Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 24-11-2007, 22:31   #1 (permalink)
Administrator

Azariel's schermafbeelding

Standaard Test PSU - Full Rebuild

Zoals de titel al aangeeft, heb ik een testvoeding gebouwd, begonnen met de electronica uit een oude voeding en daar een kast etc om heen gebouwd. Ik zal het zo nog in detail uitleggen.

Ik heb er een redelijk aantal uur inzitten, en al zullen veel zeggen: Waarom in vredesnaam zoveel werk voor een testvoeding? Omdat ik stomweg niet de ruimte heb om een volledige mod te doen dus eigenlijk gewoon puur omdat ik het leuk vind om te doen

Hierdan maar even het proces. Ik heb jammer genoeg geen foto's genomen, was opzich wel nuttig geweest, maar omdat er aardig wat werk in zit, lijkt me het toch leuk om het even uit te leggen.

Ik ben begonnen met een voeding uit een oude Tulp computer (als ik me het goed herinner) Het betreft een laag model, dus niet de standaard ATX maat (al is het na de mod wel ongeveer daar op uitgekomen) Er zaten standaard 2 molexen aan, een moederbord connector en een diskette connector. Een kleine 60mm fan aan de zijkant.

Wat ik heb gedaan: Een volledig nieuwe case gebouwd uit zwart (doorzichtig) ACryan plexi wat ik nog had liggen, een 80mm ACryan blackfire fan, UV Blue aan de bovenzijde en de voeding "omgebouwd" naar modulair. Aangezien het om test voeding gaat wilde ik de mogelijkheid hebben om een standaard molex connector eraan te kunnen hangen (Sata ben ik maar niet aan begonnen) en daarnaast wilde ik ook dat ik fatsoenlijk led systemen etc zou kunnen testen. Om dat 2e te bewerkstelligen heb ik ervoor gekozen om laboratorium connectoren te gebruiken. Dit houd in dus de connectoren aan de voeding, en losse kabeltjes met aan de ene kant een banaan stekker en aan de andere zijde een krokodillenbek. Hiermee zijn dus éénvoudig losse draden etc aan te sluiten aan de krokodillenbekjes. Om de standaard voltages te kunnen bereiken heb ik hiervoor 3 connectoren gepakt, Aarde, 5 volt en 12 volt (waarmee dus ook 7 volt te maken is).

Uiteindelijk, om gewoon wat dingen voor mezelf te testen zoals plexi plamuren en fatsoenlijk spuiten, heb ik de behuizing mat zwart gespoten, waar ik zelf redelijk tevreden over ben. Tenslotten heb ik binnen in de behuizing nog een uitsparing gemaakt waarin de kabels kunnen worden opgeborgen om één strak geheel te krijgen.

Dan nu maar de pics

<center></center>
Links: Standaard opstelling, voeding niet ingeschakeld. Midden: Voeding niet ingeschakeld, met de "kabelbak" zichtbaar. Rechts: Voeding ingeschakeld

<center></center>
Links: De bijgevoegde kabels, 1 molex, 3 losse kabels met krokodilbek. Rechts: Kabels aangesloten.

Dat is em dan, mijn mulit purpose test voeding (die ik hoogstwaarschijnlijk zeer weinig zal gebruiken maarja ,blijft leuk. Ben er zelf wel tevreden mee, vooral het matzwarte met de blauwe gloed als de voeding in werking is ziet er heel erg vet uit in het echt.

Commentaar, kritiek, opmerkingen etc zijn zeer welkome
Oud 24-11-2007, 23:20   #2 (permalink)

Standaard

Citaat:
vooral het matzwarte met de blauwe gloed als de voeding in werking is ziet er heel erg vet uit in het echt.
Op de foto's ook hoor..
Ik vind 't er erg netjes en strak uitzien! Jammer dat je geen ruimte hebt voor een hele case, dat zou waarschijnlijk erg mooi worden nu ik dit zie!

Alleen een vraagje, hoeveel frisse lucht komt er langs dat (overigens erg hippe) plexiglas kruis?
Oud 24-11-2007, 23:25   #3 (permalink)
Administrator

Standaard

hehe, de airflow is inderdaad niet geweldig, maar opzich komt er nog redelijk wat langs, kheb mn hand eens aan de achterzijde gehouden (waar de outlet zit om zo maar te zeggen) en er was een zeer duidelijke stroom voelbaar. En aagezien er ook maar een klein 60mm fan eropzat maak ik me niet zo heel erg veel zorgen

En bedankt voor je compliment trouwens
Oud 25-11-2007, 13:42   #4 (permalink)

GC_Vos's schermafbeelding

Standaard

Nice! Ziet er goed uit.
GC_Vos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-11-2007, 14:52   #5 (permalink)

Standaard

ziet er goed uit.
ik moet altijd iets aan mijn pc hangen om te testen(, eigenlijk erg onhandig)

Citaat:
de airflow is inderdaad niet geweldig
toen ik de foto's zag moest ik hier ook aan denken, misschien kun je het kruis 'hoger' doen. als je tussen het kruis en de case nog eens boutjes of busjes doe zodat hij hoger komt te ligen kan er al meer lucht langs, het zou jammer zijn als je mooie voeding kapot gaat!!
Oud 25-11-2007, 14:55   #6 (permalink)
Administrator

Standaard

Dat is inderdaad wel een goede optie, een paar boutjes ertussendraaien is zo gedaan (aangezien de imbusjes aan de case zelf vastzitten (getapped in het plexi) dus eruit draaien en er weer in zou niet lastig moeten zijn.

Of misschien gewoon paar spacertjes maken...aankomende dagen maar eens ff naar kijken
Oud 25-11-2007, 19:28   #7 (permalink)

Anonnymous!'s schermafbeelding

Standaard

Dat ziet er echt geweldig uit nette afwerking ed.
Oud 25-11-2007, 21:38   #8 (permalink)
Voordeelverpakking

DeKemp's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat ik je idee ga na-apen, wel makkelijk zo'n voeding.
Oud 25-11-2007, 21:56   #9 (permalink)

modernization's schermafbeelding

Standaard

Ik vind hem ook zeker mooi
maar hoe heb je die molex vast gemaakt aan je behuizing?
Oud 25-11-2007, 22:33   #10 (permalink)
Administrator

Standaard

Ik heb al wel vaker gezeten dat ik ledjes aan he tmaken was en dat je de hele tijd zat te prusten met testen, is inderdaad wel handig inderdaad.

Die Molex zit er gewoon ingedrukt, strakke fit dus. Aan de buitenzijde van de molex zit net nog een randje zodat hij er niet in gedrukt kan worden, bij een stekker uit de connector halen zou jem wel naar buiten kunnen trekken, maar dan stop jem gewoon terug
Oud 25-11-2007, 23:07   #11 (permalink)

Wolff's schermafbeelding

Standaard

Hij is erg leuk geworden. Die extra aansluitingen geven goeie meerwaarde aan de voeding. Beter dan je pc of een gewone losse voeding gebruiken.
Wolff is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
SilverStone Temjin 6 SST-TJ06 Full Tower Case Kaz'Duzar News & Review Junkies 2 17-10-2004 12:30
Test PSU GBCHEATER Elektronica Junkies 19 30-09-2004 20:54
Full color RGB led glowfeet (Probleem) eXistenZ Elektronica Junkies 23 16-01-2004 19:17

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.