| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Rotterdam
| Binnenkort wil ik ook een LCD, window en blowhole gaan maken in de zijkant van mijn chieftec kast. Nu heb ik daarover een paar vragen: - Vanaf welke kant kan ik het beste dremelen? Dus aan de binnen- of buiten kant. - Kan ik mijn plexi gewoon met kit achter het gemaakte gat in mijn kast plakken of gebruik ik beter iets anders? - Hoe dik plexi kan ik het beste kopen? Ik dacht zelf aan 3mm. - Wat voor zaagje koop ik het beste voor mijn decoupeerzaag? (Zo heet dat ding toch )Misschien ook een idee om een FAQ-je hierover te maken / dit op te nemen in een FAQ?
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Geregistreerd: 15 december 2002 Locatie: Bovenkarspel (legionela Dorp)
| Citaat:
__________________ Case Junkie For eternity *&%###&*^%......je moet je PEEP houden ik heb het gehad sterf met een PEEEP aan je PEEEEEP (censored by PO) | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Heb me vader vandaag eropuit gestuurd en hij kwam terug met een plaat 3mm lexaan van 50x50cm voor € 8 ! Was in de aanbieding. Hier ga ik dus een window van maken en ook een standaard voor mijn LCD. Nou vroeg ik me alleen nog af of lexaan hoger of lager verhit dan plexi moet worden om het te kunnen buigen. Iemand die dat weet/ er ervaring mee heeft?
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 |
| | |
| | #7 (permalink) |
| OK, nu wil ik dus dat lexaan gaan zagen, maar ik heb geen idee wat voor zaag ik ervoor moet gebruiken. Ik heb hier nog houtzagen voor de decoupeerzaag liggen, maar kan ik deze gebruiken om lezaan te zagen? Volgens de datasheet kan dir 'met standaardgereedschappen gemakkelijk gezeegd worden'. Maar dan weet ik nog niet of er kuntsstofzaagjes nodig zijn of dat ik gewoon houtzaagjes kan gebruiken. Wie helpt me verder?
| | |
| | #9 (permalink) |
| Met mijn dremeltalenten krijg ik nooit ee rechte lijn. Ik snap niet waarom je zegt dat je eerst met een mesje een lijn moet trekken. Kun je dat misschiien ff uitleggen?
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| Dan kan je het daarna makkelijker dekopeerzagen Het kan waarschijnlijk wel zonder, alleen werdt het ons wel aangeraden door de meneer van de Gamma. Temminste bij plexiglas dan, waarschijnlijk geldt hetzelfde voor lexan ![]() |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 december 2002 Locatie: Kinderland PWNAGE !! :P
| De meneer van de gamma weet er geen zak van :P Normaal acryl glas kan je als je er een lijn op zet met een mes doormidden breken, dat lukt alleen niet met lexaan. Om Lexaan te verwerken doe je er goed aan een grove houtzaag te gebruiken op volle snelheid altans zo zaag ik al mijn lexaan ![]()
__________________ Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie Foto meuk op Resetter.nl |
| | |
| | #12 (permalink) |
| OK, dat ga ik dan morgen (of overmorgen) proberen! THNX voor de tips iedereen. Edit: Het werkte idd perfect met een grobe houtzaag in de decoupeerzaag! Nu nog een 80mm blowhole in het lexaan maken. Iemand nog nuttige tips? Ik wilde het zelf gewoon met de decoupeeerzaag gaan proberen.
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 december 2002 Locatie: Kinderland PWNAGE !! :P
| Hmmm je kan het met de decoupeer zaag doen maar dat is moeilijk, je kan ook een figuur zaagje gebruiken dat gaat denk ik veeeel beter je kan een decoupeerzaag niet zo goed rond draaien een 120 mm wil namelijk maar net.Wat je wel kan doen is je fan hole aftekenen houd dan wel 2 mm over bij de rand voor eventuele uit schietertjes (later bij vijlen) dan gaat je hem verdelen in pizza punten en op elke hoek boor je een gat waar je zaagje door kan als je dan rustig aan doet kan je het met een decoupeer zaag doen.
__________________ Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie Foto meuk op Resetter.nl |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| Als je een paar daagjes geduld hebt, zet ik een hele tutorial online over het mnteren van een window, inclusief pics en duidelijke werkbeschrijving. Voor het eind van de week is hij online.
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Perfect! Komt heel erg mooi uit, want ik wilde zondag de zaag ik mijn kast gaan zetten.
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| window maken | brutality | Casemod Junkies | 9 | 22-10-2007 20:36 |
| window | Duikertje | Casemod Junkies | 6 | 11-02-2006 18:36 |
| Gezocht: bedrijf in Europa wat window etches kan maken | Casemod Junkies | 12 | 7-08-2004 22:08 | |
| Window maken | eattea | Casemod Junkies | 16 | 24-05-2004 17:25 |