| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 februari 2003
| Ik ben bezig met een custum case van 2mm alu (thx t-mug )Nu zouden we aan het decouperen voor wat windows en dergelijke maar een vriend van een vriend (je weet wel hoe dat gaat) bleek bij een alu fabriek te werken en hij bedient daar een freesmachine en zei dat daarmee ook gaten enzo te maken zijn. Heeft iemand van jullie ervaring met platen frezen en hoe dit werkt? De machine is cnc gestuurt maar het is geen laser of waterjet. Maar ik ben benieuwt of zoiets mooi kan worden en of het uberhaupt wil en hoe complex vormen kunnen. Iemand ervaring? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Blija City, near BB.
| Vormen zullen alleen circels vierkantjes en dergelijke worden, je red het zoiezo niet met een vrees rechte hoeken te krijgen. Maar ech miniscul gaat ben ik bang niet lukken. En aan zoiets van de Alian moet je ook niet denken. Vraag wat voor frees ze hebben, er zijn namelijk wel frezen die maar iets van 0.01mm afwijken, dan word het wel weer intressand.
__________________ Windows 3.1 not found: (C)heer, (P)arty, (D)ance? |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
Iemand nog een leuk ontwerpje? :P | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Als het een CNC-frees (computergestuurd) is kan je misschien wat leuke figuurtjes frezen, maar als het een conventionele frees (handgestuurd) is dan houdt het bij rechte lijnen zo ongeveer op. En let op dat je (zoals T-Mug al zei) geen rechte hoeken kan maken, er zit altijd een kleine ronding in. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Citaat:
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |
| | |
| | #6 (permalink) | ||
| Citaat:
Ik begin dus met een cubus te bouwen (met de profielen aan binnekant in plaats van buiten zoals tmug) en als dat mooi past allemaal (veel vijlwerk) dan gaan de platen weg om te frezen. Het is een CNC gestuurde freesbank. Proffesionele apparatuur allemaal dus ik verwacht dat hij wel vrij precies is. Maar heeft iemand een idee mischien? Of kan iemand een voorbeeld geven van iets wat prima met zo;n apparaat te frezen is? Want ik kan wel weer wat geks ontwerpen ofzo maar dan blijkt straks dat zo;n frees dat helemaal niet kan. | ||
| | |
| | #8 (permalink) | |||
| Citaat:
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |||
| | |
| | #9 (permalink) |
| En wat voor software kun je het best gebruiken als n00b? In eerste instantie dacht ik aan autocad... daar heb ik wel wat ervaring mee maar ik heb gezocht op cnc en kon daar niks vinden in autocad. Ben nu zelf ook wat aan het googlen hoor maar mischien heeft iemand een snel antwoord? Alles wat ik tegenkom is voor vette 3d dingen enzo. Maar ik hoef alleen maar figuren in een plat vlak. Dus een x en een y as is genoeg. Of kan ik gewoon een polygonen tekening in autocad maken? |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
Je kan het absoluut doen, met een X en y cöordinaat. Of relatief, de beweging van op de x en y as.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| Citaat:
Bekijk deze post, en waar het naar verwijst eens, dat moet ongeveer zijn wat jij bedoelt: http://www.casejunkies.com/index.php...0001&hl_id=115
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Blija City, near BB.
| Waarschijnlijk maakt die frees gebruikt van zogenaamde AutoCad bestanden. Kunnen ze die niet lezen, kan je hem waarschijnlijk met autocat wel zo exporteren.
__________________ Windows 3.1 not found: (C)heer, (P)arty, (D)ance? |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 december 2003 Locatie: Turnhout België
| Het moet toch mogelijk zijn om een soort standaard waar een dremel in past, te bouwen en die via motortjes en één of ander software pakket, zelf een soort van cnc toestel te bouwen. Iemand een idee???? |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Rotterdam
| Ik heb zo'n vermoeden dat dat meer gaat kosten dan het laten frezen door een professionele CNC.
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [VR] aluminium koffer | frans | Recycle Junkies (V&A) | 2 | 11-08-2007 08:33 |
| Hout of Aluminium ? | Bobie | Casemod Junkies | 11 | 29-09-2005 16:26 |
| Aluminium of staal? | Ice T | Frontpage Discussie Forum | 11 | 7-04-2004 16:47 |
| [WC] wie o wie kan koperen blokjes voor ons frezen? (no CNC) | -PartyBoy- | Cooling & OC Junkies | 5 | 18-02-2003 21:06 |