Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 7-03-2004, 00:28   #1 (permalink)

Standaard [Vraag] Dremel kloon

Ik ben van plan een blowhole te maken aan de bovenkant van de kast.
Daarvoor wou ik een dremel aanschaffen.
Niet de originele want die is mij te duur.
Ik heb laatst even gekeken bij de doe-het-zelf en daar zag ik een Ferm liggen.
Maar nu heb ik al op een paar forums gelezen dat die schijvjes er zo snel door heen gaan?
Is het nu wel de moeite waard om deze dremel te kopen voor een paar klusjes
Prijs : €20
BraXaetor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-03-2004, 00:31   #2 (permalink)

Standaard

Volgens mij heeft het niets te maken met de slijtage van je schijven toch? Ik denk dat de originele schijven ook wel op je "nep" dremel zullen passen. Volgens mij is de motor wat minder krachtig en is het gewoon een ding dat met goedkope(re) onderdelen in elkaar gezet is. Maar ik weet het niet precies, maar dit is wat ik denk
jensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-03-2004, 00:32   #3 (permalink)

Standaard

Hij word warm(er). Als het goed is bij langdurig gebruik zelfs heet, dus dan zal een flexibele as welkom zijn omdat je dan de Ferm zelf niet hoeft vast te houden. En je kan ook meteen preciezer werken.
Oud 7-03-2004, 03:12   #4 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jensen
..........Volgens mij is de motor wat minder krachtig en is het gewoon een ding dat met goedkope(re) onderdelen in elkaar gezet is. Maar ik weet het niet precies, maar dit is wat ik denk
Klopt ja, ik heb er ook 1 maar zijn erg goeie dingen hoor. Alleen dat "minder krachtige" mis je soms
YGkremer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-03-2004, 08:09   #5 (permalink)

Standaard

De schijfjes die zo snel slijten heeft Dremel ook gewoon.. Het zit hem in het verschil in kracht en hitte uitzetting. Als je schijfjes wilt hebben die langer mee gaan.. (vooral in staal) Dan moet je Fiberglass reinforced cutting wheels hebben... Alleen weet ik zo niet welk nummer Dremel tool dat is.. Dit past overgens gewoon op elke Dremel kloon.. Alleen zijn de schijfjes een stuk duurder dan de dunne snel slijtende schijfjes.. Namelijk 10 euro per 5.

There is ONE DJ to rule them all !!
DJD xtreem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-03-2004, 09:33   #6 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DJD xtreem
De schijfjes die zo snel slijten heeft Dremel ook gewoon.. Het zit hem in het verschil in kracht en hitte uitzetting. Als je schijfjes wilt hebben die langer mee gaan.. (vooral in staal) Dan moet je Fiberglass reinforced cutting wheels hebben... Alleen weet ik zo niet welk nummer Dremel tool dat is.. Dit past overgens gewoon op elke Dremel kloon.. Alleen zijn de schijfjes een stuk duurder dan de dunne snel slijtende schijfjes.. Namelijk 10 euro per 5.
Uiteindelijk zijn ze juist goedkoper, omdat ze veel langer mee gaan dan die goedkope schijfjes. Daarnaast zijn ze veiliger om mee te werken, want ze zijn bijna onbreekbaar terwijl die goedkope schijfjes bij het kleinste vastlopertje al helemaal uit elkaar springen. En als je zo'n splinter in je oog krijgt ben je nog niet jarig!
Oud 7-03-2004, 11:20   #7 (permalink)

Standaard

Uitstekend ding ik heb hem ook en voor 20euro + flexibele as en assesoires dat is zeer goedkoop :P
joost_mod is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-03-2004, 11:26   #8 (permalink)

Standaard

Ik heb er ook een, en ik kan bevestigen, alle dremel tooltjes passen gewoon op de ferm.
Soms heb ik wel het gevoel dat die ferm niet zo blij is met krachtzetten. Maar ik kom met gemak door 2mm klapstaal heen.
Oud 7-03-2004, 11:59   #9 (permalink)

Standaard

Uit ervaring weet ik wel dat de dremelkloon van ferm een stuk krachtiger is dan die van Kinzo.
Oud 7-03-2004, 12:01   #10 (permalink)

Standaard

Ja, en die kinzos schijnen zo schandalig te zijn dat die dingen n half uur na intensief cutten nogsteeds tewarm zijn om aan te pakken.

Maar in die ferm koffertjes zit ook zon handig infuus hangertje. :P Zou dat zijn voor als er iets mis gaat, of toch om je ferm aan op te hangen?
Oud 7-03-2004, 12:02   #11 (permalink)

Standaard

Als de ene 50 watt meer produceert zal dat wel he Zwieke :P
Oud 7-03-2004, 12:06   #12 (permalink)

The_Resetter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demoniac
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DJD xtreem
Uiteindelijk zijn ze juist goedkoper, omdat ze veel langer mee gaan dan die goedkope schijfjes. Daarnaast zijn ze veiliger om mee te werken, want ze zijn bijna onbreekbaar terwijl die goedkope schijfjes bij het kleinste vastlopertje al helemaal uit elkaar springen. En als je zo'n splinter in je oog krijgt ben je nog niet jarig!
Allebei dikke bullshit, ik doe langer met een potje dunne bruine 409 dan met die gore fiber dingen, je moet gewoon het schijfje het werk laten doen, ja dan duurt het wel een stuk langer, maar het kan wel, ik moest ook een rechthoek uit mijn chieftec halen, op zaterdag zo rond 5 voor 6 ik had nog maar 2 bruine schijfjes, en naar de bouwmarkt toe was geen tijd meer voor, dan doe je gewoon heeeeeeel rustig aan. ik heb ze er wel uit gekregen (en nee dat zijn geen kleine hoekjes)

En geloof mij fiber schijfen kunnen ook uit elkaar spatten.

Dus dat iedereen altijd loopt te zeiken over die bruine dingen is dikke bullshit, ze zijn dikker dus een dikkere snee, dus slijt het ook weer sneller, neej geef mij maar gewoon dunne bruine schijfjes.!!!

Zo dat moest er ff uit
Oud 7-03-2004, 12:09   #13 (permalink)

Standaard

Nounou, kwist niet dat je kwaad werd!?! :P

Maarjah, die bruine dingen moet je gewoon heel voorzichtig mee zijn, want ze spatten wel degenlijk uit mekaar als je een bochtje probeerd.
Oud 7-03-2004, 12:10   #14 (permalink)

Standaard

Zwieke en ik hebben op 2 fiberschijfjes, 2 windows gezaagt, eentje door SECC en eentje door alu...
Oud 7-03-2004, 12:35   #15 (permalink)

Standaard

Okee
Ik ben wel overtuigd.
Morgen ff wat geld bij elkaar schrapen en ga ik em halen.
BraXaetor is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
dremel risc Casemod Junkies 18 1-11-2007 18:35
[CiP]Cheap Mod Silentmaxx ST-11big kloon el tweako Casemod Project Logs 31 5-04-2006 20:40
Dremel Warheart Elektronica Junkies 8 22-06-2005 14:08
koperen deksels maken voor de maze3 kloon... Mojo^PowaH Cooling & OC Junkies 13 2-11-2003 17:16
Dremel hoe en wat Delslet Casemod Junkies 3 11-05-2003 22:53

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.