Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 25-05-2003, 02:22   #1 (permalink)
NEn

Standaard [CM] Enkele vraagjes, mag dit, kan dit?

medeverslaafden, ik heb een aantal brandende vrage, die ik zo 123 niet kon vinden via searchen, ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen

1. Als ik afgeschermde(komen uit Monitorboxen)speakertjes integreer in een behuizing, kan ik die dan zonder problemen naast mijn hdd houden? (dit probeer ik liever niet uit )

2. Stel, ik heb 2 printplaatjes die verbonden zijn met een soort van "Flatcable", mag ik deze flatcable dan ongestraft verlengen (met ongev. 20 cm)?

3. Ik heb een stalen plaat, als ik daar een stukje isolatie tussendoe(wat voor isolatie!??!), kan ik daar dan gewoon mijn mobo op vastschroeven? (tis zaak dat alles zo compact mogelijk wordt, elke mm is meegenomen..)

5. kan ik mijn PSU ontleden, om hem zo toch in mijn kleine kast te krijgen, of moet ik hem dan op een andere manier afschermen (ookomdat hij dicht bij hdd en mobo zit?).. of kannik dan beter een kleine voeding kopenhttp://www.dedicated.nl/prodinfo_mid.asp?id=2386? vind 51 euro allen wel hoop geld voor zo'n125Watt geval..

6.hoe dicht mag mijn voeding op mijn mobo/hd zitten?

7. Je ziet wel eens pc's met van die "play" & "pause" knopjes op de kast. Hoe knoop ik dit aan mijn mobo

8. hoe maak ik netjes "textjes" bij ledjes die ik in het frontje van mijn kast maakt(HDD, Power, lan1, lan2, cdrom, enz)

Een hele lijst met vragen, die ik zoals gezegt niet zosnel kon vinden, hoop datjullie me op weg kunnen helpen, als ik antwoorden krijg op deze vragen zal ik binnekort een zeer coole mod posten (mod is alleen mogelijk met antwoorden op deze vragen )

Bij voorbaad dank!
NEn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-05-2003, 02:30   #2 (permalink)

Standaard Re: [CM] Enkele vraagjes, mag dit, kan dit?

[quote="NEn"]medeverslaafden, ik heb een aantal brandende vrage, die ik zo 123 niet kon vinden via searchen, ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen

1. Als ik afgeschermde(komen uit Monitorboxen)speakertjes integreer in een behuizing, kan ik die dan zonder problemen naast mijn hdd houden? (dit probeer ik liever niet uit )
dat zou geen probleem moeten vormen, ze zijn tenslotte afgeschermt lekker doen dus

2. Stel, ik heb 2 printplaatjes die verbonden zijn met een soort van "Flatcable", mag ik deze flatcable dan ongestraft verlengen (met ongev. 20 cm)?
als het een gewone 12/5v o.i.d. is, en geen 800van een ccfl ofzo, of juist héél wenig (usb-datakabeltje) dan moet dat geen probleem zijn.

3. Ik heb een stalen plaat, als ik daar een stukje isolatie tussendoe(wat voor isolatie!??!), kan ik daar dan gewoon mijn mobo op vastschroeven? (tis zaak dat alles zo compact mogelijk wordt, elke mm is meegenomen..)
als je hem zeker weten goed isoleert dan kan dat geen kwaad.

5. kan ik mijn PSU ontleden, om hem zo toch in mijn kleine kast te krijgen, of moet ik hem dan op een andere manier afschermen (ookomdat hij dicht bij hdd en mobo zit?).. of kannik dan beter een kleine voeding kopenhttp://<br /> http://www.dedicated....id.asp?id=2386? vind 51 euro allen wel hoop geld voor zo'n125Watt geval..
ik heb al 10tallen mods gezien met een open voeding, soms ook met HD ernaast, dus het zal best wel meevallen.

6.hoe dicht mag mijn voeding op mijn mobo/hd zitten?
schroef hem er desnoods tegen aan, zeker als ie dicht is, dan kan dat helemaal nooit kwijt.
7. Je ziet wel eens pc's met van die "play" & "pause" knopjes op de kast. Hoe knoop ik dit aan mijn mobo
die zitten meestal op de cd-rom drive, dan moet je dus een cd-rom drive hebben die dat heeft. en dat gaat dan gewoon via je ide kabel

8. hoe maak ik netjes "textjes" bij ledjes die ik in het frontje van mijn kast maakt(HDD, Power, lan1, lan2, cdrom, enz)
tip: overheadsheets (van die dingen die je op een overheadprojector kan leggen. uitknippen, en opplakken)

damn, en ik wou nog net wel naar bed gaan, héél verhaal getyped, wat ik allemaal wel niet over heb voor m'n mede cj's

neej hoor, nofi, ik help je graag , maar nu is het wel bedtijd

edit: jah, ik ben er nog ff :P, is dit nix voor jou dan (de voeding) http://www.casejunkies.com/forum/viewtopic.php?t=1864
ik weet niet psies hoe klein ie is, maar PM magnum ff
Oud 25-05-2003, 02:51   #3 (permalink)
NEn

Standaard

Allereerst heel erg bedankt voor(zeker gezien het tijdstip) snelle reactie!

toch zijn me nog wat dingen onduidelijk:

vraag 3: HOE isoleer ik dat dan?
vraag 7. Gaat juist NIET om deze knopjes, maar op de knoptjes die je wel eens op compaq PC's ziet, ook laptops hebben ze vaak, worden vaak via een apparte connector op het mobo aangesloten... mijn vraag is of ik zoiets kan namaken via de comport?

