Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 23-08-2006, 17:13   #586 (permalink)

Standaard

Frosted is denk ik meer wit en smoked meer zwart.
PeaceMaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2-09-2006, 02:03   #587 (permalink)

Wolff's schermafbeelding

Standaard

Een tijdje geleden had ik voor mezelf een tweedehands een creative soundblaster audigy 2 zs gekocht. Voornamelijk om de belasting van het onboard geluid weg te halen bij de processor voor meer fps maar ook een beetje voor het betere geluid. Beide dingen maakt de kaart waar. Het geluid is beter en de prestaties in spellen zijn beter.
Nu wil ik s'avonds (heel) laat nog wel eens een spelletje spelen, met een koptelefoon voor m'n huisgenoot en de buren. Maar op de geluidskaart ontbreekt een koptelefoon uitgang en moest ik elke keer achter de kast kruipen om stekkertjes te wisselen :/
Er is wel een front bakje die bij de luxe versie van de geluidskaart hoort maar als ik al zo'n bakje vind dan past deze er niet meer bij in m'n kast.

Na een beetje zoeken op internet kwam ik deze discussie tegen waarin deze werkbeschrijving werd gegeven. Hier staat beschreven hoe een koptelefoon en een microfoon rechtstreeks aan te sluiten zijn op de geluidskaart. En vanaf toen liet het idee om het lekker zelf te maken me niet meer los. Vanmiddag heb ik bij okaphone, een electronica onderdelen winkel te Groningen, de benodigde onderdelen gehaald en heb ik net een audio connector voor m'n koptelefoon gemaakt. Een microfoon heb ik niet dus hier heb ik niks voor gemaakt. Op naar de foto's.

Dit is de kaart, op de omcirkelde connector zijn koptelefoon en microfoon aan te sluiten. De afmetingen zijn net anders dan standaard pinnen op bv een moederbord om de ledjes en powerknop op aan te sluiten.

Dit is het plan. Het ronde ding is een chassis contra jack (zoiets), dat andere stekkertje had ik nog in m'n doos meuk zitten en komt geloof ik uit een cd speler.

Omdat ik drie snoertjes nodig had moest er nog eentje bij in de stekker. Van de Okaphone heb ik twee metalen "stekker binnen werken om zelf te buigen" gekregen, gratis . De rechter is origineel, de linker heb ik zelf gedaan, best aardig gelukt.

Klaar om te solderen.

De drie draadjes gesoldeerd aan een chassis contra jackplug.

Nadat ik een gaatje had gemaakt is de plug gemonteerd op een pci slot plaatje. Bij gebrek aan sleeving heb ik de drie snoertjes gevlogten zodat ze niet alle kanten op waaieren en dat werkt prima.

Van dichtbij.

En in de kast gemonteerd. Het lijkt mischien raar dat de connector in het bovenste slot zit maar... in de onderste wil ik hem niet hebben omdat er aan de achtekant van de kast op de grond allemaal snoeren liggen en hierdoor de koptelefoon stekker in de knel kan raken. Boven de geluidskaart zijn drie sloten vrij maar hier zit 1 stuk schuim over. Het bovenste slot kent al deze problemen niet.

Onder bij de groene stekker zit de geluidskaart en boven is de zwarte stekker van de koptelefoon net te zien.

Nadat ik de eerste keer de stekkertjes in de omgekeerde volgorde in de witte stekker had gestoken met een gaar resultaat is de mod geslaagd. Nu alles goed zit is het geluid goed zonder gekraak en ik hoef niet meer achter de kast te kruipen. Wel is er nu continu geluid te horen uit m'n koptelefoon, toch maar eens iets op verzinnen.
Wolff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2-09-2006, 10:51   #588 (permalink)

Standaard

Koptelefoon kopen met volume knopje?
loekkie112 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2-09-2006, 17:40   #589 (permalink)

Jeroenotje's schermafbeelding

Standaard

Schakelaartje dr tussen zetten.
Oud 2-09-2006, 21:41   #590 (permalink)

Stievius's schermafbeelding

Standaard

Nieuwe plaat plexi, folie erover, est voila.

(perfect is het niet, maar het kan er zeker mee door )
Oud 3-09-2006, 11:25   #591 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Dat paneel ziet er vet uit! Misschien kun je bovenin ofzo ergens een schermpje erachter plakkel om je temperatuur af te lezen. Het display kun je niet zien omdat het achter donkere folie zit en de letters lichten toch op! Lijkt me wel vet, floating text
Oud 12-09-2006, 21:45   #592 (permalink)

Standaard

Een paar kleine modjes..

