Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 8-02-2004, 13:53   #1 (permalink)

Standaard [hulp nodig] Silent Aircooled Project [75% completed]

k ga een casemod doen! ben nieuw in het casemodden maar ik heb al grootse plannen. de casemod is ten eerste om een goede cooling te krijgen, mn kamer is best warm, nu staat het raam open, en het is hier 22oC! ben benieuwd wat het systeem in de zomer gaat doen

- atx miditower case
- 2 80mm blowholes met tubes aan de zijkant, viir de CPU en GPU
- 1 60mm blowhole met korte tube, onderin, vooraan de kast (snap je het nog?)
- 1 120mm outtake fan aan de bovenkant
- 1 HD heatsink met 2 40mm fans
> regeling van de fans, de CPU, GPU en PSU worden door het mobo geregeld, de rest door de fancontroller

- fan controller
- stealth drives (met dank aan dit forum voor het idee)
- 1 webcam, in de kast zelf, gericht op de harware, zodat vie de monitor gekeken kan worden naar de hardware, leuk voor op lan parties!!!
- rounded cables, en kabel gelieders, om zo max airflow te krijgen
- ronde 60mm analoge klok (of digitaal met temp meter) 1 cm boven de intake blowholeaan de voorkant

- binnenkant van de kast wit spuiten
- witte geluidsdempende matten
- buitenkant van de case zwart metallic en silver, evt hamerslag effect
- case window aan de zijkant
- alle gaten en kieren luchtdicht maken (ideale airflow!)
- led spotjes (hoge opbrengst, 3 euro per 2 stuks bij de bigg boss, high led blue :P)

Dit is de voorlopige casemod (de plannen dan)

Als iemand nog tips en of opmerkingen heeft, laat het dan even weten. Of de case mod doorgaat hangt er nog vanaf, of ik een mooi (hele goedkope, liefst gratis) kast kan vinden
jensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-02-2004, 13:56   #2 (permalink)

Standaard

Allereerst Welcome
Nu nog afwachten wat voor piccies we te zien krijgen hehe veel suc6 alvast

Word wel noisy trouwens
SaddY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-02-2004, 14:00   #3 (permalink)

Pureoptical's schermafbeelding

Standaard

Normaal organiseer je eerst de spullen, dan ga je aan de slag, en daarna laat je hier je vorderingen zien. veel succes met je zoektocht naar een case.
Oud 8-02-2004, 14:10   #4 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SaddY
Allereerst Welcome
Nu nog afwachten wat voor piccies we te zien krijgen hehe veel suc6 alvast

Word wel noisy trouwens
hoezow zou dat veel herrie worden? alles is fan controlled, en ik denk dat ik papst fans neem, het geluids niveau zl wel meevallen, vooral nadat een een blue orb in mijn oude kast (GeForce 2 MX) had geplaats! daar kwam pas egt herrie uit, het leek wel een brommer zonder uitlaat ofzow

als je alle fans goed geregeld houdt, valt het geluid heel erg mee, en die geluidsabsoberende matten helpen der ook nog eens bij. maar we zullen het zien...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pureoptical
Normaal organiseer je eerst de spullen, dan ga je aan de slag, en daarna laat je hier je vorderingen zien. veel succes met je zoektocht naar een case.
het lijkt me toch wel slim dat je eerst gaat nadenekn over je casemod, voordat je daadwerkelijk aan een casemod begint. ik mag dan wel een n00b zijn, maar zelfs ik kan nog bedenken dat je alles moet meten, meten, passen en dan nog eens moet meten. een goede casemod moet heel doordacht zijn. en een atx kast komt er aan, via school (hehehe ik werk daar als systeem beheerder). en ik ga geen fannetjes en lampjes kopen zonder kast, en als ik die kast heb ga ik eerst met de rekenmachine aan de slag.
Oud 8-02-2004, 14:22   #5 (permalink)

Standaard

PO bedoelt dat je hier past post als je ook concreet iets aan het doen bent. We hebben al genoeg topics gehad die geopend zijn met grootse plannen waarvan nooit meer iets is gehoord. Dat probeert PO nu te voorkomen denk ik.
Ultima is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-02-2004, 14:42   #6 (permalink)

Standaard

ik heb me regegistreed omdat ik dacht dat iemand me wat tips kon geven misschien? ik ben slechts een n00b en ik weet zeker dat ik WIL casemodden, moet ik wel even een kast kunnen vinden. maar dat is slechts een kewstie van tijd toch?

ik heb al wel een kast kunnen bemachtigen, maar dit in een minitower at kast, lijkt me dus niet zo slim om die te gebruiken of wel?

en als mensen met vragen om ideetjes hier niet welkom zijn, sorry dan...
Oud 8-02-2004, 14:43   #7 (permalink)

Standaard

Inderdaad, zelf heb ik hier ook 3 projecten liggen maar ga pas een topic maken als ik er echt mee bezig ga. Zo heb ik nu een P4 draaien maar de CM is nog niet kompleet aan onderdelen en ik heb nog nix gemod. Dus ik houd me stil tot ik begin met modden..

