Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 2-06-2008, 16:38   #1 (permalink)
Sef

Question Ik zoek een kast...

Hallo,

Ik wil een nieuwe computer kopen, zelf samengesteld natuurlijk. Maar ik zoek een kast met de volgende dingen:

* Een ruit
* Goede Airflow
* Die je goed kunt modden (Neon buisjes erin)
* Lichten die je aan en uit kunt zetten

Ik heb al behoorlijk wat cases gezien, maar ik word er niet meer wijs uit. Mijn budget voor de kast ligt op €60/80. Mijn oog is op de Antec Nine Hundred gevallen, alleen je kunt de lichten daarvan niet uitzetten. En in het donker wil dat nog wel eens irriteren. Enige suggesties?

Alvast bedankt,
Sef

Laatst gewijzigd door Sef : 2-06-2008 om 16:41.
Sef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2-06-2008, 17:35   #2 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sef Bekijk bericht
Hallo,

Ik wil een nieuwe computer kopen, zelf samengesteld natuurlijk. Maar ik zoek een kast met de volgende dingen:

* Een ruit
* Goede Airflow
* Die je goed kunt modden (Neon buisjes erin)
* Lichten die je aan en uit kunt zetten

Ik heb al behoorlijk wat cases gezien, maar ik word er niet meer wijs uit. Mijn budget voor de kast ligt op €60/80. Mijn oog is op de Antec Nine Hundred gevallen, alleen je kunt de lichten daarvan niet uitzetten. En in het donker wil dat nog wel eens irriteren. Enige suggesties?

Alvast bedankt,
Sef
de lichten zitten op de fan's, niet op de kast, maar je kan wel een schakelaar tussen 1 van de 2 draadjes solderen, of nieuwe fan's kopen.
herrtim1992 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2-06-2008, 17:36   #3 (permalink)

Azariel's schermafbeelding

Standaard

In die antec zitten toch alleen gekleurde fans? Gooi er gewoon andere fans in en je bent klaar toch?

Maar wat betreft je vraag voor cases, dat is een vraag die wij niet echt voor je kunnen beantwoorden. Case-keuze hangt af van smaak, prijs en wat je ermee wilt doen.
Een paar richtlijnen dan maar aangaande jou 'eisen'
  • Ruit: Kun je zelf erin maken (je wilde tenslotte toch modden?)
  • Airflow: Lees reviews van de kast die je op het oog hebt en kijk wat ze daar zeggen.
  • Goed modbaar: Alle kasten zijn modbaar! En ff terzijde, neon buisjes er in stoppen kan vaak geen modden genoemd worden, hooguit customizen. Dit zeg ik niet om vervelend te doen, maar is wel belangrijk in je vraag aangezien voor lampjes vaak niet eens hoeft te modden en de modbaarheid van de case er dan dus niet toe doet
  • Lichten aan/uit: Dat kun je zelf ook eenvoudig doen door een simpel schakelaartje, vergeet niet dat je vaak alle verlichting er zelf in hebt gezet. Bij cases zit vaak geen licht, behalve misschien wat fans (die zelf eenvoudig te vervangen zijn)
Waar het dus in het kort op neerkomt: Koop een kast die jij mooi vind en verander volgens zelf de dingen waar je niet tevreden mee bent, we zijn hier tenslotte een Casemod community....Als je vragen hebt over het modden zelf zijn er hier vast genoeg mensen die je willen helpen.
Oud 2-06-2008, 18:50   #4 (permalink)
Sef

Standaard

OK. Maar kun je me uitleggen hoe ik de Nine Hundred mod zodat ik de lichten aan en uit kan zetten? Ik heb gehoord dat dat behoorlijk lastig is.

Sef
Sef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2-06-2008, 20:45   #5 (permalink)

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Het zijn alleen de fans die licht geven toch? Dan ligt het er ff aan hoe de fans in elkaar zitten of je het makkelijk kan doen. Sommige fans hebben een extra setje draden voor de LED's erbij lopen en daar is eenvoudig een schakelaartje tussen te zetten. Als de LEDs bij op de stroom voor de fan zit wordt het wat lastiger en is het voor jou denk ik makkelijker om gewoon ff een paar nieuwe fans te kopen waar of geen licht op zit of die wel makkelijk te scheiden zijn.

Zo hebben AC-ryan fans bijvoorbeeld zelfs een extra stekkertje voor de verlichting van de fan. Weet zo niet welke andere fans dat ook hebben.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik zoek de eigenschappen van ... Don Zalmrol Hardware Junkies 2 27-11-2005 13:51
Ik zoek. brantje Area 1337 5 3-06-2005 17:20
Help mij AUB ik zoek wat Hardware Junkies 9 5-07-2004 20:30
[CM] zoek ouwe ATX kast voor mod FiXeL Casemod Junkies 7 9-03-2003 01:22
IR driver zoek squid Software Junkies 11 9-01-2003 21:43

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.