Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Discussie gesloten

LinkBack Discussietools
Oud 22-11-2003, 12:52   #1 (permalink)

Standaard waterstof peroxyde?

Ik heb van verschilende mensen gehoord dat ze hun oude vergeelde computers weer mooi wit krijgen met dat goedje. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik hoop dat ik hier goed zit, ik wist niet waar ik hem anders moest plaatsen.
Oud 22-11-2003, 12:54   #2 (permalink)

Standaard

pleur dr chloor over... zou da nie helpen?
Ice T is offline  
Oud 22-11-2003, 12:55   #3 (permalink)

Standaard

Nee ik heb mijn kast schoongemaakt met chloor maar dat wil niet helpen.
Oud 22-11-2003, 13:26   #4 (permalink)

Standaard

ik heb mijn oude printer en monitor (beide wit) wel schoongekregen met jif, maar ik weet niet of dit ook bij de kast gaat. moet je ff proberen
bundy is offline  
Oud 22-11-2003, 13:36   #5 (permalink)

Standaard

eeh, waterstofperoxide? Het is mogelijk kankerverwekkend dus beetje oppassen met dat spul mag wel, en mocht je het toch gaan gebruiken, verdun het dan een beetje!
Ik weet alleen niet als je het geel ermee af krijgt, je kunt het proberen.
AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix
Pietjuh is offline  
Oud 22-11-2003, 13:49   #6 (permalink)

Standaard

schuren?
Ice T is offline  
Oud 22-11-2003, 13:54   #7 (permalink)

Standaard

Je kan het proberen, je kan er ook je haar mee blonderen dus een case wit mee krijgen zou moeten lukken. Anders wil pure alcohol nog wel eens helpen.
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline  
Oud 22-11-2003, 14:01   #8 (permalink)

Standaard

Gewoon bleek wat je ook in een wc mikt ? zelfs met mijn dieet blijft die pot wit.. dat wil wat zeggen :P
Rich is offline  
Oud 22-11-2003, 14:03   #9 (permalink)

Standaard

Die pure alcohol waar kan je die krijgen en wat kost ht ongeveer.
Ik moet het och nog gaan halen een keertje.
Oud 22-11-2003, 14:05   #10 (permalink)

Standaard

ik weet dat je je haren kunt blonderen met waterstofperoxide ( H2O2 voor sommigen onder ons)( in de winkel hebben ze 6% en de kapper heeft 12% ). Maar je kast ermee wit maken heb ik nog nooit van gehoord. Als je het toch wilt doen, probeer het dan eerst op een plek uit waar het niet opvalt ( binnenkant van je kast ofz. Gebruik een sterk verdunde oplossing ( 1 op 100 [1%] ) en trek handschoenen aan en zet een veiligheidsbril op, gebruik ook een klein beetje (er zijn nl. stoffen die zo door kunststof heen bijten en dan heb je dus "mooi" een gat in je PC.

En als je je kast wit wil maken kun je ook naar de lokale DIY en een pot witte verf kopen,opentrekken en tegen je kast aan gooien ( alleen de verf dan en niet de pot want die kan een deuk of scheur in je kast maken als je hem te hard gooit :P )
Daniël is offline  
Oud 22-11-2003, 14:10   #11 (permalink)

Standaard

Waterstof peroxide is niet echt bekend als schoonmaak product en misschien een btje te agresief. Weet niet wat voor materiaal je kast is maar misschien als t plastic is bijt t misschien wel weg. Ik zou gewoon een btje cif jif schuurmiddel gebruiken. Werkt nog wel t best en niet agresief voor plastic onderdelen.

Ook een id is je kast meteen mooi kleurtje te spuiten
Artix is offline  
Oud 22-11-2003, 14:59   #12 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daniël
ik weet dat je je haren kunt blonderen met waterstofperoxide ( H2O2 voor sommigen onder ons)( in de winkel hebben ze 6% en de kapper heeft 12% ). Maar je kast ermee wit maken heb ik nog nooit van gehoord. Als je het toch wilt doen, probeer het dan eerst op een plek uit waar het niet opvalt ( binnenkant van je kast ofz. Gebruik een sterk verdunde oplossing ( 1 op 100 [1%] ) en trek handschoenen aan en zet een veiligheidsbril op, gebruik ook een klein beetje (er zijn nl. stoffen die zo door kunststof heen bijten en dan heb je dus "mooi" een gat in je PC.

En als je je kast wit wil maken kun je ook naar de lokale DIY en een pot witte verf kopen,opentrekken en tegen je kast aan gooien ( alleen de verf dan en niet de pot want die kan een deuk of scheur in je kast maken als je hem te hard gooit :P )
Van een 3% oplossing merk je nog weinig op ja handen maar hoe hoger de concentratie h2o2 is hoe erger het gaat bijten. Zelf heb ik geen ervaring met het witmaken van spullen er mee maar kijk goed uit voor brandblaren met dat goedje.(ik heb een keertje paar druppels 25% op mijn fikkies gehad )
Over dat wat de kapper gebruikt is vaak waterstofperoxide-creme en daar heb je weinig aan. Misschien dat je het bij de pillenboer kan kopen.
Oud 22-11-2003, 16:09   #13 (permalink)

Standaard

Bij de pillenboer zullen ze het wel hebben jah.

Ik denk dat je m beter gewoon met een laagje verf kunt bedekken.
Ik verwacht dat je bij een te hoge [H2O2] een beetje een Choloform effect krijgt, oftewel dat het plastic zacht wordt en dus gaat vervormen. Het is erg lastig de benodigde concentratie in te schatten.
Zwieke is offline  
Oud 22-11-2003, 21:50   #14 (permalink)

Standaard

waterstof peroxide zit ook in bepaalde typen lenzenvloeitstof.
kwenie in wat voor concentratie, maar die vloeistof dient om schoon te maken, dus maybe dat dat helpt?
FireWurX is offline  
Oud 23-11-2003, 15:01   #15 (permalink)

Standaard

Ik heb vanmiddag ff op mijn werk(bijbaantje) getest maar volgens mij werkt het niet.
Want er zat een vuile vlek op een prullebak dus ik ff handschoentjes aan spuitje gepakt en toen 35% h2o2 er op gedruppeld. Ik Zag niet echt verbetering dus ik denk dat je beter naar iets anders op zoek kan gaan.
Discussie gesloten
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.