Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 24-10-2007, 05:51   #1 (permalink)

Standaard modden van Dell XPS

Heeft iemand ervaring met het modden van Dell computers, in het bijzonder van XPS types? Welke problemen tegen gekomen tijdens het modden? Stekertjes van fans die wel of niet passen... Valt de aluminium buitenkant eraf te halen?
grtjes Jules
BlackandBlue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-10-2007, 08:30   #2 (permalink)

Skater's schermafbeelding

Standaard

Dell computers zijn niet de makkelijste om te modden, maar met een beetje creativiteit is er altijd wel wat van te maken. Dell staat erom bekend dat ze veel eigen soorten maten gebruiken en dit kan dus inderdaad problemen opleveren bij stekkertjes van bv fans. De makkelijkste manier om hierachter te komen is gewoon je kast een keertje open halen. Dan weet je gelijk of je problemen tegenkomt hierbij. Voordeel van een aluminium buitenkant is dat dit stukken gemakkelijker te bewerken is dan bijvoorbeeld staal.

Denk dat je eigen fantasie eigenlijk de enige beperking is bij het modden, dus ga op onderzoek uit in je eigen kast en bedenk rustig wat je ermee zou kunnen doen. De project logs sectie op het forum hier kan de nodige inspiratie bieden bij het bedenken van plannen.
Skater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-10-2007, 21:47   #3 (permalink)

Standaard

Volgens mij zijn de fan stekkertjes wel gewoon standaard...
De fans zelf zijn wel veel dikker +/- 40mm dik dan de 25 die ik meestal zie op sites, maar ze lijken wel gewoon 120mm in het vierkant.

Ik wilde eigenlijk weten of behalve de deksel die je normaal openmaakt voor reparatie en onderhoud, de overige panelen er ook af te halen zijn zonder de boel grondig te slopen. Ik wilde dat eens polsen voor ik de hele kast leegtrek om erbij te komen.

Zou je een grote ventilator in de zijkant kunnen maken zonder dat het de airflow erg verstoord? en zou je die relatief langzaam kunnen draaien??

grtjes Jules
BlackandBlue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-01-2008, 23:02   #4 (permalink)

Standaard

Klopt, de fans zijn inderdaad een stuk dikker :P
Ik heb zelf een dell dimension 9150 staan, en heb een tijd geleden de standaard fans vervangen door led-fans, maar de dikte maakt gelukkig niet uit En de fans hebben wel standaard maten idd, 120mm en 92mm geloof ik.. Zat in ieder geval geen 80mm in bij mij, met uitzondering van de voeding dan
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
dell :( gangsta_nation Casemod Junkies 7 22-07-2005 08:34
hoe dell te overklokken? Foxie Cooling & OC Junkies 13 5-02-2004 17:17
Hoe kom ik in de DELL-bios setup? jrbuurke Hardware Junkies 6 29-08-2003 16:22

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.