| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Ik wil over een paar weken gaan beginnen aan een PC in een driehoek met WC. Aangezien ik zie hoe vet WC is, wil ik dus ook die CPU en PSU gaan waterkoelen, de rest is passief gekoelt, ook de NB. De volgende specs: -AMD 1800 palo -Asus A7V-E mobo plank -128 of 256 SDram en verder een standaard CD spelertje etc. dat doet er allemaal niet toe. Hij word toch gebruikt als MP3 bak en daar heb je niet zoveel power voor nodig. Even een plaatje van het mobo --> ![]() Er staat op site van Asus: Socket A for AMD® Athlon (Thunderbird Core) / Duron™ 550MHz ~ 1GHz+ CPU Wil dit zeggen dat me mobo'tje tot ongeveer 1Ghz gaat, of dat ie nog wel hoger gaat als ik het mobo bijwerk dmv. een BIOS flash? Ik zou die AMD 1800 graag op 1,53Ghz laten draaien op dat bordje. Ik weet dat het mobo niet super is, maar hij ligt hier nog en een Asus is een Asus, das goed spul. Goed, 2e vraag: Heb ik voor alleen de koeling van die 1800 nog een radiator nodig? 3e vraag: Met hoeveel liter/uur pomp zal ik ongeveer gaan werken? Bedenk dat ik ook me PSU wil WC-en! Het word zoiezo een Eheim, dat zijn de 13373 pompen die er zijn. 4e vraag: De PSU is een 150watt Ü-power, daarin zit een dik groot blok dat WC-ed gaat worden, en omdat ik 2cm dik koper gebruik, wil ik dus die torren een stukje omhoog doen, das geen probleem om te doen want die fan sloop ik er uit, en de PSU gaat helemaal uit de behuizing in het plexi. Maar levert dat problemen op ivm. weerstand oid. om die torren op te hogen?
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 oktober 2003 Locatie: Internet
| Antwoord vraag 4: geen probleem.. als de orginele ppotjes het toelaten om hem wat hoger te zetten NP.. maar als je zelf draad ertussen gaat gooien wordt het al wat trickieer... dan moet je super goed solderen.. en goede raakvlakken hebben anders gaat er bij belasting rook uit komen... en als dat gebeurt is het meestal te laat..
__________________ I'm BACK!!!!!! There is ONE DJ to rule them all !! |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
| vraag 2: gooi er gewoon een klein radiatortje tusenin dat werkt altijd beter maar als je hem alleen voor mp3 gaat gebruiken waarom dan water koeling???? dat heeft totaal geen nut vraag 3: ik denk dat je een pomp zou moeten hebben van ongeveer 400l/h maar dat weet ik niet zeker en wou je er xp op gaan draaie dan had ik er lekker 512mb ingegooit draait een stuk makelijker en sneller ook als je hem voor alleen mp3 gebruikt dat merkte ik ook op mijn oude die nu dienst doet als internet radio |
|
| | #4 (permalink) |
| Nou, de reden dat ik een watergekoelde MP3 speler wil hebben is dat ik dan een PC heb die echt totaal niet te horen is, op het geluid van me MP3's na. Ik heb zelf een WC blokkie gefrabriceerd, en dat past weer net niet op me eigen mobo (elcootje), dus vandaar dat het wel mooi op die andere past.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Ik wil der ook nog op kunnen gamen :P niet meteen CS ofzo maar MM2 moet er wel op draaien...
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 juni 2003 Locatie: Roosendaal
| Ja, dan heb je net jezelf klem gelult. Het is dus niet een mp3 player bak dan. :P
__________________ Do not underestimate the power of Stupid people in large groups. So fear GOT... The Enemy of "good", is "better". |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
Euhm ff bek ontopic, als ik dus nieuwe torren zou kopen, die hebben dan langere pootjes als degene in de PSU die ik nu heb, en dat zou geen problemen moeten opleveren?
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 januari 2003 Locatie: Haarlem
| vraag 1: ik ben ff voor je aan het kijken :P edit: ik kan het niet zo 1,2,3 vinden... maar probeer het gewoon zou ik zeggen ![]() vraag 2: radiatortje zou ik toch wel doen, of je moet met een flink reservoir gaan werken.. als je je psu ook gaat WCen dan zou ik zeker een rad er tussen hangen. vraag 3: als je persee eheim wilt, neem de 600 l/u pomp, dat is meer dan voldoende voor zo'n setupje. |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Citaat:
| |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 januari 2003 Locatie: Haarlem
| lijkt me duidelijk dus ![]() @ TwM: ik zit net ff naar je mobotje te kijken, en ik denk dat als je je best doet, het best een klein kassie moet kunnen worden (15x40x30 ofzo ) (jah, da's met wc :P) voor uitleg msn je maar :P |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Nieuwe pc: Overclocken en koeling vragen | modder.exe | Cooling & OC Junkies | 8 | 5-12-2007 21:29 |
| Noob vragen, sorry [Nieuwe vragen] | Niek | Casemod Junkies | 10 | 16-10-2005 21:27 |
| ben nieuwe met casemodden en heb 2 vragen:) | Nightdemon | Area 1337 | 1 | 28-04-2004 19:36 |
| EHBOV Lees dit eens voor je gaat vragen over LCD's | DJD xtreem | Elektronica Junkies | 10 | 30-09-2003 20:44 |
| Aantal vragen led fan's, Kabelmesh en fancontrollers | Maaij | Casemod Junkies | 5 | 17-03-2003 11:53 |