Maar alsnog Welkom en probeer een beetje aan hoofdletters te denken.
DJD xtreem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-02-2004, 14:58   #8 (permalink)

Standaard

Sorry van die hoofdletters (te veel MSN gebruikt denk ik).

Het hele spulletje draait al wel hoor trouwens, de setup ligt hier. Lekker snel PC'tje.

Weet iemand of ik een AT kast kan gebruiken voor een ATX systeem?
Oud 8-02-2004, 14:59   #9 (permalink)

Standaard

Tuurlijk kun je hier terrecht met al je vragen maar dan moet je wel iets concreter vragen. Algemene tips vind je genoeg op het forum en de site, lekker ff inlezen dus. Als er daarna nog vragen zijn kun je die altijd stellen en zal niemand je dat kwalijk nemen.

Trouwens een goedkope kast zal niet zo'n probleem zijn, er zijn al hele leuke kasten te koop voor een paar tientjes, tja en gratis kasten weet ik ook niet uit te halen voor je, mocht je een adresje vinden dan mag je dat altijd hier melden. en ja , als je handig bent kun je een ATX in een AT case proppen, dan moet je wel een beetje met de backplate knutselen.
Oud 8-02-2004, 15:00   #10 (permalink)

Standaard

Kan wel maar:
Je zult moeten kijken of je mobo op de mobo plank past.
Je zult de achterkant van de kast moeten verbouwen om het mooie mobo aansluit plaaje erdoor te krijgen.

Maar zeker niet onmogelijk!
DJD xtreem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-02-2004, 15:19   #11 (permalink)

Standaard

Ik denk dat dat ik die AT kast om ga bouwen. Volgens mijn vader is dat geen probleem. Wel moet ik het zelf doen van hem (natuurlijk met jullie hulp )

Ik kan heel misschien een ATX kast voor niets krijgen. Ik werk op mijn school als systeem beheerder, en daar staan wel mooie DELL kastjes! Ook zit mijn (toekomstige?) schoonvader in de IT. Ik hoop dat ik een gratis kastje ergens weg kan pikken, maar ik heb net gezien dat ze ook kasten verkopen voor 25 euro. Lijkt mij wel de moeite waard. Vooral om de P4 3.0 en de ATi 9800 PRO koel te kunnen houden (om dan maar te zwijgen over de HD, die volgens SpeedFan op 51oC draait hehehe).

En neen mensen, ik kom hier niet omdat ik even stoer wil doen, en je komt ook zomaar niet van mij af. Ik heb zelf 2 forums in het beheer, en ben webmaster van verschillende sites. Don't worry
Oud 8-02-2004, 15:22   #12 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

ga eens langs bij een wat grote PC boer, voor een taart heb je al een case
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-02-2004, 15:23   #13 (permalink)

Standaard

Voor een goede cooling kun je misschien ook gewoon je verwarming wat minder hoog zetten, scheelt meteen in de stookkosten.
En ik weet niet of witte geluidsdempingmatten bestaan, tot zover heb ik alleen nog maar zwarte gezien. Eventueel kun je die natuurlijk ook gewoon wit spuiten als dat lukt.
Ragon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-02-2004, 15:30   #14 (permalink)

Standaard

Denk dat foam matten spuiten ten koste van de geluidsabsorberende eigenschappen gaat. Ze zijn er wel in het zilver
Oud 8-02-2004, 16:03   #15 (permalink)

Standaard

@ Pureoptical: Dat vreesde ik ook al.

@jensen: hoe wil je alle gaten en kieren lucht dicht maken? kitten ?
Ragon is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe PC, hulp nodig PsychoBram Hardware Junkies 71 16-07-2007 17:18
Beginners Hulp Nodig achmed1 Casemod Junkies 5 16-02-2007 16:05
Wat hulp nodig ShanXi Cooling & OC Junkies 14 28-05-2006 16:57
ik heb hulp nodig Fexion Hardware Junkies 18 25-01-2004 19:18
Ik heb jullie hulp nodig :( Phant0m Area 1337 20 31-05-2003 08:23

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.