Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 4-08-2003, 04:01   #1 (permalink)

Standaard Plexi graveren....

Ik heb na een beetje surfen besloten om te gaan prutsen met het graveren van een figuurtje in plexi. Nou had ik vanmiddag een stukje plexi gepakt van 4 mm dik. Daar had ik vervolgens m'n naam in gegraveerd op 3 mm diep. Later heb ik er felle groene LED's op gezet, kopse kant dus. Maar ik zie bijna nix!?!?! Ik zie wel dat er 5 groene LED's aan staan maar ik zie m'n naam maar heel vaagjes in het plexi. De LED's zijn fel zat want als ik in de LED zelf kijk doet dat zeer aan m'n ogen(Sukkel!!!:P) en de stralings hoek is 100 graden ongeveer.

Iemand die z'n ervaringen wil delen?? Er zijn antuurlijk veel CJ'ers op vakantie maar toch....
YGkremer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-08-2003, 07:42   #2 (permalink)

Standaard

Het lijkt me dat je minder diep moet graveren. Als er maar een millimeter ruimte overblijft om het licht door te laten zal je aan de kant van de LED aardig wat zien, maar de rest krijgt bijna geen licht meer. Volgens mij moet je dus gewoon heel ondiep graveren, bijna krassen.
uzuri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-08-2003, 08:29   #3 (permalink)

Standaard

ik ben gister stomtoevallig op een site terecht gekomen waar iemand een tut had gemaakt met plexi graveren, die had een figuur opde achterkant van het plexi uitgetekend en daarna met een dremel en een zachte slijpvijl en dan gewoon binnen de lijnen "krassen" dus enkel de toplaag weghalen.

Dan de LED's vastmaken en vóila klaar. was een mooi resultaat...jammer genoeg ben ik de link kwijt en kan ik het ook niet meer vinden.
Oud 4-08-2003, 09:25   #4 (permalink)

Standaard

Ge moet oppervlakkig doen, en niet diep. Waarom? lees hierboven maar eens ... (Uzuri says the words)
Oud 4-08-2003, 13:31   #5 (permalink)

Standaard

OK, thx. Dan zal ik dat morgen eens proberen. Vanmiddag de hele dag bezig met modden van fan :P
YGkremer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-08-2003, 21:42   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Farscape2
ik ben gister stomtoevallig op een site terecht gekomen waar iemand een tut had gemaakt met plexi graveren, die had een figuur opde achterkant van het plexi uitgetekend en daarna met een dremel en een zachte slijpvijl en dan gewoon binnen de lijnen "krassen" dus enkel de toplaag weghalen.

Dan de LED's vastmaken en vóila klaar. was een mooi resultaat...jammer genoeg ben ik de link kwijt en kan ik het ook niet meer vinden.
wel eens gehoord van geschiedenis.. gewoon even kijken in je geschiedennis.. en daar zal die hoogst waarschijnlijk nog wel in staan..

There is ONE DJ to rule them all !!
DJD xtreem is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
graveren in plastic (glas) redbull79 Casemod Junkies 12 9-05-2008 22:47
Graveren of Special Paint? Impulzer Casemod Junkies 4 9-06-2006 22:49
Plexi graveren Juggernaught Casemod Junkies 7 23-02-2005 11:12
Plexi graveren Strakke-Wappie Casemod Junkies 14 31-10-2003 15:31

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.