| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 juni 2003 Locatie: Hoofdstad van N-H
| Aangezien ik het zat was om steeds een 19" CRT monitor en een FULL-tower te zeulen naar een LANparty, kwam ik op het ID dat ik iets makkelijkere PC moest hebben om dat soort dingen te voorkomen. Het moest dus een MOD zijn, wat ook z'n nut heeft. Dan kom je tot de conclusie: kofferMOD ![]() Men haalt een ALU CD-koffer van een doe-het-zelf-zaak, ragt de schotjes eruit en maakt de nodige gaten voor de nodige I/O-kaartjes, ATX aansluitingen en het randapparatuur. ![]() ![]() ![]() ![]() Aangezien ik alle aansluitingen aan 1 kant wou, en de PSU aan de andere kant zat, moest ik ff de kabel verlengen en de aansluiting uit m'n PSU halen. Na een mooie kabel gevonden te hebben waarmee ik kon verlengen, was dit het resultaat. ![]() Ik heb als backplate voor de mobo 1M ALU strip gehaald en in drieën gezaagd. Daar de nodige afstandsbuisjes erop gezet en in m'n koffer vastgeplakt met dubbulzijdig (kleef) plakband. Tussen de 3 strips heb ik een aardedraad lopen wat vervolgens ook naar de aarding van m'n PSU gaat. (jawel, mijn koffer is ook volledig geaard )![]() ![]() M'n randapparatuur heb ik ook via een plastic plaatje aan elkaar vast kunnen zetten. Op dat plaatje zitten ook een aantal schakelaartjes voor m'n 60mm IN-TAKE fan op 7V/0V/12V en twee lichtjes (NEON snoer en een CCFL) voor het nodige ffect. ![]() Voor het uiteindelijke resultaat: ![]() ![]() ![]() ...en voor het ffect wat die CCFL uiteindelijk doet: ![]() ![]() ![]() In m'n deksel zit 6mm dik lexaan (scheelt weer krassen) met een 2mm spiegel erachter. M'n logo is van dat raam-niet-doorkijk-plak-spul gedaan en opgeplakt. CCFL in het randje van de lexaanplaat gedaan. Licht mooi op dus ![]() Specs: AMD XP 2000+ | 2x 512MB SDRAM | Sapphire ATI Radeon 9600 PRO 128MB | Hercules Fortissimo III 7.1 | 3Com 905B-TX 10/100mbit | 300W PSU | 80GB Maxtor 7200 | LG DVD-ROM | FDD Al met al een goeie LANparty gamePC ![]() Deze MOD was 2e @ NWD (16) Evolution caseMOD-compo. De 1e plaats was weggelegd voor Oeloe met z'n miniITX (epia) MOD. Dus al met al een geslaagde MOD en er zijn al een aantal "klonen" hierop gebasseerd. Niet dat ik dat erg vind, want een koffer is makkelijk mee te nemen (vooral als je een LANpart-FAN-a-tic bent). |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: IJsselstein
| Érg netjes gedaan! Echt mooi!
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 maart 2003 Locatie: Drachten
| ziet er goed uit. volgende keer een TFT in de deksel ![]()
__________________ SV net (mijn site) |
| | |
| | #6 (permalink) |
| 15" TFT past er niet in, helaas. Maar een TFTtje is wel makkelijker mee te nemen dan een CRT monitor ![]() En met de stellage wat ik nu heb gecreëerd, hou je ook veel ruimte over op je tafel Pic 1 post below |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 6 januari 2003 Locatie: Haarlem
| Citaat:
wel jammer dat ie niet dicht kan draaien (hitte probleem toch?) ach, t blijft een mooie koffer, respect voor de gene die een mooiere koffermod maakt ![]() edit: piccie van z'n 1337 lan-setup ![]() ![]() | |
| | |
| | #8 (permalink) | ||
| Citaat:
![]() Schiet op, Jelle, met je WC-kofferMOD! :P En euhhh, ik moest die pics een beetje resizen, maar dat ging op 1 of andere manier fout oid >/ | ||
| | |
| | #10 (permalink) |
| Zo creëer je genoeg ruimte. (CD-mappies, joystick oid) Tegenwoordig zijn de TFT'tjes snel zat voor de games wat je speelt... Ik speel er vrolijk NFS HP2 op. Ik moet alleen die stellage nog ff spuiten (en verbeteren). Dat groene is lelijk! Zwart gaat het worden ![]() |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Het doel is ook dat hij gezien moet gaan worden op een LANparty. Dat lukt me veel beter als de deksel open staat ![]() Je ziet die logo echt van ver dan ![]() Idd, die stellage moet wel een beetje verstevigd worden. (en dan ook nog een beetje spuiten). Volgende LANparty duurt nog wel ff. Ik heb alle tijd dus nog ![]() |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 september 2003
| Citaat:
meer info op www.backupteam.tk greetz sander | |
| | |
| | #15 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 7 februari 2003 Locatie: Haarlem
| Citaat:
![]()
__________________ Raid0 2x 160 Gb Raid5 4x 80 Gb | ||
| | |
|
| « Lego mod
|
Plexi graveren » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| VL System Zephyrus Automatic System Controller | defecto | News & Review Junkies | 12 | 28-08-2004 20:54 |
| [CiP] The ultimate P4 in een Apple G4 case met waterkoeling | ReseTTim | Casemod Project Logs | 106 | 4-04-2004 17:20 |