Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 20-08-2003, 11:09   #1 (permalink)

Standaard Vormen spuiten

M'n eerste casemod is bijna klaar, er ontbreken nog maar een paar kleine dingetjes die ik vandaag wil fixxen. Dan had ik nog een laatste extra die ik wilde gaan uitvoeren: het spuiten van een aantal vormen op de kast in dezelfde kleur als het licht wat er uit komt

Het halen van de goede kleur moet te regelen zijn.. maar wat is de beste (en veiligste) manier om zoiets te doen. M'n kast is al zwart en dat wil ik niet nog een keer over doen, dus hoe blijf ik netjes binnen die vorm?

Ik wil eventueel ook de hoek om kunnen met die vorm, dus het materiaal waarin de vorm staat moet vrij flexibel zijn, maar er toch voor zorgen dat er geen verf kan komen op plaatsen waar ik dat niet zou willen. Suggesties?
Oud 20-08-2003, 11:24   #2 (permalink)

Standaard

afplakken?

vertel eerst ff wat voor vorm je in ged8e had.... als je een rondje wil spuiten heb je andere adviesen nodig dan bij een of andere ingewikkelde draak.
Oud 20-08-2003, 11:39   #3 (permalink)

Pureoptical's schermafbeelding

Standaard

afplakfolie die je bij de airbrushtoko per meter kunt kopen. Plakt aardig, niet te aardig (dus ook goed te verwijderen zonder verf los te trekken. Spul is transparant en goed te knippen en snijden
Oud 20-08-2003, 12:24   #4 (permalink)

Standaard

Lijkt me toch niet zo heel moeilijk om te verzinnen:
Pak een stuk licht kartonpapier (niet van een doos, maar gewoon van dat enkele karton) en maak daar je figuur in met behulp van een stanley-mes. Dat kartonnetje plak je met schilderstape (van dat papiertape) op je case (zorg wel dat de randjes waar je hebt gesneden vlak op je case zitten, anders kan de verf onder het karton komen en dus gaan uitlopen). Ook is het aan te raden om niet in één keer een dikke laag verf erop te spuiten, maar telkens een klein beetje, want anders krijg je waarschijnlijk veel problemen met druipers... Dat je een hoekje om kan, lijkt mij vanzelfsprekend, als je maar goed plakt.
virtualsub is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-08-2003, 13:24   #5 (permalink)

Standaard

Dat idee van PO is beter, als dat karton nat wordt dan krijg je geen scherpe lijnen en het karton moet er strak tegenaan zitten anders krijg je ook geen scherpe lijnen.
het voordeel met die folie is dat als je meerdere kleuren gebruikt je kunt zien waar de andere kleuren zitten.
Daniël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-08-2003, 13:40   #6 (permalink)

Standaard

Het gaat in deze om dit soort vormen:

Oud 20-08-2003, 14:00   #7 (permalink)

Pureoptical's schermafbeelding

Standaard

Je kunt ook je sjabloon uit dikker papier snijden en aan de achterkant voorzien van een laagje lijmspray. Neem 3M lijmspray, dat werk perfect. En idd dun spuiten, dunne laag, drogen en volgende laag, figuur opbouwen dus. Als je in een keer dekkend wilt spuiten wordt het altijd een knoeiboel!
Oud 20-08-2003, 16:31   #8 (permalink)
Kenvdb

Standaard Vormen spuiten

Kaaaastosti........ Lekker aan het modden?

Dit lijkt mij niet zo moeilijk probleem toch? Karton tegen aan plakken, goed strak plakken, pas weghalen als het verf is opgedroogd

gr. Ken a.k.a. Cuba
  Met citaat antwoorden
Oud 20-08-2003, 16:55   #9 (permalink)

Standaard

probleem met karton is toch dat je het aan de randen nooit mooi strak krijgt....

ik hou het bij PO's idee, van dat plakplastik dus.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Plexiglas spuiten Vosse Casemod Junkies 15 28-01-2007 15:14
[TUT] Je behuizing spuiten Carpento News & Review Junkies 25 4-09-2006 09:28
Beeldscherm spuiten flupke Casemod Junkies 25 10-08-2006 08:39
Spuiten? CyberStorm Casemod Junkies 20 30-10-2004 09:26

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.