Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 7-08-2003, 22:10   #1 (permalink)

Standaard [CM] Casemodding The Dragon

Ik besloot om twee 120 mm gaten in de bovenkant te maken zodat daar twee Enermax UC12FAB regelbare 120mm ventilatoren onder kunnen.

Dus eerst de hele kast strippen en de popnagels waarmee de bovenkant vastzit verwijderen:

Overigens moesten alle onderdelen, dus de fans, het licht en overige accesoires, nog besteld worden. Het licht en accesoires komen uit een IA (Inkoop Actie) van LauPro.nl en de fans komen van Perfect Systems.

Omdat het vakantietijd is begon Perfect Systems jammergenoeg pas op 4 augustus weer met leveren, dus dat was nog even wachten op mijn fans.

En als allerlaatste moet er natuurlijk ook een window in het linker zijpaneel komen.

Misschien komt er op de bodem van de kast ook nog wel een spiegel om de onderkant van de kaarten te kunnen bekijken of een stukje traanplaat-folie.

Alle CCFL's worden blauw, alsmede de LED's in de baybus en de power- en HDD-activityLED.

Ik begon met het uitzagen van de 120 mm gaten uit de bovenplaat. Ik heb vanaf de downloadpagina van CaseJunkies een template van een 120mm fan gedownload en op de bovenkant geplakt. Daarna heb ik op de punten waar de vier gaten per fan moesten komen putjes geslagen. Ook in het precieze midden sloeg ik een putje. Daarna kraste ik met een kraspen een cirkel die ik daarna met een decoupeerzaag uitzaagde. Als laatste boorde ik de 4-5mm grote gaatjes voor de schroeven.

Hier het resultaat:

Als laatste werkte ik de randjes af met een doorgeneden zwarte elektriciteitsdraad.

Dat paste perfect:

Ik heb op dinsdag 29 juli 2003 even wat in de buurt rondgekeken naar raamrubber en ben daarbij uitgekomen bij een botenwinkel. Helaas hadden ze daar alleen maar zeer grote maten.

Daarom moest ik maar iets nieuws bedenken. Mijn nieuwe plan is om het geheel te 'omlijsten' met dunne aluminium strippen die ik door middel van dubbelzijdige tape op het metaal van het sidepanel én het plexiglas bevestig. Ik denk dat dit wel leuk staat bij de chromen 120mm fanguards op de bovenkant.

Dat plexiglas heb ik vandaag overigens ook gevonden bij de lokale bouwmarkt voor zo'n 13 euro per m2.

Gisteren heb ik het gehele gedeelte van het sidepanel waar geen krassen op mogen komen afgeplakt en het handvat uit het sidepanel verwijderd. Daarna heb ik gaten geboord op de plaatsen waar ik zou beginnen met het zagen.

Vandaag ben ik dan eindelijk begonnen met het uitzagen. Na het controleren van de 'afplakking' kon ik beginnen. Het ging allemaal erg soepel en de randen zijn bijna helemaal recht geworden. Soms zit er een kleine oneffenheid in, maar dat is niet erg want het gehele raam wordt 'omlijst' met een matte aluminium strip van 15 mm.

De tussenstand:

Na al dit relatief eenvoudige werk, kwam vandaag het moeilijkste maar ook mooiste deel van de casemod: het monteren van het window.

Eerst heb ik bijna alle aluminium strippen op maat gezaagd in een verstekbak en de randjes afgewerkt. Daarna heb ik op de gehele onderkant van alle aluminium strippen dubbelzijdige tape gedaan en dit vervolgens netjes afgesneden.

Daarna heb ik het window op maat uitgezaagd uit 1,8 mm dik plexiglas. Dit heb ik erin gelegd en de eerste strip over het plexi en over het metaal geplakt zodat het window vast kwam te zitten. Zo heb ik de gehele rand afgeplakt.

Het resultaat:

Omdat het nog een tijdje duurde voordat de spullen zouden arriveren besloot ik eigenlijk uit pure verveling maar eens een plexi cover voor mijn PSU te maken.

Zo gezegd, zo gedaan. Dus ging ik 's avonds aan de slag met het plexi wat nog over was. Eerst meten, daarna uittekenen en daarna boren en zagen en buigen.

Nouja, om een lang verhaal kort te maken, het resultaat:

Naja, hij is nog niet af de fans zijn gisteren binnen gekomen. Het licht komt van een IA en moet nog uit China komen. Voor de rest, tsja. Als de rest er is zal ik verder posten.

