| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 22 maart 2003
| Resistance is futile, and prepaire to be assimilated! Geinspireerd door de Borg uit Startrek ben ik enkele maanden geleden begonnen aan het bouwen van een nieuwe case. Als basis materiaal gebruik ik karton en metaaldraad. Het bouwen gaat behoorlijk langzaam en het duurt nog wel een paar maanden voordat hij geheel af is, maar nu er 1 kant af is en ik het uiteindelijke effect een beetje kan laten zien wou ik hem al graag aan jullie voorstellen. De machine gaat dienst doen als router en er komen behalve 2 netwerk aansluitingen en 1 stroom kabel naar de voeding geen randapperatuur zoals toetsenboard, muis, monitor etc. aan te hangen het beheer word gedaan via remote desktop. En dan nu enkele foto's. Foto van de voorkant, met het licht uit, hier kan je goed zien hoe de voorkant is opgebouwd. Ook zie je onderaan de USB/Firewire/licht switch en power button zitten. ![]() Hier is de de voorkant af, de computer draait op de foto maar het licht is uit, je kan hier goed zien hoe de diverse aansluitingen zijn weggewerkt en wat het resultaat is wanneer het geschilderd is. ![]() Dit is de voorkant en een stuk van de nog te bewerken zijkant met het licht aan, het was lastig om een goede foto te maken die de details laat zien en toch ook het licht wat van binnen uit schijnt. Vandaar deze twee foto's op verschillende manieren genomen. ![]() ![]() Zoals ik al zei gaat het nog wel een hele tijd duren voordat ik de gehele cube af heb, maar ik zal proberen van de voortgang wat updates te posten. Nu de vraag wat vinden jullie er tot zover van? UPDATE: 6-11-03 Nog wat plaatjes op pagina 4 van dit topic (post nummer 16) UPDATE 2: 04-02-04 En af is hij... zie caseviews op casejunkies! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 januari 2003
| bah : p ik ben met net zoiets bezig. maar dan meer een assimilation, dus geen gehele 'nette' borg cube, maar een zelfgemaakte 'pc' kast die heftig assimilated is. vergeet niet, vooral aan de binnenkant, wat geel drin te verwerken. voor de rest ziet het er erg bruut, al dan niet zwart uit
__________________ We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Hoezo geel? Mijn cube is zwart gecote en dan zilver gebrushed. Dit reflecteerd dan het licht beter en geeft het een metalen indruk. Ik ben benieuwd hoe jouw mod eruit komt te zien ik kan me aan de hand van jouw uitleg niet iets bij voorstellen. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 december 2002 Locatie: Kinderland PWNAGE !! :P
| 2 woorden über 1337, ik vind hem echt heeel mooi ik krijg dat soort structuur niet voor elkaar Respect dan ook ik zie graag meer van jou CaseMod.Heb je ook een high resolution foto van je side pannel ??
__________________ Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie Foto meuk op Resetter.nl |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
http://home.kabelfoon.nl/~xorarch/IMG_0418.JPG http://home.kabelfoon.nl/~xorarch/IMG_0417.JPG | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| hoezo geel? ja dat vond ik dus ook! ben heel erg op de borg gaan letten voor het casemodden, en mij is opgevallen, vooral bij b.v. de star trek enterprise afleveringen, maar ook TNG en voyager, dat ze ook geel gebruiken. 2:1 zou ik zeggen, dus 2 groen 1 geel. Vond ik ook raar. (je ziet spots vaak op de grond staan als je erop gaat letten : ) ook lijkt het wat 'warmer' daardoor denk ik, en een borg schip is toch zo'n 32graden? Verder wat ik ga maken is, stel je voor een mooie glimmend metalen kast, lekker stevig, custom made, dus geen kant en klaar pc, precies zoals ik hem zou willen en dan moet je voorstellen dat de borg die pc zien en hem gaan assimilaten, dus stel je voyager voor met allemaal borg crap droverheen, maar dan aanzienlijk erger, moet niet te recognizeable zijn, maar wel beetje. verder is die structuur van je ERG bruut hoor, en ben er erg jalours op : ) oh, en dat het zwart EN zilverw as kon ik dus niet duidelijk zien, t leek geheel zwart, maar ik denk (moet ik nog is goed gaan kijken) dat het allemaal metaal resten zijn van allerlei verschillende kleuren.
__________________ We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Ik zal er eens naar kijken maar eigenlijk vond ik het groen er wel erg mooi uitzien, ik was dan ook geinspireerd door een Delta Quadrant Cube (zoals je misschien wel weet heeft elk Quadrant weer een eigen Cube design.) Ja nu kan ik me er iets bij voorstellen, je wil je kast voorzien van bionics zoals boven het oog van van SevenOfNine :P ? Dat is inderdaad ook wel een zeer goed idee, waarvan wil je het maken? Ik denk zelf dat een beetje uniforme kleur de cube juist de illusie geeft dat hij zeer groot is. (mijn cube is 30x30x30cm, en er zit een Via Epia M9000 MB in). |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
dat elke quadrant zn eigen cube style had wist ik niet, maar ik lees er niet zo veel over, kijk graag naar films/serie, 'bionics' tja, ja maar meer ala vessel, 7of9 (7of9.are-b.org ) is humanoid, een pc is machine, dus die krijgt andere borg modifications, maar ja, zo zou je het kunnen noemen : ) waarvan of hoe weet ik nog niet helemaal, moet eerst veel images te pakken krijgen.ik wil dus juist origineel, en niet op schaal, beetje op schaal dan, maar jij maakt een hele cube, ik wil maar klein iets dat ook die maat blijft houden, om het even, bruut project! : D we kunnen eklaar vast hier en daar wat helpen!
__________________ We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 oktober 2002
| Brute cube ..........top Als je nu de mooiste pics achterhoud dan kunnen we als ie klaar is een leuke caseview op onze frontpage zetten. Maar inderdaad alleen als we wat exclusievere pics achterhouden. Up 2 U
__________________ Pluk de dag!! - Plet de kroket! |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 maart 2003 Locatie: Drachten
| ziet er zeer gelikt uit. Zeer leuk gemaakt, er zal inderdaad zeer veel werk inzitten op deze manier phew. Dat duurt mij te lang hoor LOL
__________________ SV net (mijn site) |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 mei 2003 Locatie: Rijnsburg
| goh dacht ik eens een origineel idee te hebben ![]() naja ik ben ook met een Borg cube bezig maar mijne word geen borg schip. Naja klinkt een beetje vaag maar het word dus een cube in borg style, iig mijn buitenkant laat ik denk ik gewoon glad (zonder borg textuur) |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| CIP Black Magics first custom case -_-cube-_- | black magic | Casemod Junkies | 33 | 16-03-2004 11:56 |
| Custom Server Case | SilentSniper | Casemod Junkies | 14 | 7-07-2003 00:19 |
| [CM] Oeloe's 19 inch custom build case... | Oeloe | Casemod Junkies | 39 | 29-05-2003 11:58 |
| [W i P] Custom case | FonS | Casemod Junkies | 13 | 7-05-2003 10:25 |
| Indeling Custom Case | FonS | Casemod Junkies | 8 | 11-04-2003 20:00 |