Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 7-12-2007, 14:35   #1 (permalink)

Standaard Twijfel side-panel

Hallo,

Ik ben hier terecht gekomen toen ik begon te twijfelen over me side-panel die ik wil modden en een plexiglas in wil plaatsen.

Volledige grootte:
http://img98.imageshack.us/img98/4409/plexisidejo8.jpg

Ik ben er niet zeker van of het frame van de side-panel nog wel stabiel blijft als ik er een stuk uitzaagt langs de rode lijnen, vooral het bovenste gedeelte (blauw) ben ik bang dat het gaat buigen of iets dergelijks?

Is het mogelijk om zo'n groot stuk uit een side panel te maken zonder dat het frame onstabiel word?

Met vriendelijke groet,
Mark
markbuis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-12-2007, 14:41   #2 (permalink)
Voordeelverpakking

DeKemp's schermafbeelding

Standaard

Welcom op Casejunkies, we hebben wel een paar regeltjes 1 daarvan is dat fotos max 500pixels breed mogen zijn je kunt ze aan passen met
Code:
 [img]URL AFBEELDING[/img]
, of door het orgineel gewoon te resiezen naar 500 breed.

En dan over je vraag, je kunt gerust een groot stuk er uit halen, let er wel even op dat je niet te dicht bij de zijkand afzaagt omdat je het plexi ook nog moet kunnen monteren.
Oud 7-12-2007, 15:35   #3 (permalink)

Standaard

Ah, de CM 690! Fijne kast! Heb hem zelf nu ook net een maandje ongeveer, en hij bevalt super... maar ik durf hem nog niet te modden...

Heb je nog meer plannen?

Je kunt volgens mij dat stuk wat je er uit wilt halen wel wegdremelen, geen probleem als ik kijk naar mijn eigen kast. Ik zou echter het window iets smaller maken, zodat je de drivebays en hdd's niet ziet door het plexi. Ook heb je op die manier wat meer stevigheid nog in je sidepanel, en wat meer bevestigingsruimte voor je plexi.

Verder zou je in het midden nog een strook metaal kunnen laten ziten als je het niet vertrouwt qua stevigheid. Op die manier maak je eigenlijk twee windows, een keer iets anders...
Oud 7-12-2007, 17:56   #4 (permalink)

Standaard

Mark, je bent toch niet dé Mark? Ik heb een vriend die ook Mark Buis heet. Anyway, kan idd alles eruitzagen, je kast rust op het frame en niet op de platen (in principe kan een systeem ook in een compleet gestripte kast draaien).
Hyperman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-12-2007, 20:28   #5 (permalink)

Standaard

ik zou het niet zo dicht bij de voorkant doen, anders zie je door je window je dvd-drives enzo.. en dat is niet zo moo zicht.

Ik zou vanaf 2,5 cm vanaf de achterkant tot aan het einde van je moederbord ofzo doen.
dreamluc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-12-2007, 09:05   #6 (permalink)

Standaard

Nou kijk ik wil graag de bovenste 120mm fan op dezelfde plek plaatsen in het plexiglas en de onderste 120 mm fan vervangen met twee 80mm fans naast elkaar, alleen omdat ik de bovenste 120mm op dezelfde plek wil hebben, blijft er een smal strookje boven over wat misschien kan buigen of breken.
markbuis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-12-2007, 15:54   #7 (permalink)

Standaard

Die bovenste fan heeft niet erg veel nut volgens mij. En je kunt hem altijd nog verplaatsen naar de bovenkant van de case, daar zitten ook al fanholes.

De onderste heeft meer nut voor de koeling van je graka, maar ik zou geen 80mm fans doen. Die maken namelijk veel meer herrie dan een 120mm.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vraagje ivm side-panel Warheart Casemod Junkies 5 2-08-2007 23:04
Side-panel voor Procase Zirco Jochempie Casemod Junkies 13 20-11-2006 17:57
Eigen window sticker/side panel sticker Sasuke Casemod Junkies 10 9-09-2004 18:44
Side panel voor de Antec SX 835II serie REEV Casemod Junkies 1 27-06-2004 10:23

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.