| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 april 2004
| Hallo, Ik ben van plan wat extra hardware aan te schaffen en daar mee een 3e PC te bouwen. Hier op CaseJunkies.com heb ik al heel wat mooie (mdf)kasten gezien en ben van plan er zelf ook eentje te maken. De kast wordt ongeveer zo groot als een Video-Recorder, want hij moet gaan dienen als DVD/MultiMedia systeem. Ik ben van plan om de binnenkant van de kast te beplakken met spiegel-plakplastic. Aan de bovenkant maak ik een window, die ik afdek met plexi. Nou lijkt het me leuk om echt het uiterlijk van een Video-Recorder te houden. Vandaar dat ik van plan ben om met dat speciale plakplastic, dat aan de ene kant een spiegel is en via de andere kant gewoon licht doorlaat, het plexi af te dekken. Als de CCFL tube's in de kast uit zijn is het een gewone, strakke kast. Gaan de CCFL's aan, dan wordt het een mooie show kast. Nou heb ik nog een paar vraagjes: 1) Ik heb al een aantal kasten gezien die gebruik maken van dat plakplastic, hoe heet dat en waar kan ik het krijgen. 2) Er is nog steeds een meningsverschil over de warmte-doorvoer van dit soort kasten. Zou ik een koelprobleem krijgen met 2 x 80mm fans achterin (schakelbaar naar 7 en 12 volt) en 1 x 120mm fan bovenop in het midden (ook schakelbaar naar 7 en 12 volt)? 3) Aan de voorkant wil ik ook dat 1-kant-doorkijk-plakplastic gebruiken om er een LCD schermpje achter te verstoppen. Zou het zo zijn dat als de LCD uit is, dat hij onzichtbaar is en als hij aan is dat hij dan duidelijk zichtbaar is? 4) De stopcontacten op mijn kamer zijn niet geaard, heeft het dan zin om de PC te aarden? 5) Ik heb gezocht, maar ik kan die kasten die gebruik maken van dat 1-kant-ddorkijk-plastic niet meer vinden. Weten jullie nog een URL? Zo zo, dat was een hoop...... Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 februari 2003
| 1) plakfolie koop je gewoon bij de bouwmarkt, blinderingsfolie (of hoe het ook heet) bij de automaterialenhandel 2) wat meer info zou handig zijn (CFM's, intake / outtake en dergelijke) 3) kwestie van uitproberen. Niet alle LCD's zijn even fel en niet alle folies even lichtdoorlatend lijkt me 4) aarden is altijd slim, dus gewoon even een aardedraadje trekken. Als je dit niet doet heeft aarding geen zin 5) http://www.casejunkies.com/index.php...001&hl_id=1339
__________________ Alles is al eens gedaan. Maar nog niet door mij. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 februari 2003
| Aarden aan de verwarming is een zeer dubieus alternatief voor een geaard stopcontact en er werd niet gevraagd naar een verkoopadreslink, maar naar een caseviewlink...
__________________ Alles is al eens gedaan. Maar nog niet door mij. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| 12. lol die nummertjes 13. Aarden via je CV kan wel maar dan moet je wel onder je wasbak van die stroomdraadjes zien lopen anders kan het dus niet.
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Laatste offtopic bericht over het aarden via de CV, dat werkt niet goed omdat de weerstandswaarde tussen de aarde en de CV meer is dan 167 ohm. Voor een goede aarding moet de weerstand tussen de aarde en de aardingspen minder dan 167 ohm zijn, en dat is bij een CV zelden het geval. Maargoed, OnTopic weer verder .
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| tips 4 een kast? | rawiramdhan | Casemod Junkies | 2 | 27-03-2004 10:23 |
| AT PC in ATX kast | eXistenZ | Hardware Junkies | 3 | 21-01-2004 11:23 |
| Speaker in kast | 666wishmaster666 | Elektronica Junkies | 26 | 7-01-2004 20:34 |
| En nog een YY kast | Casemod Junkies | 31 | 30-09-2003 22:35 | |