| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 augustus 2008
| Beste, Ik ben van plan om een nieuwe case te komen, en wel deze: ASP04 Apevia X–plorer Midi–Tower – black/black Heeft iemand ervaring met deze kast? Is hij groot genoeg om al mijn hardware in kwijt te kunnen? En heeft iemand misschien een nog beter alternatief voor deze kast, ongeveer rond dezelfde prijs? (62 euro kost deze). Of raden jullie mij misschien een Big Tower aan? Ik heb er nog niet zo heel erg veel verstand van maar ik vind het wel heel vet, dus daarom dacht ik: Het moet eens de eerste keer zijn. Ik zie het helemaal zitten om mijn hardware over te zetten... Behalve mijn moederbord. Ik heb wel eens meer een mobo vervangen maar dat ging heel moeilijk. Dat kan natuurlijk ook door de behuizing die erop zat komen maar toch. Deze case heb ik nu: ![]() Deze wil ik hebben: ![]() Mijn hardware: Moederbordnaam: ECS Asterope2 Moederbord Chipset: ATI Radeon Xpress 200/1600 Systeemgeheugen: 1024 MB (DDR2-800 DDR2 SDRAM) DIMM1: Kingston KTC1G-UDIMM 1 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM (5-5-5-18 @ 400 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz) Video kaart: NVIDIA GeForce 8600 GT (512 MB) Geluidskaart: Realtek ALC883 @ ATI SB450 - High Definition Audio Controller (ik weet niet of deze onboard is). Twee dvd-stations: -Optische Station HL-DT-ST DVDRRW GSA-H21L (DVD+R9:8x, DVD+RW:16x/8x, DVD-RW:16x/6x, DVD-ROM:16x, CD:48x/32x/48x DVD+RW/DVD-RW) -Optische Station IDE-DVD DROM6216 (16x/50x DVD-ROM) Harde schijf: ST3250824AS (250 GB, 7200 RPM, SATA-II) (volgens mij SeaGate ofz ![]() Netwerkkaart: Wireless LAN PCI 802.11 b/g adapter WN5301A Voeding: LPG12-550W Bedankt als iemand mij zou willen helpen. Mvg. WillNL |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Oh en hoe zit het met dat schermpje wat erop zit? Moet dat op mijn mobo worden aangesloten? En hoe zit dat met die LED-jes? En hoe weet ik of mijn mobo ATX is? Citaat: |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Je gaat naar onze grote vriend, typt daar in het typenummer van je mobo, en dan krijg je DIT. En als je heel ff leest zie je dit: Form factor Micro ATX size form factor, 9.6 in x 9.6 in
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Als je vervolgens even verder zoekt op de apevia site vind je DIT Waar dus opstaat dat zowel ATX en mATX in deze kast past. Trek zelf je conclusies. Verder vind je op die site ook DIT Waarop de heel netjes staat hoe je alle leds etc aansluit. Conclusie: Dit had je zelf ook allemaal kunnen vinden als je een beetje zoekwerk had verricht. Niet lullig bedoeld, maar wij zijn hier niet om jou werk op te knappen. We zijn zeker niet te beroerd om een vraag te beantwoorden, maar als de antwoorden zo logisch zijn wordt het voor ons ook een beetje vervelend. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Hartelijk bedankt! Sorry voor de misschien onnodige vragen, maar op de website waar ik de case ging bestellen stond alleen ATX. Dus ik dacht ik vraag het even voor de zekerheid. Bedankt! Heeft er iemand misschien ervaring met deze kast? Of raad iemand misschien een (beter) alternatief aan? |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Even de site van de fabrikant controleren, dan weet je het zeker. Verder hebben we hier op het forum een -knop waardoor je het bericht kan bewerken. Vriendelijk verzoek deze te gebruiken als je zelf het laatste bericht niet zo lang geleden hebt geposts en je wilt nog wat toevoegen. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Fabrikanten leveren vaak verschillende versies aan verschillende landen etc, waar dus wel of niet wat extra fans bij aanwezig kunnen zijn. Als je het helemaal zeker wilt weten moet je gewoon ff de leverancier(bg computers dus in dit geval) mailen om te kijken wat zij er nou precies hebben staan. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Die vraag is niet moeilijk, je kan er dan 100% zeker van zijn dat je die behuizing niet krijgt. De link die je bij BG-computers geeft is de X-Plorer, de link van de site van de fabrikant geeft de X-Navigator weer. Het verschil tussen deze twee is de afmetingen. De X-Plorer is een mid-tower en de X-Navigator is een full-tower. Even dus goed opletten welke je besteld aangezien het uiterlijk wel hetzelfde is, maar de afmetingen verschillen. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| OK die is het dus. Power Supply Connectors1 x 20/24pin Main Power 1 x 12V (P4) 4 x Peripheral 2 x Floppy Dit staat er. Ik heb voor mijn HD een sata volgens mij (rood kabeltje). Past deze dan niet? EDIT: Ook staat er 1 x 12v (P4), kan ik dus alleen Pentium 4 erop gebruiken? Laatst gewijzigd door WillNL : 4-08-2008 om 11:44. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Op de BG site zie ik niets staan dat er een voeding bij zit, dus dat is nog maar net de vraag. En als ik op tweakers kijk zie ik er ook bij staan "Geen PSU" Dus de kans is best groot dat er geen PSU in zit. Mocht er wel een PSU in zitten dan lijkt het er idd niet op dat er Sata connectoren aan zitten. En dat P4 is gewoon een aanduiding, daar kunnen momenteel eigenlijk alle moederborden op draaien. Ps: PSU=Power supply Unit, oftwel Voeding |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Nieuwe kast kopen? | Laser | Casemod Junkies | 6 | 9-11-2006 22:50 |
| nieuwe case ? | gangsta_nation | Hardware Junkies | 6 | 15-07-2005 18:50 |
| nieuwe videokaart kopen ? | oObreezerOo | Hardware Junkies | 2 | 30-01-2005 09:58 |
| Waar kan ik deze case kopen ??? | Raptor | Hardware Junkies | 9 | 22-02-2004 12:13 |
| Nieuwe router kopen. Welke moet ik nou nemen? | Freakazoid | Hardware Junkies | 73 | 22-12-2003 08:08 |