Zoals op een pagina's terug was te zien posten ik mijn eerste window,waar ik op het einde moest afbuigen.
Dit kwam allemaal door een wannabee-dremel.

Paar dagen erna heb ik meteen een echte dremel gekocht en ben ik gaan oefenen op oude kasten.

Dit is wat eruit is gekomen.

Een dvd-speler mod. (Dit is heeeel dun metaal dus het is een beetje gebogen. )

Een HDD Mod.

Een 1: Dit was om te oefenen.
(Hij zat er alleen op voor test..om hem goed te laten zien van de zeikant)

En dan nu mijn nieuwe window.

Het oude is dit:

En het nieuwe is dit ( Let niet op de kleurstelling..Het gaat om het raam..er komt binnenkort blauw in..dus niet meer Oranje/blauw,etc maar gewoon : Blauw!

Dit was het dan. :P
Binnekort een CIP..Met dezelfde (nieuwe) kast.
W1ckeD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-09-2006, 21:52   #593 (permalink)

Standaard

Ziet er al een stuk beter uit ! Maar die hardeschijf werkt ook nog steeds?
tukkerpride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-09-2006, 10:43   #594 (permalink)

Standaard

Thnx.

Nee die hdd is dood.
W1ckeD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2006, 11:36   #595 (permalink)

Standaard

Als het motortje werkt kun je hem wel laten draaien, misschien wat leds inbouwen :P lijkt me wel vet!of op de disk wat graveren, spiraal ofzo en dan laten draaien
Oud 17-09-2006, 11:47   #596 (permalink)
Moderator

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Hmm, als die harddisk het nog deed zo het wel vet zijn :P

Dan had je het mischien van UV-PLexi kunnen maken, en dan laten oplichten
SupReme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2006, 15:56   #597 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjez
Als het motortje werkt kun je hem wel laten draaien, misschien wat leds inbouwen :P lijkt me wel vet!of op de disk wat graveren, spiraal ofzo en dan laten draaien
Moet je wel eerst weten hoe je die motor moet kunnen laten draaien. Ik heb een tijd geleden het 1 en ander geprobeert, maar kwam niet verder dan een klein schokje... Hij ging verder niet draaien. Volgens mij moeten de polariteiten (+ en -) heel vaak en snel omgedraaid worden.

En wat betreft dat graveren IN de plaat (disk) zelf... Hij barst heeel snel... En, hij draait misschien iets van 5400-7200RPM, dus een klein gewichts verschil in de plaat, kan fataal zijn. (Ooit gehoord van knappende cd's?)
Oud 17-09-2006, 17:01   #598 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Een platter is tyfus sterk maatje.

HDD kan je gewoon laten draaien door hem gewoon aan te sluiten op de voeding... Zal niet weten waarom ie dan niet zal gaan draaien.
Blackcrown is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2006, 18:13   #599 (permalink)

Standaard

@Mr.Oizo: Een uiteenspattende cd knalt niet op 7200 toeren... Bij Mythbusters kwamen ze tot (!!!!!) 24500 toeren ongeveer! Voor dat ding uiteen knalde.

Een schijf laten draaien moet via de print. Het werkt volgens het principe van een soort krachtstroom motor. De schijven worden gedraaid doordat een hele reeks spoelen omdebeurt bekracht worden waardoor de magnetische polen van de as meegetrokken worden, daarom draaien harddisks, fans, cd-roms, enz. altijd de goeie kant uit.

@Blackcrown: Als de print in 2en ligt gaat het iets moeilijker he
Oud 17-09-2006, 18:52   #600 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackcrown
Een platter is tyfus sterk maatje.

HDD kan je gewoon laten draaien door hem gewoon aan te sluiten op de voeding... Zal niet weten waarom ie dan niet zal gaan draaien.
Ik bedoelde dus zonder de print, de motor direct aan te sluiten.

En zo'n spiegelende plaat uit een harde schijf is niet zo heel erg sterk hoor... Ik zou toch maar wel oppassen. Ik heb een keer zo'n schijf gebroken... Overal glasscherven...
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het Grote LOL Topic (deel 7) Thadeez Area 1337 621 26-06-2004 09:36
Het Grote Kleine JunkModjes Topic - Deel 3 the widow maker Casemod Junkies 573 11-06-2004 16:12
Het Grote Kleine JunkModjes Topic | Deel 2 The_Resetter Casemod Junkies 570 11-02-2004 18:51
Het Grote Kleine JunkModjes Topic | Post Al Je Kleine Modjes Hermanator Casemod Junkies 437 15-10-2003 17:57
Het Grote 1337 JunkModjes Topic | Post Al Je Kleine Modjes the widow maker Area 1337 6 5-09-2003 13:12

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.