| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 oktober 2007 Locatie: Eindhoven
| Heeft iemand ervaring met het modden van Dell computers, in het bijzonder van XPS types? Welke problemen tegen gekomen tijdens het modden? Stekertjes van fans die wel of niet passen... Valt de aluminium buitenkant eraf te halen? grtjes Jules |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Dell computers zijn niet de makkelijste om te modden, maar met een beetje creativiteit is er altijd wel wat van te maken. Dell staat erom bekend dat ze veel eigen soorten maten gebruiken en dit kan dus inderdaad problemen opleveren bij stekkertjes van bv fans. De makkelijkste manier om hierachter te komen is gewoon je kast een keertje open halen. Dan weet je gelijk of je problemen tegenkomt hierbij. Voordeel van een aluminium buitenkant is dat dit stukken gemakkelijker te bewerken is dan bijvoorbeeld staal. Denk dat je eigen fantasie eigenlijk de enige beperking is bij het modden, dus ga op onderzoek uit in je eigen kast en bedenk rustig wat je ermee zou kunnen doen. De project logs sectie op het forum hier kan de nodige inspiratie bieden bij het bedenken van plannen. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 oktober 2007 Locatie: Eindhoven
| Volgens mij zijn de fan stekkertjes wel gewoon standaard... De fans zelf zijn wel veel dikker +/- 40mm dik dan de 25 die ik meestal zie op sites, maar ze lijken wel gewoon 120mm in het vierkant. Ik wilde eigenlijk weten of behalve de deksel die je normaal openmaakt voor reparatie en onderhoud, de overige panelen er ook af te halen zijn zonder de boel grondig te slopen. Ik wilde dat eens polsen voor ik de hele kast leegtrek om erbij te komen. Zou je een grote ventilator in de zijkant kunnen maken zonder dat het de airflow erg verstoord? en zou je die relatief langzaam kunnen draaien?? grtjes Jules |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 oktober 2006 Locatie: Zwolle
| Klopt, de fans zijn inderdaad een stuk dikker :P Ik heb zelf een dell dimension 9150 staan, en heb een tijd geleden de standaard fans vervangen door led-fans, maar de dikte maakt gelukkig niet uit En de fans hebben wel standaard maten idd, 120mm en 92mm geloof ik.. Zat in ieder geval geen 80mm in bij mij, met uitzondering van de voeding dan ![]()
__________________ 2,8 GHz DualCore 64Bits & 2048Mb DDR2 RAM & 250GB Sata HDD & 512MB NVidia 7300 LE & 800MHz FSB & 19" Monitor = Upgraded Dell Dimension 9150 |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| dell :( | gangsta_nation | Casemod Junkies | 7 | 22-07-2005 08:34 |
| hoe dell te overklokken? | Foxie | Cooling & OC Junkies | 13 | 5-02-2004 17:17 |
| Hoe kom ik in de DELL-bios setup? | jrbuurke | Hardware Junkies | 6 | 29-08-2003 16:22 |