Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 26-05-2008, 17:27   #1 (permalink)

Standaard Gasveer in case

Het idee is als volgt: Het linker zijpaneel en het bovenpaneel zitten aan elkaar vast door middel van een constructie. Rechts aan het bovenpaneel (het blauwe bolletje) zit een schanier en onderaan het linker zijpaneel zit een iets (magneet, clip, iets anders) (het bruine rechthoekje).

Even een plaatje ter illustratie:

Zoals in bovenstaand plaatje is het zwarte de case, het groene de gasveer en het rode de klep die open gaat.

Op het werk hebben we een boek van QH waarin berekeningen staan mbt de slag en de kracht van de gasveer, ik verwacht dat hier geen problemen op gaan treden

Ik vroeg me dus af of er mensen zijn die ervaring hebben met een gasveer in hun case? Zoja, vertel er eens wat over, welke problemen ben je tegen gekomen? Waar moet ik rekening mee houden? Hoe zorg je ervoor dat de case dicht blijft?

PS: Het idee is nog maar een concept, ik probeer alleen wat inspiratie op te doen. Wss komt het idee wel in een aanstaande CM, maar het ontwerp is nog niet volledig uitgewerkt.
Niks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-05-2008, 18:22   #2 (permalink)

BlackWhizz's schermafbeelding

Standaard

Wat voor gasveer. Een gasveer voor bijvoorbeeld trekkerruiten om die open te houden??
Oud 26-05-2008, 19:39   #3 (permalink)

Standaard

Ik dacht meer aan een gasveer die je tegenkomt in de kofferbak van een auto. Als ik het een beetje goed heb ingeschat kunnen die kleppen ongeveer 90 graden omhoog, dat wil ik ook minimaal halen.
Niks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-05-2008, 20:21   #4 (permalink)

BlackWhizz's schermafbeelding

Standaard

Je bedoeld zo'n dunne, maar lange cilinder? Dat moet wel lukken.

het enige waar je op moet letten is als je ze monteert dat als de case dicht is dat de cilinder dan wel kracht kan zetten, maar dat de overbrenging heel zwaar is.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Is deze case een deftelijke case voor te modden ??? killerboy Casemod Junkies 3 30-09-2005 20:25

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.