| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 april 2008
| Ik wilde mijn aller eerste casemod gaan uitvoeren en had design gemaakt, vervolens de tutorials hier doorgenomen. Maa romdat het de eerste keer was heb ik besloten om nog niet direct voor een 150 euri duure dremel te kopen maar een kloon die stukken goedkoper was. Echter, de eerste 2 zaagschijfjes gingen in NO time kapot. Lag gedeeltelijk aan mijn non-expertise, maar toen ik het doorhad ging het redelijk. Totdat ik erachter kwam dat het schijfje zelf (dremel origineel) in ongeveer 3 minuten tot een minimale doorsnede was afgeslonken. Ligt dat aan mij? of kan het kloon-dremeltje (30.000 toeren) het gewoon niet aan? (Als ik hem lager dan 30.000 toeren zet, krijg ik amper een deukje in mijn kast). Als het aan het aparaat ligt, moet ik dan een echte dremel kopen? of kan het bijvoorbeeld ook met een decoupeer- of figuurzaag (ik ga niet manueel lopen zagen want ik ben bang dat het dan erg lelijk en ongelijk gaat worden). ps. Lang verhaal voor kort vraagje maar goed :P
__________________ Pre-Casemodder-in-spe |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Die schijfjes slijten gewoon echt in no-time Ligt denk ik niet aan je kloon dremel. En even voor de info, originele dremels zijn er vanaf 42.50 euro (zie online dremel shop) dus dat valt ook nog wel mee. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| maar zou het ook kunnen met een figuur- of decoupeerzaag? het is wel een redelijk complexe vorm. (G en T in elkaar verwoven) En nog een kleine andere vraag, ik heb nu 3mm plexiglas. Dat is wat aan de dunne kant, maar als ik daar aan de achterkant 1mm uit weggraveer, is dat dan nog te doen of moet ik daarvoor echt dikker spul gaan gebruiken? (Ik wil een naam uitgraveren, met aan de bovenkant een CCFL zodat het mooi accentueerd op de gravering.)
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Met een figuurzaag kun je bijna alle vormen zagen. Met een decoupeerzaag niet zo gemakkelijk, omdat je zaagblad "langer" is. Wat plexi betreft, zolang je niet door je plexi heen dremelt, kan er niet veel fout gaan. Dat met die ccfl heb ik zelf ook gedaan in mijn brand krat. Alleen heb ik mijn logo's erin gezandstraald. Dat ziet er supergaaf uit!
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Ik wil het eigenlijk ingraveren met een graveerstiftje. Dat lukt wel met de kloon dremel. Maar dan ga ik eens kijken voor een leuk figuurzaagje bij kennisen en het daarme proberen. Bedankt in ieder geval!
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: Ridderkerk
| Jij gebruikt denk ik gewoon de verkeerde schijf Dit gebruik jij denk ik Dremel - Snijschijven*(540) Deze moet je hebben Dremel - Snijschijven*(426)
__________________ Intel c2d E6750, Abit Fatality Fp-in9 SLI, 2GB DDR2 800mhz, 7900GT-1950XT, 160GB Hitachi |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 december 2002 Locatie: Kinderland PWNAGE !! :P
| Zo naar een laaaaaaaaaaaange tijd stil te zijn kon ik het niet laten om hier toch maar weer eens te reageren, puur uit frustratie. Het maakt geen ruk uit wel schijfje je gebruikt een normale of een fiber versterkte, het ligt aan jezelf als je ze er door heen slijt binnen 1 minuut, ik kan zonder problemen een window ergens uitsnijden met een normaal bruin schijfje. Het gereedschap het werk laten doen, bij slijpen altijd max toeren.
__________________ Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie Foto meuk op Resetter.nl |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Ik gebruik ook gewoon die bruine (Daar zijn overigens ook twee soorten van)Ik gebruik de bruine omdat die zwarte ook stuk gaan, en als ze door mijn stommiteit breken gooi je met die versterkte zwarte veel meer geld ineens weg En met die bruintjes kom je er ook wel doorheen. Ik doe overigens tegenwoordig wel een stofkapje (en bril !) op tijdens slijpen. Ik ontdekte dat ik altijd de dagen volgend op een slijp-actie verkouden was. How comes ![]()
__________________ Buiten functie |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 14 februari 2008
| Citaat:
1mm diep vrezen is nutteloos, kijk naar mijn mod, dat zit misschien maar 0.2mm diep, en de opvulling van mijn naam is alleen maar licht opgeruwd. Klik --> [CIP] Ook maar eens aan het modden. ![]() gebruik alleen hele kleine vreesjes, anders wordt het al heel erg snel heel erg lelijk. ![]() Laatst gewijzigd door Sakura : 14-04-2008 om 08:37. | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Dat laatste kan ik zomaar geloven :P
__________________ Buiten functie |
| | |
| | #12 (permalink) |
| dat het slijtage aan mij ligt zou best wel eens kunnen :P ik doe het nog niet zo lang (sterker nog, pas een week). Maar met water heb ik inderdaad niet geprobeerd. zal ik zeker proberen! Ik gebruik de zwarte, maar ook die gaan in 5 minuten naar de kl*te. Misschien zet ik wel te veel druk bij het snijden! ik zal het eens gaan proberen met de info die hier gegeven is! bedankt!
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Moderator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
| |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Zoals al eerder gezegd werd, vooral niet duwen en gewoon de machine zijn werk laten doen! Gaat misschien traag, maar zo'n schijfje heeft gewoon tijd nodig om het materiaal wel te snijden.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CiP]Cheap Mod Silentmaxx ST-11big kloon | el tweako | Casemod Project Logs | 35 | 5-04-2006 21:32 |
| Vervanger Overdose? | Ice T | Overige Events | 2 | 1-02-2005 14:29 |
| [Vraag] Dremel kloon | BraXaetor | Casemod Junkies | 40 | 29-03-2004 21:39 |
| Oplaadbare vervanger SL750? | FireWurX | Elektronica Junkies | 3 | 1-11-2003 20:49 |