Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 6-07-2003, 09:54   #1 (permalink)

Standaard PC van hout?

did ideetje kwam van8 om half 3 men hoofd binnenn wandellen...
dus morge ff naar gamma en dan ziek wel of et gaat lukken..
aleen weet nog geen goed type hout, tips?
Oud 6-07-2003, 12:59   #2 (permalink)

Standaard

Nooit overhaast beginnen! Als dat idee pas vanacht in je kop kwam zou ik eerst nog is wat meer info gaan zoeken (watvoor hout? stroom met hout - gaat dat goed? hoe wil ik het gaan maken? heb ik de hardware die erin komt? moet ik rekening houden met verschillende dingen?), en dan pas beginnen aan zoiets. Het zoeken kan bijvoorbeeld op google, maar ook op diverse fora over casemodding, door de search te gebruiken.

Je moet zelf weten of je het doet, je mag van mij vandaag beginnen, maar volgens mij wordt dat dan nooit een goed project..... Succes iig
Oud 6-07-2003, 13:20   #3 (permalink)

Standaard

ben het met hummel-x eens. het is een stuk makkerlijker om bv. eerst een tekening in autocad ofzo te maken. ook al nagedacht over het aarde probleem met hout. kijk ook eens naar andere houten cases, hier kun je vaak goeie ideeen op doen
partyboy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-07-2003, 19:16   #4 (permalink)

Standaard ..

jah...idd
zal niet et overhaast beginnen!
heb vakantie en duz alletijd...nog bedankt voor de tips :P
Oud 10-07-2003, 19:20   #5 (permalink)

Standaard

MDF is goed bewerkbaar en in verschillende diktes te krijgen, just my 2 cents
Oud 10-07-2003, 23:32   #6 (permalink)

Standaard

ja op zich lijkt mij ook MDF het geschikst.. al moet je dan wel rekenen op een hele zware kast.... tenminste als je hem stevig wilt maken... je het licht wilt hebben heb je iets van berken triplex nodig.. licht en toch sterk... maar iets minder mooi te bewerken..

There is ONE DJ to rule them all !!
DJD xtreem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-07-2003, 00:10   #7 (permalink)

Standaard

MDF is het mooist en het strakst (qua vlakheid) ik heb zelf nooit een case van MDF gebouwd, maar mn speakers wel

enkele tips:

- veiligheid eerst! draag een mondkapje als er veel stof vrijkomt bij het zagen/schuren!
veel mensen denken dat het best meevalt, maar besef je dat MDF gemaakt wordt van houtzaagsel en lijm

- teken eerst een ontwerp met autocad of 3dsmax oid.. zo kan je kijken of alles gaat passen op de manier zoals jij het gedacht had.

- niet te rap van start gaan! een goede mod is als een glas wijn, het heeft tijjd nodig om te rijpen... laat het ff sudderen in je brein, en wie weet kom je op veel betere ideën!

- construktielijm (ook wel bruislijm genoemd) is het beste om je houten case mee te verlijmen, wel alles vastschroeven of klemmen... omdat dat goedje uitzet :P

- voor het wegwerken van naden en verzonken schroeven kan je het beste 2-componenten plamuur gebruiken. deze plamuur is sterker en "zakt" niet in.

- als je 45 graden hoeken wilt hebben, kan je deze maken met een stanleymes waarvan je het blad onder een hoek kan zetten (zon uitklap ding) zo kan je vrij strak er een facet aan schaven.

- eerst spuiten/verven met grondverf. hout (dus ook MDF) heeft vezels. die gaan rechtop staan als je het verft, dus eerst gronden, dan gladschuren en dan pas aflakken.

- probeer zo haaks en nauwkeurig mogelijk te werken (m.b.v winkelhaak oid) dit voorkomt dat je aan het eind van de rit veel moet afwerken.

naja, das wat ik je zo mee kan geven... ik hoop dat je er wat aan hebt...
Oud 11-07-2003, 02:23   #8 (permalink)

Standaard

Zow ey, Nooit een woody case gemaakt en hij dreunt zow ff een paar ijzersterke tips op. Respect.
YGkremer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-07-2003, 06:57   #9 (permalink)

Standaard

MDF is prima voor het casemodden. De interne behuizing van mijn nieuwe mod bestaat voledig uit mdf. Het probleem met de aarding heb ik opgelost door er een alu bodemplaat in te bouwen waar men mobo op rust.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hout of Aluminium ? Bobie Casemod Junkies 11 29-09-2005 17:26

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.