| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #16 (permalink) | |
| Geregistreerd: 7 februari 2003
| Citaat:
Vast goedkoper dan waterjet of laser. Ik kan het bij die vriend van me voor een kratje bier ofzo wel doen. Das dus wel beter. Maar geen idee wat die profi freesjes kosten en hoe snel die slijten enzo. | |
| | |
| | #18 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Blija City, near BB.
| Citaat:
__________________ Windows 3.1 not found: (C)heer, (P)arty, (D)ance? | |
| | |
| | #19 (permalink) | ||
| Citaat:
En dat is voor wat graveerwerk voor bijvoorbeeld glowpads al wel te doen. | ||
| | |
| | #20 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 januari 2003 Locatie: Dokkum City \o/
| ik werk als CNC frezer, en mijn case heeft ook al eens onder de CNC gelegen ![]() een aluminium kast moet geen enkel probleem zijn, maar plaatwerk is lastig te frezen omdat het gaat trillen. ik had bij mijn paneel er eerst een plaat kunstof van 20mm onder gelijmd (afvalstukje van mn werk) zodat het minder zou gaan trillen. verder had ik het met alu strippen geklemd en stukjes rubber ertussen. goed opspannen is belangrijk, want ik neem aan dat ze daar bij dat bedrijf gebruik maken van hardmetaalfrezen, en die kunnen niet zo goed tegen trillingen! en ja, er zal een hoekradius aanwezig zijn, maar in principe kan je dat zo ff met een vijltje bijwerken, en frezen met een klein freesje is ook een pré. ik zou iig niet een freesje kleiner dan 2mm gebruiken, want die kleine freesjes zijn erg teer en breken zomaar als de plaat gaat trillen. (mijn paneel was van staal, en dan komt het nog nauwkeuriger) hier een voorbeeld van een CNC gefreesd paneel (de mijne dus )CNC is zeker niet goedkoop, maar als je een dealtje kan sluiten (kratje bier oid) zou ik het zeker doen. je zal het nooit zo strak uit de hand kunnen doen. zul je de volle prijs moeten betalen, zou ik zeker ook ff naar laser- of waterstraalsnijden kijken. (minder afwerken enz ![]() exacte nauwkeurigheid is (afhankelijk van de machineparameters en de cad-data) 0.01-0.005 mm. T-Mug schreef: Waarschijnlijk maakt die frees gebruikt van zogenaamde AutoCad bestanden. Kunnen ze die niet lezen, kan je hem waarschijnlijk met autocat wel zo exporteren. ja, je kan met autocad, of unigraphics, of mastercam e.v.a. een tekening maken en deze door een postprocessor halen die de data converteerd naar de taal die de machine gebruikt. naja, ik hoop dat ik wat heb kunnen helpen ![]() |
| | |
| | #21 (permalink) |
| [quote="FiXeL"]ik werk als CNC frezer, en mijn case heeft ook al eens onder de CNC gelegen ![]() een aluminium kast moet geen enkel probleem zijn, maar plaatwerk is lastig te frezen omdat het gaat trillen. quote] Kewl. Thx voor de info. Zijn er nog bepaalde voorwaarden waaraan zo;n tekening moet voldoen? Getekent met polygonen ofzo? En diepte .... plaat is 2mm maar kan dat later op de machine of het programma van de machine makkelijke ingestelt of moet ik dat ook al in de cad tekening verwerken? Het is trouwens een alu bewerkingsbedrijf en mijn materiaal is ook alu dus ik ga ervan uit dat er wel goeie frezen enzo aanwezig zijn. |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 januari 2003 Locatie: Dokkum City \o/
| als je je autocad tekeningen in .DXF formaat aanleverd moet het geen probleem zijn! ik zou voor 2mm aluminium een freesje van 3-4mm. gebruiken, de snededieptes kunnen altijd nog aan de machine aangepast worden, dat moest ik ook doen destijds. (mastercam heeft een vage diepteinstelling >( ) maare.. polygonen.. wordt dat niet een beetje hoekig? je mag ook rustig curven gebruiken hoor, dat kan ook prima. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [VR] aluminium koffer | frans | Recycle Junkies (V&A) | 2 | 11-08-2007 08:33 |
| Hout of Aluminium ? | Bobie | Casemod Junkies | 11 | 29-09-2005 16:26 |
| Aluminium of staal? | Ice T | Frontpage Discussie Forum | 11 | 7-04-2004 16:47 |
| [WC] wie o wie kan koperen blokjes voor ons frezen? (no CNC) | -PartyBoy- | Cooling & OC Junkies | 5 | 18-02-2003 21:06 |