan de koppen gedesoriënteerd raken. Bij een oudere schijf maakt dat niet zo veel uit, maar bij een moderne schijf staan de bits zo dicht op elkaar, dat de kleinste verschuiving al zorgt dat de schijf de bitjes niet meer kan vinden.
Volgens mij wordt de leeskop in ruststand naar een magneet getrokken, dus bij het opnieuw opstarten van de schijf gaat ie weer vanuit nulstand lezen.
Oud 9-10-2006, 11:52   #609 (permalink)

Wolff's schermafbeelding

Standaard

Tijd voor een nieuw modje.

Deze keer heb ik de cd speler behuizing van mijn woonkamercomputer opgewaardeerd met een lcd schermpje. Hiermee wil ik onder andere het spelende nummer uit winamp weergeven.
Na de plek te hebben opgemeten waar het schermpje zou komen heb ik een passend parallelle karakter lcd scherm kit gekocht van 2 regels met elk 20 tekens via een samenkoopactie. Ik heb voor een kant en klare kit gekozen omdat ik geen ervaring heb met schermpjes.
Op naar de foto's.

Dit is de voorkant zoals deze was. Achter het glaasje zitten drie ledjes voor power, hdd en de dvd activiteit. Op deze plek komt het lcd schermpje.

Dit is het lcd scherm. Omdat het scherm bijna drie centimeter diep is moest er een gat in de printplaat van de cd speler komen.

Het aansluiten is heel simpel, er moet een molex in en een bijgeleverde data kabel. Om het scherm te bevestigen zijn de bovenste twee boutjes vervangen voor langere.

Hier is het scherm gemonteerd op zijn plek. De printplaat zit ook weer op zijn plek in de voorkant van de cdspeler.

Hier is de voorkant weer op de cd speler gemonteerd, tevens zijn alles kabels aangesloten. Het scherm is zo ver mogenlijk naar links gemonteerd omdat anders de hardeschijf in de weg zou zitten.

Een beetje kabelmanagement. Op deze manier is de hele meter kabel gebruikt en gaat de kabel niet voor aansluitingen aan de achterkant langs.

De cd speler weer op zijn plek. Op het scherm is de datum en de tijd weergegeven. Op de foto niet helemaal duidelijk maar in het echt wel.

En van dichtbij met invoer van Winamp: de titel samen met de duur en verstreken tijd. De letters lichten nog een beetje na, een karakter lcd is niet de allerbeste manier om bewegende tekst weer te geven.

Op dit moment gebruik ik lcdsmartie om de tekst weer te geven maar ik wil nog andere programma's uitproberen. Dat was weer een zondag goed besteedt.
Wolff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9-10-2006, 13:32   #610 (permalink)

Standaard

Wederom vette shit .
Oud 19-10-2006, 20:49   #611 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjez
Citaat:
Het probleem is, dat wanneer je een schijf uit elkaar schroeft (of heel hard laat vallen) dat dan de koppen gedesoriënteerd raken. Bij een oudere schijf maakt dat niet zo veel uit, maar bij een moderne schijf staan de bits zo dicht op elkaar, dat de kleinste verschuiving al zorgt dat de schijf de bitjes niet meer kan vinden.
Volgens mij wordt de leeskop in ruststand naar een magneet getrokken, dus bij het opnieuw opstarten van de schijf gaat ie weer vanuit nulstand lezen.
ik heb gehoord dat deze naar de ruststand wordt gezet, als je je pc uitzet, maar niet als je plotseling de stroom er van af neemt, maar ofdat m'n bewering waar is, weet ik niet
vegit0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-10-2006, 18:16   #612 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vegit0
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjez
Citaat:
ik heb gehoord dat deze naar de ruststand wordt gezet, als je je pc uitzet, maar niet als je plotseling de stroom er van af neemt, maar ofdat m'n bewering waar is, weet ik niet
Inderdaad, hij gaat naar zijn nul-stand toe. Maar dit werkt ook als je de stroom eraf trekt. Want je pc uitzetten werkt ook zo, alleen je software moet alles afsluiten, maar daarna wordt gewoon je stroom afgeschakeld.
Oud 23-10-2006, 17:36   #613 (permalink)

Stievius's schermafbeelding

Standaard Casemod: Blue Screen of Death

Oud 23-10-2006, 17:40   #614 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Hij's toch nog niet af toch?
Blackcrown is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-10-2006, 17:47   #615 (permalink)

Standaard

Niet mijn smaak, de case vormt geen geheel. De mods apart zijn wel erg mooi . Wat voor plexi heb je precies voor je window gebruikt?
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het Grote LOL Topic (deel 7) Thadeez Area 1337 621 26-06-2004 09:36
Het Grote Kleine JunkModjes Topic - Deel 3 the widow maker Casemod Junkies 573 11-06-2004 16:12
Het Grote Kleine JunkModjes Topic | Deel 2 The_Resetter Casemod Junkies 570 11-02-2004 18:51
Het Grote Kleine JunkModjes Topic | Post Al Je Kleine Modjes Hermanator Casemod Junkies 437 15-10-2003 17:57
Het Grote 1337 JunkModjes Topic | Post Al Je Kleine Modjes the widow maker Area 1337 6 5-09-2003 13:12

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.