Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 27-07-2008, 16:53   #1 (permalink)

Standaard vraagjes

Ik zie hellemooi casemods voorbij komen op dit forum en wilde zelf ook is beginnen aan me eerst casemod.Nu is mijn vraag ik ben een beginner kan dan het beste een bestaande case modden of zelf een maken zoja van welk materiaal?En me laatste vraag is hoe komen mensen aan een sponsor voor hun casemod? groeten Robbert
antrax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-07-2008, 18:40   #2 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Als beginner zou je een bestaande (simpele/goedkope) case kunnen gaan modden, dan kun je niet zoveel verknoeien. Gewoon beginnen met een plexi windows of wat leds of een ccfl erin maken. Ook kun je andere koelers op je cpu/gpu enz. maken.

Wat sponsors betreft, die krijg je niet zo makkelijk. Dan zou je eigk al een superstrakke case moeten maken, daar wat prijzen mee winnen en dan wat sponsors aanschrijven, geen makkie dus. Je moet er eigenlijk inrollen... Het is niet onmogelijk, maar wel moeilijk!
Oud 29-07-2008, 20:43   #3 (permalink)

Standaard

Wil de maat van deze case aanhouden ALTERNATE - HARDWARE - Behuizingen - Midi Tower - Antec Performance One P180 maar hoe weet ik nou hoe lang en hoe breed bijvoorbeelde voorkant is of de bovenkant of zeikant? En hoe dik moet mdf zijn voor de case
Oud 29-07-2008, 20:58   #4 (permalink)

Standaard

De afmetingen staan er toch bij: Formaat (BxH): 205 x 540 x 507 mm. Dus de kast is 20,5cm breed, 54cm hoog en 50,7cm diep/lang (ik denk dat dat de buitenmaten zijn).
Oud 29-07-2008, 21:06   #5 (permalink)

gtagangster's schermafbeelding

Lightbulb sponsers

maar over die sponsers dan moet je eens bij de rabobank uit jouw buurt proberen die zijn meestal gul...maar ik ben ook eigenlijk sponsers zoeken maar dat is best moeilijk!
Ik stuur vaak mails naar mensen dat ik dan ergens hun logo op mijn case maak en als je dat op een goeie manier doet dan ziet het er ook nog vet uit!

(weet niet of het sponsers of sponsors is maar heb dislectie.)
Oud 29-07-2008, 22:39   #6 (permalink)

Standaard

ok en stuur je dan je ontwerp mee ofzo? als je mail stuurt en welke mensen mail je dan?En hoe dik moet het mdf zijn 8 of 12 mm?

Laatst gewijzigd door antrax : 29-07-2008 om 22:44.
Oud 29-07-2008, 23:31   #7 (permalink)

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Je kan natuurlijk een rabobank of iets dergelijks proberen en die zullen vast gul zijn als het gaat om een sportevenement of voor één of ander goed doel, maar als het gaat om iemand die gewoon een casemod voor zichzelf wil maken heb je heel erg weinig kans.

Sponsoren zoeken naar iets waar ze het geld dat ze erin stoppen ook op een bepaalde manier terug zien. Dit is vaak publiciteit waar zij vervolgens weer klanten mee krijgen etc. Als een case alleen maar op jou bureau blijft staan hebben zij er natuurlijk helemaal niets aan, al zet je er een logo op. Die paar vrienden van jou die het gaan zien daar betekenen natuurlijk niets voor een sponsor. Waar sponsoren wel geld voor willen neerleggen zijn mods die op events te zien zijn. En onder events versta ik dus grote pc-beurzen en gaming events etc.

Nu kun je heel leuk zeggen dat dat ook je idee is, en tegen mogelijke sponsoren zeggen dat je je pc gaat tentoonstellen op beurzen etc, maar dat gaan ze echt niet geloven tenzij je iets hebt om het aan te tonen. Alle 'grote' modders zijn dan ook begonnen met een eigen cases en in de loop van de tijd (misschien zelfs pas na meerdere cases) beginnen sponsoren je op te merken. En misschien, heeeel misschien, zijn ze vervolgens bereid om je volgende project te sponseren.

Waar het dus op neer komt: Je kan best proberen grote sponsoren te krijgen, maar zonder aantoonbaar bewijs dat ze wat terug gaan zien voor hun geld kun je het beter proberen bij je familie zoals vader/moeder/ooms/tantes/grootouders.

Sponsoren verwachten gewoon een bepaalde profesionaliteit, en als je nog niet eens kan beslissen of je 8 of 12 mm nodig hebt mag je denk ik niet verwachten dat grote sponsoren je geld gaan geven.
Oud 30-07-2008, 00:04   #8 (permalink)

Standaard

Dit is een goeie uitleg over sponsor.En wat je zegt is logich bedankt
Oud 30-07-2008, 10:18   #9 (permalink)

gtagangster's schermafbeelding

Standaard je hebt gelijk

je hebt gelijk azariel maar ik bedoelde dat zo ook niet over die sponsers...
Oud 2-08-2008, 02:17   #10 (permalink)

Standaard

Wat is een goeie behuizing om te modden.Heb nu deze A+ Monolize maar die lijkt me wat moeilijk ivm de front het deurtje van daar dat ik vraag wat een leuke kast is om te modden.
Oud 2-08-2008, 12:12   #11 (permalink)

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Elke kast is modbaar, dat is gewoon een gegeven. Wat wel een tip zou zijn is als je pas begint met modden, kies dan een goedkope kast en ga daar wat mee prutsen. Een kast van €100 verprutsen omdat je nog niet precies weet hoe het moet is namelijk zonde, een kast van €25 kan dat namelijk ook best mee
Oud 2-08-2008, 13:11   #12 (permalink)

Standaard

ALTERNATE - HARDWARE - Behuizingen - Midi Tower - Asus TA-883 zoiets? of is het van mdf hout beter das ook een stuk moeilijker lijkt me
Oud 2-08-2008, 13:13   #13 (permalink)
Moderator

Attila's schermafbeelding

Standaard

Er bestaan geen kant-en-klare kasten van MDF, die zou je dan helemaal zelf moeten maken. Vraag eens rond of iemand een oude computer weg doet, en mod daar de kast van. Of ga naar de lokale kringloopwinkel, daar vind je vaak kasten voor een paar euro.

[CIP]Linuxization
Attila is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2-08-2008, 13:43   #14 (permalink)

Standaard

Ok bedankt voor de tip
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat vraagjes? v1tje Casemod Junkies 14 10-03-2008 14:15
Aluminium vraagjes..... Kiphaas7 Casemod Junkies 3 5-05-2007 01:23
Vraagjes brantje Elektronica Junkies 31 27-06-2005 11:22
Vraagjes booger Hardware Junkies 1 16-05-2005 23:45

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.