Edit:

Voor dat ik het vergeet.
Dit komt erin:
- Epox 8RDA+ (had ik nog liggen)
- AMD Athlon XP 1800+ (ben aan het mailen voor een DLT3C XPMW)
- 2x 256MB Twinmos/Winbond CH5
- Ati Radeon 9700
- Intimidator waterkoeling (ja, die van Tha_Mafkees)
- Dan doorsparen voor een 172W Drift -0,8 TEC van Kryotherm.
erik9287nl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-08-2003, 22:26   #2 (permalink)

Standaard

Mooi werk idd. De reden waarom ik toch voor redlijk heb gekozen, is omdat ik veel lieverr zwart raamrubber had gezien ipv een aluminium kleur molding (zo heet dat toch?)

Verder wel mooi. Ik w8 op de volgende pix
Oud 7-08-2003, 22:57   #3 (permalink)

Standaard

De afwerking is erg netjes, en het ziet er opzich wel cool uit.
Ik sluit me aan bij Goodfellas opmerking over je raam molding.
Ik heb ook redelijk gekozen, maar die mening kan nog 1 tandje omhoog, als je de complete machine straks laat zien. :P Tis nu nog niet zo heel erg spectaculair vind ik, maar dat komt vast omdat de machine nu nog kaal is.
Oud 8-08-2003, 00:04   #4 (permalink)

The_Resetter's schermafbeelding

Standaard

Ik ben het totaal oneens met jullie 2 :P ik vind zwart en alu/chroom namelijk teh shit ik ben er zelf ook mee bezig en probeer ook met losse alu strips te werken wat nog best tegen valt om dat mooi strak en onbeschadigd te krijgen.

Ik vind je case nu al heel strak afgewerkt, het enige minpuntje van de case vind ik persoonlijk de vorm van je window, ik vind die toch iets te veel naar die premod sidepannels neigen. Maar voor de rest een nette mod, keep us updated.

Ik ga dit modje zeker volgen :P
Oud 8-08-2003, 00:04   #5 (permalink)

Standaard

Dat van dat raamrubber heb ik verteld: nergens te krijgen
Daarom moest ik iets anders zoeken. Maar geloof me, het staat erg goed bij die chromen fanguards. Het hoeft geen kermiscase te worden.
Hij lijkt inderdaad nog wat kaal omdat er nog niet zoveel inzit, dat is logisch omdat de hardware nog moet komen.

Naja, dan gooi ik er nog een paar pix tegenaan.
Ze zijn geschoten met kunstlicht dus een beetje vaag, niet echt geweldig.
Ik zal morgen proberen mooiere te schieten. Op de een of andere manier kan ik de schoonheid van de case niet zo goed op foto vastleggen. Als ik de foto's bekijk denk ik ook van: is dit het nou. In het echt ziet hij er beter uit als op foto.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Resetter
Ik ben het totaal oneens met jullie 2 :P ik vind zwart en alu/chroom namelijk teh shit ik ben er zelf ook mee bezig en probeer ook met losse alu strips te werken wat nog best tegen valt om dat mooi strak en onbeschadigd te krijgen.

Ik vind je case nu al heel strak afgewerkt, het enige minpuntje van de case vind ik persoonlijk de vorm van je window, ik vind die toch iets te veel naar die premod sidepannels neigen. Maar voor de rest een nette mod, keep us updated.

Ik ga dit modje zeker volgen :P
Het is inderdaad niet eenvoudig. Je moet heel precies verstekzagen. Plak gewoon wat krantenpapier om alles wat niet mag beschadigen.

Waarom ik voor deze vorm van het window heb gekozen? Tsja, ik houd niet zo van die Puma-SniperrifleSuperdeluxeNinjaTurtle-gedoe windows. Dus geen figuurtjes. Het moet strak zijn met rechte lijnen. Het had zeer goed in een LianLi gestaan (€€€ )
Ik moest toch om dat handvat heen. Ik heb nog een rechter zijpaneel proberen te fixen maar die moest 25 euro kosten. Het rechter zijpaneel heeft geen handvat.
Tsja wat moest ik er anders van maken. Geen slappe figuurtjes dus maar een recht window. Dan maar voor de goede afwerking gaan.

Zit je alleen nog met het probleem dat de CCFL's en ander spul pas vanaf volgende week of later komt. Moest nog uit China komen.