Wat betreft voeding: ik heb er opzich wel eentje die past, maar dan moetik hem dus maar openschroeven...

BTW, zijn er nog mensen die 40mm of 60mm fans overhebben (80mm is te groot ja ), ik zou ze dan graag overnemen
Oud 25-05-2003, 04:50   #4 (permalink)

Standaard

met een koperdraadje(schroefjes dus)
owja, die speakers uit die monitor zit haast geen watt achter, kan makkelijk bij je HDD, wil het niet, merk je het ook
Solomon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-05-2003, 09:16   #5 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NEn
...

BTW, zijn er nog mensen die 40mm of 60mm fans overhebben (80mm is te groot ja ), ik zou ze dan graag overnemen
hoeveel? ik heb nog P1 40mm koelertjes over...

btw. mocht het niets worden met die voeding heb ik nog micro-atx voedingen á 150 watt ofzo.
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-05-2003, 09:57   #6 (permalink)
NEn

Standaard

als ik die kap en de fan van die voeding afsloop moet het wel gaan passen, dan moet het maar zo, wordt iets meer werk, maar daar krijg ik nix van

voor dat fannetje houd ik me aanbevolen, (Lees PM) moet nog ff precies kijken hoe alles gaat passen, en hoeveel ruimte ik uberhaubt voor fans heb, maar die voeding moet er soieso wel 2 krijgen denkik...
Oud 25-05-2003, 11:42   #7 (permalink)

Standaard

Gif us some preview pic's dan kunnen we je helpen
Oud 25-05-2003, 14:09   #8 (permalink)

The_Resetter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmmm we hebben een FAQ hoor en als je die had gelezen dan kwam je dit linkje tegen
Isolatie / Dempings Matten ??
Oud 25-05-2003, 14:41   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:

toch zijn me nog wat dingen onduidelijk:

vraag 7. Gaat juist NIET om deze knopjes, maar op de knoptjes die je wel eens op compaq PC's ziet, ook laptops hebben ze vaak, worden vaak via een apparte connector op het mobo aangesloten... mijn vraag is of ik zoiets kan namaken via de comport?

Wat betreft voeding: ik heb er opzich wel eentje die past, maar dan moetik hem dus maar openschroeven...

isoleren met een laagje schuimplastic. (niet de ESD zak, maar wat onder het mobo, in de zak zit)
dat spul dat onder het mobo zit als het geleverd wordt in de doos voldoet er perfect voor.

en die knopjes moet je een schakeling voor maken op de paralelle, seriele, game of USB poort.
een optie zou zijn om een numerieke keypad te slopen en er een proggie bij te nemen dat de knoppen kan doorlinken aan bepaalde functies.
FireWurX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-05-2003, 17:30   #10 (permalink)
NEn

Standaard

jullie zijn echt TE slim

Nog geen pic's, wil echt pas wat laten zien als ik wat kan laten zien :P
Oud 25-05-2003, 17:33   #11 (permalink)

Standaard

Thnx 4 tha compliment maar uh we want 2 see :P
Oud 25-05-2003, 17:34   #12 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

voor je voeding zou ik wel een kooi maken(ooit van de kooi van faray gehoort?)
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-05-2003, 17:35   #13 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackgoth
voor je voeding zou ik wel een kooi maken(ooit van de kooi van faray gehoort?)
ja wel gehoordmaar vergeten. leg eens uit
Oud 25-05-2003, 17:38   #14 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

bij je voeding heb je veel storing, waarom denk je anders dat er een kap overzit?
De kap beschermt de hardware tegen de storing(en je vingers tegen 230...).
zoals de voeding van thewidowmaker, die heeft een kooi erom heen gemaakt daardoor heb je geen storing meer.
het probleem is dus makkelijk op telossen voor weinig geld.
maar je moet het wel net even weten
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-05-2003, 18:03   #15 (permalink)

Standaard

inderdaad, toen ik zonder kap draaide wat ik eerst wou doen, kon ik mijn monitor 5 meter verderop zetten ofzo, omdat ik anders nogal wat storing had. Kapje erover, en het probleem was weg.
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Enkele vraagjes ivm waterkoeling. Olivier_14 Cooling & OC Junkies 1 18-02-2007 14:33
Enkele waterkoelingsvraagjes ED modder.exe Cooling & OC Junkies 12 11-12-2006 13:17
Waterkoeling setup + Enkele vraagjes Olivier_14 Cooling & OC Junkies 2 8-08-2006 05:58
Enkele vraagjes PeaceMaker Casemod Junkies 9 10-09-2004 12:22
Linux: enkele vragen, Foxie Software Junkies 1 8-05-2004 20:24

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.