| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #16 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 26 juni 2003 Locatie: zaandam
| Citaat:
| ||
| | |
| | #18 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
Verchromen gaat trouwens wel op ongeveer dezelfde manier als anodiseren, namelijk met elektrolyse in een bak vloeistof, alleen bij anodiseren wordt het aluminium kunstmatig geoxideerd dmv elektrolyse en wordt er tijdens het proces kleurstof toegevoegd wat in de oxidatielaag opgenomen wordt. Bij verchromen wordt aan een pool van een spanningsbron een stuk chroom vastgemaakt en aan de andere pool het te verchromen object (ik geloof trouwens dat chroom niet goed hecht op staal) en door de elektrolyse gaan er chroomdeeltjes door de vloeistof naar de andere kant en zetten zich af op het object. Het is theoretisch wel zelf te doen, maar ik zou er niet aan beginnen tenzij je precies weet wat je moet doen. Aanrommelen is geen goed idee! (bij elektrolyse van water komt zuurstof en waterstof vrij en dat wil je NIET in je huis hebben) | |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2003 Locatie: Dordrecht
| Me alu heatsinks lijken toch echt bijna verchroomt. Ik had eerst de carterdekstel van een scooter gepolijst. Het resultaat is echt supah, zoals ik al zei leek het echt verchroomt! editL je zal met polijsten wel nooit hetzelfde resultaat krijgen als met verchromen, maar je komt er echt wel dicht bij in de buurt. |
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 december 2002 Locatie: Kinderland PWNAGE !! :P
| Citaat:
![]()
__________________ Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie Foto meuk op Resetter.nl | |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 januari 2003 Locatie: Haarlem
| ik heb laatst ook eens wat research gedaan om m'n WC-blokken te laten verchromen. Toen ben ik er achter gekomen dat 'wat je wilt verchromen' eerst helemaal mooi glad moet zijn, omdat elk deukje en krasje 10x zoveel opvalt als het verchroomd is. Dit houd dus in dat je voor het verchromen eerst moet polijsten, en na het verchromen nog een keer, om je chroom-laag mooi glimmend te krijgen :P In het geval van jouw voeding moet je hem zoiezo eerst helemaal kaal-schuren, omdat er waaarschijnlijk zo'n grijs-achtige laag op zit. Ook zou ik je aanraden om de kap eerst te 'ver-koperen' omdat de hechting van het chroom dan stukken beter is. Al met al raad ik het je af om je voedingskap te verchromen, als ik jou was zou ik lekker met een spuitbus zilver(kleurige)verf aan de gang gaan. |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Op bit-tech.net is iemand in de weer geweest met chroom, lees maar eens door voor goeie ideetjes ![]()
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Citaat:
maar dat spuiten is toch minder glimmend?? | |
| | |
| | #24 (permalink) | |
| Geregistreerd: 5 januari 2003 Locatie: Haarlem
| Citaat:
![]() | |
| | |
| | #25 (permalink) | ||
| Citaat:
| ||
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Sunbeam PSU Cover Red | Gekalseendeur | Hardware Junkies | 2 | 24-04-2006 18:55 |
| Sunbeam XPC Mod Cover | Hellfish | Frontpage Discussie Forum | 5 | 7-05-2004 15:16 |
| Elektrolytisch vergulden/verzilveren/verchromen? | Demoniac | Cooling & OC Junkies | 11 | 20-04-2003 13:04 |
| Arghghgh, 5,25" cover kapot. | Fleppuhstein | Casemod Junkies | 11 | 22-01-2003 14:20 |