| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 mei 2003 Locatie: Klazienaveen
| Mijn pc produceert door al de twee casefans een lawaai waar men bij een snelweg geluidsmuren omheen zouden zetten. Dit staat op mijn kamer, en ik word daar soms een beetje heel erg kriegel van. Nu is het leuke van mijn kamer dat er aan de andere kant van de muur een bergzolder zit. Nu wil ik dus mijn pc in die kamer gaan zetten, en dan met verlengkabels alles terugleiden naar mijn eigen kamer. Probleem is echter dat ik eigenlijk te lui ben om elke keer een cd te gaan verwisselen, dus ik wil een bakje gaan bouwen waarin ik de CD-ROM en mijn iPanel kan drukken, en die ook op mijn bureau zetten. Nu hoorde ik geruchten dat de kabel van het moederbord naar de CD-ROM niet langer dan 60 cm mag zijn. Weet iemand of die geruchten waar zijn, en dan mogelijk een oplossing om de afstand van 4-5 meter naar mijn bureau dan toch te overbruggen? Oh ja, vraag 2: is het toelaatbaar om alle kabels te verlengen door ze samen te voegen tot één hele grote kabel, zonder dat je storingen krijg? Ik bedoel dus eigenlijk of er mogelijk storing ontstaat wanneer de stroomvoorziening en de datakabels te dicht op elkaar zitten. |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 mei 2003 Locatie: Holland
| Citaat:
![]() | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2003 Locatie: Dordrecht
| Of gewoon je muziek harder zetten . Mijn PC maakt ook een tering herrie (Allemaal oude 80mm Fan's uit oude AT voedingen), maar dan zet ik gewoon me muziek knetter hard.Voor het geld van een USB CDrom kan je net zo goed stillere fan's kopen, net wat Thadeez zecht. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: sneek, friesland
| je kan bij www.mr-at.nl goedkope doosjes kopen die je interne cdrom extern maken via usb, kun je eventueel ook een hdd in kwijt |
| | |
| | #8 (permalink) | ||
| Citaat:
Maar goed, 90 cm max dus, dat schiet niet echt op. USB is inderdaad wel een mogelijke oplossing, zit namelijk toch een USB verbinding op mijn iPanel. Probleem is alleen dat die weer USB 1.0 is, en geen 2.0, en alle cd-rom's schijnen op het eerste gezicht usb 2.0 te zijn. >/ Ik zie trouwens niet waar ik moet zoeken bij mr.at, hoe heet dat product? Maar goed, tweede vraag stel ik nog even opnieuw, kan ik de data en powerkabels tussen het kastje en de grote kast combineren tot een grote kabel? | ||
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Ik weet wel bijna zeker dat andere fan's en dempingsmatten goedkoper zijn. Dempingsmatten verkopen ze bij de Halfords, 2 matten is 20 euro ofzo. Ze zijn wel lood-zwaar, en nutteloos als je een zijraam hebt. Ik heb dit ook in een wat saaiere pc gemaakt, echt je hoort dat ding niet meer! Hang je HDD('s) op in ty-rips. Het is wel niet zo elegant, maar dan is je PC niet de klank-kast van je PC. Sluit je ventilatoren aan opde rode en de gele draad in je PC. Dan draaien ze op 7 volt, normaal 12 volt. Ze koelen dan nog wel genoeg, maar maken veeeeeel minder herrie. Doe dit alleen niet met je CPU koeler. Zet je PC op spikes. Dat zijn een soort spijkers met rubber ertussen, zodat je tafel niet de klank-kast is van je PC. Werkt ook goed! Eventueel kan je een andere PSU (Power Supply Unit) kopen, er stond een review van een Enermax, een Levicom en een zalman op http://www.casejunkies.com/index.php...0001&hl_id=463 . Ik ga binnenkort ook die Levicom aanschaffen. Doe tussen je CD speler's rubberen matjes, en doe je tussen je schroefjes dan rubberenb ringetjes. Niet doen bij Aopen cd spelers want dan valt het frontje eruit. en verder... wens ik je succes bij het stiller maken van je pc :P
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 20 mei 2003 Locatie: Westwoud
| Citaat:
kan ze niet echt vindnen | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Nou goed, zo langzamerhand begin ik de hint te snappen... Maar voordat ik gelijk begin aan het aanschaffen van Zalman dingen ga ik eerst maar een baybusje maken om mijn fans PMW te laten draaien. Zoals ik tot nu toe gelezen heb kan je ze dan ook héél erg stil maken. Als ik die weer zo stil heb dat ik me aan andere dingen ga ergeren ga ik wel weer kijken hoe ik hem verder kan stilkrijgen. Of dat nu Zalman, WC of geluidsmatten zijn laat ik nu nog maar even in het midden. In ieder geval allemaal bedankt voor de suggesties! |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [OC] E4400 Kan niet verder. | Cyborg | Cooling & OC Junkies | 36 | 20-09-2007 23:20 |
| Voeding boven op mijn kast zetten | dontje | Cooling & OC Junkies | 7 | 2-11-2006 21:48 |
| [OC] PIV 2.6C ghz wilt niet verder dan + 9 mhz. | matthijs | Cooling & OC Junkies | 6 | 20-08-2003 20:53 |
| P III verder overclocken... | Maffen | Cooling & OC Junkies | 27 | 25-05-2003 14:06 |