Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 25-06-2008, 15:13   #1 (permalink)

Standaard aluminium zagen?

hallo,

ik zoek een manier om aluminium te zagen of breken.

het gaat om een aluminium plaat van ACryan 50x50cm. maar ik moet maar 21cm overhouden op 48cm hoog.

breken : lijkt mij niet echt een optie

decoupeerzaag : veel mensen die zeggen dat het op niet veel trekt.

ik heb mijn plexiglas gezaagt met een cirkelzaag die mijn vader heeft op het werk, dit is wel voor hout te zagen... voor de plexi werkte dit perfect. Maar kan ik aluminium zagen met een hout zaag? het is een plaat van 1mm dik.
ward0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-06-2008, 15:52   #2 (permalink)

Standaard

ACRyan alupanel ?

Bouweenpc.nl - Alupanel bewerken
Oud 25-06-2008, 16:06   #3 (permalink)

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Aangezien het paneel maar 1mm is, en Alu nogal snel buigt, heb je bij het gebruik van een decoupeerzaag of een cirkelzaag de kans dat alu gaat verbuigen. Persoonlijk zou ik gewoon een figuurzaagje pakken (zoals ook al in het BEP topic staat vermeld) of met een dremel.

Een slijpschijfje snijd door alu als boter en zal je niet veel schijfjes kosten. Nadeel is dus dat uitschieters wat 'gevaarlijker' zijn omdat het wat meer schade aan het materiaal kan toebrengen. Maar met een beetje voorzichtigheid zou dat wel goed moeten komen.

Ik heb in mijn mod alle letters aan de zijkant van m'n case ook met een dremel gedaan en had daarbij bijna geen schuurwerk meer nodig.
Oud 25-06-2008, 18:02   #4 (permalink)

Standaard

cirkelzaag is zo perfect recht tov een dremel ... best dan een lat gebruiken en blokwinkelhaak om zeer recht te slijpen? Ik wist eigenlik niet dat er al een post was over alu. bewerken ...

met een figuurzaag : tandjes dicht bij elkaar of ver? en als ik mijn plexi op mijn alu plak met schilderplakband of ducktape ofzo en daar rond zaag. Zal dat dan ook goed zijn? want de maten moeten echt op elkaar passen. als ik een glowpad wil maken.

dank voor de snelle antwoorden.
Oud 25-06-2008, 19:58   #5 (permalink)

Standaard

je moet de zaagjes voor ijzer nemen, gaan moeiteloos door alu heen.
als je een glowpad wil maken, zou ik alles grofweg op maat zagen, op elkaar leggen als een sandwich en dan met de decoupeerzaag er langs voor de hoeken. Recht en soepel, met een aluzaagje
prikkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-06-2008, 22:46   #6 (permalink)

Standaard

vader kende iemand met een lasermachine, vanavond nog gedaan die had er ook niet echt een probleem mee morgen wordt alles op de case gemonteerd en alle gaten worden gezaagt.

nu zoek ik wel nog een manier om mijn bouten te stealthen... ik dacht aan krimpkous... we spreken over bouten van M3.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
met de [b]slijptol[/b] een window zagen Vosse Casemod Junkies 14 13-11-2006 19:38
plexie smelt bij het zagen Fret_Kroket Casemod Junkies 40 9-01-2006 17:32
Window zagen GBCHEATER Casemod Junkies 10 24-07-2005 23:23
vraagje over zagen 2 dragonfly Casemod Junkies 7 17-06-2005 15:43
Vraagje over zagen sTix Casemod Junkies 5 13-03-2005 17:02

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.