| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 maart 2007 Locatie: Veendam
| Hoi.. Ik ben nu begonnen met mijn eerste case mod, de bedoeling is om de case zo stil mogelijk te maken.. Ik heb voor een tientje een Kast op de kop getikt, met anti geluidsmatten er al in. Maar nu wil ik de PC gaan spuiten. Hoe het met dat metaal moet, weet ik al.. Maar de voorkant is van plastic.. Hebben jullie tips hoe ik dat moet spuiten? En aan de zijkant van de kast heb ik geen gat zitten, wel heb ik een koeler voor en een koeler achter. Is dit genoeg om mijn cpu te koelen? Of moet ik er nog wat bij maken? Ik heb een AMD Dual Core 5200+ met een thermaltake tr1 koeler. ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Of het koel genoeg blijft hangt natuurlijk ook nog af van de rest van de hardware, en niet te vergeten het formaat van de fans die er al in hangen. En plastic spuiten, het is meestal gewoon een kwestie van een goede primer laag aanbrengen (maar dat is bij metaal ook het geval) Dus waarschijnlijk kun je gewoon dezelfde techniek gebruiken. Misschien nog ff checken of de primer die je gebruikt wel goed hecht op plastic. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Je moet gewoon zorgen dat je airflow in je kast 1 richting op is. Dus van voor naar achter (meestal dan). Voor kun je een grote intake van 120mm erin zetten, en achter een outtake van 120mm en je voeding als outtake. In 99% van de gevallen heb je dan al een goed begin. Als je systeem dan te warm blijft kun je bovenin je kast een outtake maken eventueel...
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Ik heb even een paintje gemaakt van de koeling.. 2 casefans van 80mm en 1 120mm fan in de voeding.. Nog een vraagje over de voorkant, moet ik het plastic ook schuren? of is alleen ontvetten genoeg, en daarna grondlaag en verven? koeling: ![]() |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Ligt eraan, als de plastic al gespoten is zou ik die helemaal blank schuren. Als het gladde plastic is ook. Is het "mat" dan kun je het gewoon ontvetten. Doe dit wel snel, terpentine/wasbenzine vreet in plastic...
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
En ik heb Schuurpapier 240 van piranha voor een schuurmachine.. is dat geschikt..? Laatst gewijzigd door Hrdstyl3r : 9-04-2008 om 10:53. | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 11 maart 2008 Locatie: The Hague
| Citaat:
__________________ Everything in the world has its origin. | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
![]() Maar hoef het frontje nu alleen maar te ontvetten? En is een schuurpapier van 240 geschikt..? Het zijn van die dingen van Piranha voor een schuurmachine.. | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Korrel 240 is vrij grof, ik zou 400 of 600 nemen.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Ja. Probeer het anders eens aan de binnenkant van je paneel. Op metaal kan het misschien nog, dat is vrij hard natuurlijk.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
Zouden jullie mij nog kunnen helpen met de volgende vragen; 1. Moet ik het frontje nou wel of niet eerst schuren? Er zit een soort relief en die wou ik wel graag houden.. 2. Met wat voor soort boor kan ik gaten maken in mijn behuizing? Een boor die ook door beton kan is die mischien geschikt..? Ben niet echt thuis met gereedschappen enz. haha ![]() | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Frontje kun je wel licht opschuren, hiermee haal je het relief er niet vanaf, maar heb je toch een iets betere ondergrond voor je verf. En over het boren. Een beton boor/steenboor heeft over het algemeen een bredere kop bovenaan en dat moet je niet hebben. Voor plexi/kunstuf/metaal moet je gewoon een metaal boortje pakken. |
| | |
|
| « XBOX 360 case
|
vraag » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Wat vraagjes? | v1tje | Casemod Junkies | 14 | 10-03-2008 13:15 |
| NoObie vraagjes | Dylan | Elektronica Junkies | 4 | 11-07-2005 23:00 |
| Vraagjes | brantje | Elektronica Junkies | 31 | 27-06-2005 10:22 |
| Vraagjes | booger | Hardware Junkies | 1 | 16-05-2005 22:45 |