| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 augustus 2008 Locatie: Winterswijk
| Hallo Allemaal! Ik ben hier nieuw, dus ik zal me gelijk even voorstellen:Ik ben Youri, zit op de Driemark in Winterswijk en ben net begonnen met casemodden. Voordat ik een PC wou gaan slopen, wou ik graag een soort ´proef´ case maken. Daar wou ik dan lampjes inmaken, ik denk ccfl´s en led. Maar dan heb ik een probleem: omdat er dan geen computer in zit, hoe kom ik dan aan de stroom? Ik dacht al aan batterijen, maar dat lijkt me niet erg handig. Alvast bedankt. -Youri. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Als eerste, Welkom op CJ. Als tweede, slim dat je eerst met een test case begint ![]() Als derde, vaak wordt er gebruik gemaakt van een oude voeding die doormiddel van het verbinden van de juiste pinnetjes je van stroom kan voorzien. Batterijen etc zijn inderdaad niet echt handig aangezien je dan met meerdere batterijen zit te klooien etc. Het kan natuurlijk wel, maar handig is anders. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Ok, elke pc heeft een losse voeding, ook wel PSU genoemd. Vaak hebben mensen nog wel ergens een oude case liggen waar ze zo'n computer voeding uit halen. Die voeding kun je vervolgens gebruiken om onderdelen mee te testen. Daar kun je dan ook je CCFL's aan hangen. Als je geen voeding hebt liggen, kun je bij de meeste electro zaken ook wel een transformatortje halen waar 5V of 12 V uit komt (weet zo ff niet wat je CCFL's nodig hebben) |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 11 februari 2008 Locatie: Haren
| Het hangt er vanaf watvoor voeding het is, eigenlijk moet je een ATX voeding hebben, AT voeding kan opzich ook wel maar dat is wat moeilijker om ervoor te zorgen dat ie altijd aanstaat. En een ventilator eruit halen lijkt me niet zo heel slim, de voeding zal niet gelijk ontploffen maar die zit er niet voor niets in. Ze maken trouwens niet echt veel lawaai, gewoon erin laten zitten dus ![]() |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Beekmansie, wij willen je graag helpen, maar wat eigen initiatief wordt ook zeker wel op prijs gesteld. Ga bijvoorbeeld op het forum is een beetje rondbladeren, kijk bij de CiP's om wat informatie op te doen en probeer zo zelf het een en ander uit te zoeken. Aangezien je hiet post neem ik aan dat je ook de beschikking hebt over een computer. Schroef deze gewoon is open om alleen te kijken, dan weet je gelijk beter waar je over praat. Wij kunnen je wel veel vertellen, maar door zelf te kijken en te ontdekken leer je alles een stuk beter. |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Tis wat Skater zegt, er bestaat zoiets als google. Hier zijn we echt niet te beroerd om vragen te beantwoorden, maar als je terug krijgt dat er een voeding (psu) in je computer zit, en je niet weet hoe zoiets eruit ziet, kun je misschien eerst ff onze vriend raadplegen wat/hoe/waarom zo'n ding in je pc zit. Trouwens, als je alleen een voeding hebt en je steekt em in, dan heb je nog geen spanning. Als je je voeding aan wilt zetten moet je de groene draad van de ATX plug (20/24pins stekker) met een zwarte verbinden. Dan gaat je voeding aan en kun je verlichting/fans uitproberen.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| LED lampjes | eXtreme | Elektronica Junkies | 46 | 2-09-2007 12:43 |
| LED lampjes | eXtreme | Hardware Junkies | 3 | 29-06-2007 20:55 |
| fans en lampjes | SupeS | Elektronica Junkies | 8 | 26-08-2005 12:35 |
| Help wanted met CCFL lampjes | Elektronica Junkies | 5 | 17-07-2004 17:37 | |
| Aansluiten fans, lampjes e.d. op molex | Elektronica Junkies | 11 | 7-01-2003 18:51 | |