Edit:
Heu, staat nu 50/50
Oud 8-08-2003, 00:08   #6 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

ik vind dat alu ook errug mooi! strak gedaan.
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-08-2003, 00:32   #7 (permalink)

Standaard

Erg mooi gedaan. Voor rubbers moet je misschien eens ff op laupro kijken daar zijn IA's geweest voor rubber. MIsschien kan je de verkoper benaderen. Heb zelf ook een IA gehouden weet niet meer waar ik het heb gehaald moet je ff nakijken op Laupro
Fleppuhstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-08-2003, 00:34   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fleppuhstein
Erg mooi gedaan. Voor rubbers moet je misschien eens ff op laupro kijken daar zijn IA's geweest voor rubber. MIsschien kan je de verkoper benaderen. Heb zelf ook een IA gehouden weet niet meer waar ik het heb gehaald moet je ff nakijken op Laupro
Thanks. Nee ik hoef geen rubber.
Strak... weet je wel. Dit heeft me maar zo'n 4 euro gekost.
Oud 8-08-2003, 11:56   #9 (permalink)

Standaard

Tja dan ga ik ook maar over dat window. :P
Ik vind de kleurencombi niet echt super (alu antriciet)
en het neigt naar de premod kant.
(is jou smaak waar bemoei ik me mee )
blowholes vind ik wel erg strak gedaan.
Oud 8-08-2003, 17:26   #10 (permalink)

Standaard

window vind ik wel ok, ik vind alleen dat er wat meer orginaliteit moet komen in de windows, iedereen maakt de laatste tijd gewoon een enorm window, en that's it, er zijn genoeg andere leuke vormen, en e.v. afbeeldingen.

blowholes zijn echt über 1337 , respect daarvoor
Oud 8-08-2003, 17:35   #11 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

blowholes errug mooi, maare hoe krijg je je PSU eronder?
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-08-2003, 18:00   #12 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackgoth
Die zit er al onder, maar waar ik me zorgen over maak, is dat hij dan heel dicht tegen de PSU aan zit, en dat maakt een tering herrie...

Hele mooi mod...ik zal dit topic zeker verder volgen.
ReDdEvIL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-08-2003, 21:33   #13 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -PartyBoy-
window vind ik wel ok, ik vind alleen dat er wat meer orginaliteit moet komen in de windows, iedereen maakt de laatste tijd gewoon een enorm window, en that's it, er zijn genoeg andere leuke vormen, en e.v. afbeeldingen.

Dat zei ik hierboven al. Ik houd van rechte lijnen en niet van afbeeldingen of symbolen. Ik hoef echt geen Tijgerwindow ofzo. En andere vormen gaan zo moeilijk met aluminium strips hé. Raamrubber was op het moment van de creatie nergens te krijgen.

Citaat:
Zit er al onder. Is genoeg ruimte over.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ReDdEvIL
Citaat:
Die zit er al onder, maar waar ik me zorgen over maak, is dat hij dan heel dicht tegen de PSU aan zit, en dat maakt een tering herrie...

Hele mooi mod...ik zal dit topic zeker verder volgen.
Er is genoeg ruimte over, er zou zelfs nog een fan onder passen.

Zie ook de volgende plaatjes:

Oud 8-08-2003, 23:10   #14 (permalink)

The_Resetter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -PartyBoy-

Niet iedereen kan goed met een dremel omgaan of wil het gewoon niet, voordat ik aan mijn window ben begonnen en goed kon dremelen zijn er daarvoor ook al 3 cases gesneuveld :P

Maar ja het eind resultaat :P
Oud 8-08-2003, 23:23   #15 (permalink)

Standaard

Heej, die case heb ik gezine @ campzone :P is wel strak, alleen vind ik het nog jammer dat je die houders van je CD rom in beeld hebt, (al kan het niet anders natuurlijk)

ok on topic, die kast heb ik ook, ook met 2 blowholes bovenin, ook met 2 enermax fans er onder

mijn voeding zit ondertussen wel al voor-onderin de kast (zodat er meer ruimte bovenin komt voor mijn rezervoir
verder: zelfde moederbord, zelfde proc, zelfde videokaart 1 keer 512 Twinmoss (komt op ut zelfde neer) lijkt wel mijn case :P alleen is die van mij blauw en is mijn windows een andere vorm!

mooie gedaan die rand afwerking!
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rage CaseModding PartizaN Casemod Junkies 3 14-04-2006 22:24
Casemodding. Window kit SniperX3 Casemod Junkies 5 20-01-2006 21:22
Noobie in Casemodding! WeezeL Casemod Junkies 11 8-10-2005 20:44
Zalman en casemodding uzuri News & Review Junkies 13 10-12-2004 18:19
Apple en casemodding R@mon News & Review Junkies 13 19-08-2004 10:17

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.