| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 juni 2003
| Hai everybody Ben dit weekend maar eens verder gegaan met mn koffermodje De koffer komt bij de praxis vandaan en was geloof ik zo'n 20€ De voeding heb ik via mn werk geregeld voor exact 20€ De rest van de hardware had ik nog liggen. Ik gebruik dit 2e systeempje als webservertje en nu dus ook als sharebak omdat hij zo makkelijk mee te nemen is De voeding die er inzit is maar 150 watt wat in principe genoeg zou moeten zijn voor dit systeempje. Ik heb voor deze voeding gekozen omdat hij zo lekker compact is De achterkant waar het atx plaatje zit moet ook nog aangepast worden. Dit word helemaal van aluminium gemaakt en netjes uitgefreest. De leds aan de voorkant zijn voor de power en de hdd activity. Het zijn 2 kleurenleds maar die had ik achteraf niet nodig. Het idee was dat hij groen brandde als de pc aanstond en rood flikkerde als er hdd activity was. Maar volgens mij is dat niet mogelijk zonder xtra schakeling Het lcd display op de laatste foto zit er nog niet in maar had ergens gezien dat iemand dat erin had zitten. Of het een grafisch lcd word weet ik nog niet. Eerst maar even kijken wat het gaat kosten. Op dit display word dan het volgende weergegeven : temperatuur van de cpu en het bord. Toeren van de coolfannen. Voltages van de voeding. Ruimte op de partities van de schijf. Uptime van de server. Hits van de pagina's die er op draaien. Nieuwe emailberichten. Dit zou allemaal een aantal seconden weergegeven moeten worden. De linkerfan is met een tuimelschakelaartje uit te schakelen zodat hij niet continue hoeft te draaien als het niet nodig is. Deze fan die blaast verse lucht de koffer in De Rechterfan heeft nog geen fingerguard en tuimelschakelaartje maar dit ga ik morgen realiseren. Deze fan die zuigt warme lucht bij de voeding naar buiten. De airflow is volgens mij dus wel in orde. Hij is binnen 28 graden continue terwijl het in de ruimte waar hij staat al zo gauw 35 graden is. Tis niet uit te houden hier ![]() Het systeem wat er in zit is een PIII 866MHz boxed cpu met 2x 128 mb pc133 werkgeheugen. Een 30GB 5400rpm schijf van maxtor en dit alles op een Asus Cuv4X met als os windows 2003 server web edition Ik heb het idee om nog 2 kleine speakertjes in te bouwen zodat er ook nog geluid uit kan komen maar weet eigenlijk niet of dat zo'n goed idee is ivm magnetische velden die van de speakertjes komen. Iemand ervaringen hiermee ? Ben benieuwd naar reacties van mede modders en wat jullie eventueel anders of niet hadden gedaan en eventueel nog leuke ideeën die ik kan toepassen |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Masterdam
| Hij is mooi. MAar ja en koffermod ook al meerdere malen gedaan, blijft altijd cool
__________________ Hier mijn homepage Join het CaseJunkies Whatpulse Team en help ons naar de top 100 !!! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 december 2002 Locatie: Kinderland PWNAGE !! :P
| Om heel eerlijk te zijn vind ik koffermods helemaal niks (al nooit mooi gevonden) echter wel leuk gedaan ![]()
__________________ Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie Foto meuk op Resetter.nl |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 december 2002 Locatie: Kinderland PWNAGE !! :P
| Persoonlijke smaak denk ik, ik vind ze over het algemeen gewoon niet mooi, plus iedere zot heeft een koffermod.
__________________ Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie Foto meuk op Resetter.nl |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 mei 2003 Locatie: Bavel (Breda)
| Ik vind het wel mooi!, het is iid een veelgebruikte mod maar de afwerking is netjes gedaan.. snap alleen niet dat niemand zn koffer een kleurtje geeft.. (HINT, HINT!)
__________________ Deze sig bestaat uit maximaal 3 regels. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Leuk gedaan, ook met dat displaytje, maar zou je niet een mooie fanguard voor die fans doen ? :P
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 januari 2003 Locatie: Dokkum City \o/
| hij ziet er netjes uit, maar ik heb toch wel een paar dingetjes kunnen ontdekken die nog wat aandacht nodig hebben. bij je vga aansluiting vindt ik het een beetje slordig afgewerkt, en ik heb het idee dat je hdd/power ledjes scheef zitten, maar dat kan ook de camerahoek zijn. voor de rest is het netjes gedaan, en dat zie je niet zo vaak bij de meeste koffermods. ![]() |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Mijn koffermod. [watergekoeld] | modder.exe | Casemod Junkies | 1 | 8-03-2007 00:39 |
| 1ste keer case modden | __2152__ | Casemod Junkies | 1 | 2-08-2006 19:13 |
| mijn eerste mod (met foto's) | Dj-=-Master | Casemod Junkies | 9 | 29-10-2005 13:03 |
| [CiP] 1ste casemodje | Fathi | Casemod Project Logs | 8 | 21-06-2005 11:36 |
| foto's van mijn eerste (noob) casemodje | Reeferke | Casemod Junkies | 17 | 25-08-2003 12:15 |