| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 september 2003 Locatie: Markelo (twente)
| Ik heb mijn kast zilver gespoten maar nu heb ik een vraagje. Het is alleen de spuitverf en is nu zeeeeeer kras gevoelig, ik ben naar Gamma gegaan en gevraagd om een soort spuitlak maar die had deze Gamma niet, weet iemand of dit uberhoud wel bestaat of dat het gewoon bij deze gamma niet te krijgen was. dank u
__________________ Tha 13373 CASEMOLLER |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| Je kan een blanke acryllak erover spuiten, dat scheelt al heleboel krassen. Die kan je idd bij de Gamma kopen, maar blanke autolak is beter, dat is een stuk harder en kras bestendiger
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
En hoe dik moet dit er over heen gespoten worden??
__________________ Tha 13373 CASEMOLLER | |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Citaat:
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- | |
| | |
| | #5 (permalink) | ||
| Citaat:
en autolak lijkt me aardig kostbaar!
__________________ Tha 13373 CASEMOLLER | ||
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 juni 2003 Locatie: Hoofdstad van N-H
| Het maakt dus niet uit wat voor merk... Het is gewoon hoeveel lagen je erop doet. (hoe meer, hoe krasvastiger die wordt )Let wel op!!! Je hoeft bij de eerste laag niet meteen alles te dekken... Dat doe je wel met de volgende lagen die je erop spuit. (net met gewoon spuiten dus). Zo krijg je het beste ffect. |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
heb je dat toevallig al een met een kast gedaan?? is dat trouwens in een spuitbus??
__________________ Tha 13373 CASEMOLLER | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 december 2002 Locatie: Kinderland PWNAGE !! :P
| Als je kras vaste lak wilt ga dan naar een verfwinkel of vloerbedekking/parket zaak en haal daar een busje epoxie lak ca 15 euro, en krasvaster kan niet ![]()
__________________ Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie Foto meuk op Resetter.nl |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 januari 2003 Locatie: Dokkum City \o/
| is er niet een automaterialen handel bij je in de buurt? daar haal ik mijn spuitverf vandaan. ik heb het niet zo op die spuitverf bij de bouwmarkt vandaan... of het dekt voor geen meter, of het is snel beschadigd.. zoek eens om Motip of Auto K lakken, die zijn goed. en deze regels in acht nemen bij het spuiten: - goed schuren (originele lak van de case is al een goede basis dus niet wegschuren!) - goed stofvrij maken! - goed ontvetten (wasbenzine of amonia verdunning - geen thinner!!!) - eerst primen met grondverf zodat je ook krassen en oneffenheden makkelijk ziet - eventueel nog nabewerken - never en nooit niet buiten gaan spuiten! - niet gaan spuiten als het buiten vochtig is, ookal regent het niet! de luchtvochtigheid zorgt ervoor dat je lak dof uitslaat! - spuit in een schone, stofvrije ruimte met een stofkapje op (als je gekleurde neusharen en longen l33t vindt, doe je zonder natuurlijk) :P - spuiten in dunne lagen, kruislings op elkaar, en niet teveel in 1 keer (beter 2x half dekkend dan zakkers) - als de kleurlaag goed is, een dag laten liggen om te drogen. - dan pas aflakken maar hier iets dikker opspuiten om een "sinasappelhuid" te voorkomen. maar ook weer niet te dik zodat je lak gaat lopen (zakkers) eerst dunne lagen spuiten, en als het bijna strak is, dan nog een keer overspuiten om het mooi glossy te krijgen. - kijk niet op een busje meer of minder als je het goed wilt hebben. voor een case spuiten heb je ongeveer dit voor nodig: * primer (indien nodig, blank metaal moet je primen) * kleurlak (dit kan afhankelijk van je case 1 á 2 bussen zijn) * lak (ook 1 á 2 bussen afhankelijk van de grootte van je case) - niet meteen met je jatten aanzitten!!!!! laat het rustig een paar dagen liggen om de lak goed te laten uitharden. doe je dat niet, dan loop je het risico dat je vingerafdrukken in de lak drukt omdat het nog niet helemaal uitgehard is. (trust me, ive been there) - lak hardt langzamer uit als het kouder is. als je b.v. in de garage spuit met dit weer, zou ik het toch zeker een dag of 3 laten liggen. minimaal. - na het uitharden nog even met commandant rubbing compound of autowax ff oppoetsen voor een superstrak effect (met zachte doek natuurlijk) als je dit allemaal goed opvolgd, dan moet het helemaal goedkomen lijkt me... succes! ![]() |
| | |
| | #14 (permalink) | ||
|
| Citaat:
![]() | ||
|
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Jachtlak is ook lekker hard, maar met een spuitbusje krijg je toch nog steeds het mooiste resultaat vindt ik.
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| kast prof spuiten ? | killahbeez | Recycle Junkies (V&A) | 1 | 23-08-2007 20:55 |
| Duo-tone spuiten | solomaster | Casemod Junkies | 13 | 3-02-2007 16:22 |
| Binnenkant van kast spuiten | BooN | Casemod Junkies | 5 | 30-01-2007 22:57 |
| kast zwart spuiten | Reloader | Casemod Junkies | 18 | 23-09-2005 22:34 |
| Spuiten? | CyberStorm | Casemod Junkies | 20 | 30-10-2004 09:26 |