| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 november 2004
| Iedereen kent hier vast de vapochill kasten wel. Nu ben ik benieuwd of het niet mogelijk is om zelf een soortgelijk iets in elkaar te zetten door een oude koelkast/diepvries als donor te gebruiken. Is dit een mogelijkheid of zijn de stoffen (W32 gas? amoniak?) dusdanig gevaarlijk dat het verstandiger is om gewoon waterkoeling te gebruiken.
__________________ In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: 51.9713252344, 6.2950180024
| Je kunt het zelf wel maken, je moet aleen wel het nodige weten want het zijn ingewikkelde aperaten die phase changers.
__________________ Comming soon to your local ISP. VOORDEELVERPAKKING.NL |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Iemand op Bittech is ook een phase change aan het bouwen, misschien een keer door kijken voor info? Teybers phasechange buildlog: Evap work! - bit-tech.net Forums |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Het is zeer zeker zelf wel mogelijk om een eigen gebouwde Phase Change koeling te maken, echter dien je wel over de nodige kennis te beschikken. Ook is het zo dat je redelijk wat prijzige appartuur nodig hebt hiervoor, of je moet iemand kennen die hierover de beschikking heeft. Als ik je zo hoor heb je op dit moment nog redelijk weinig kennis over dit geheel dus misschien is het verstandig om je eerst even in te lezen in wat materie en daarna kan je denk ik redelijk voor jezelf beslissen of het iets is waar je aan wilt beginnen. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 juli 2007 Locatie: Delft
| Ik weet het, beetje een grote kick, maar als het nuttig is mag het van mij! Een phase change is erg lastig om te maken, en je bent meer geld kwijt voor al het materiaal dan dat het je zou kosten om een phase change van iemand anders te kopen. Verder moet je speciaal gas hebben dat je niet zonder een vergunning krijgt. Het is dus veel lastiger dan je denkt. Ik heb er zelf ook over nagedacht, maar het is duurder en ook nog gevaarlijk, omdat je met hoge druk werkt. Dus mijn advies is een single stage unit kopen, of met droogijs werken als je wil overclocken. Er zijn veel mensen die ze maken, dus vraag is rond.
__________________ Als je links kijkt, zie je rechts niets Officiele droogkloot |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 november 2004
| Citaat:
![]()
__________________ In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 9 januari 2006 Locatie: e-town (emmeloord)
| Mischien een kleine toevoeging, ik heb zelf stage gelopen op een bedrijf dat agrarische koeling maakt. En het gas waar jullie het over hebben wordt ook wel freon genoemt, hetzelfde wat in je koelkast zit. Zonder vergunning kan je bijv. bij zo'n bedrijf langs gaan, maaar daar komt ook nog eens bij dat je alle materialen moet hebben(zoals eerder genoemd) maar ook moet je alles luchtdicht hebben, en nog vacuum maken. Dit gebeurt met redelijk (speciale) maar vooral dure pompen. En dat is natuurlijk niet rendabel om hem 2 of 3x te gebruiken om je eigen phasechange leeg te zuigen. Dus al en al ben je goedkoper uit om een nieuwe te kopen ![]()
__________________ Mijn systeem:| AMD Sempron 2800+@ 2 Ghz |Asus V9999 Gamers Edition | Asrock k7vt4a pro | 1 gb ram | Seagate 7200.7 80 gb hdd+Samsung 500gb hdd| Coolermaster extreme power 430 watt | Aerocool Aeroengine jr black |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Eigen website maken | blondeelke | Software Junkies | 8 | 11-12-2006 05:58 |
| Eigen Case maken | Timonator69 | Casemod Junkies | 7 | 7-11-2005 16:40 |
| Eigen server maken | PeaceMaker | Software Junkies | 15 | 4-09-2004 20:08 |
| Eigen voeding maken | Cupke | Elektronica Junkies | 18 | 20-08-2004 14:18 |
| eigen mousepad maken? | Maniac | Casemod Junkies | 5 | 29-01-2004 19:28 |