| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 september 2007 Locatie: turnhout
| Hallo Ik zit me nou al heel de week aftevragen. Of het mogelijk is om een case tebouwen van een koelbox. Ik bedoel dan wel het type dat electrisch word gekoeld. of moet ik dan rekening houden met condensatie vorming . |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 maart 2007
| zoals wava zei condensatie en dat is heel erg zelfde voor airco nooit naar je pc richten en plz fiw je plaatje naar 500px breedte wel kan je het gebruiken als je niet van plan bent om het aan te doen of om je pc lang te gebruiken |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 juli 2007 Locatie: Delft
| Citaat:
__________________ Als je links kijkt, zie je rechts niets Officiele droogkloot | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 april 2007 Locatie: Arnhem
| Het forum wordt wel redelijk uitgerekt door je afbeelding :P Ik neem aan dat je de koelbox dan aan wil hebben als er een pc inzit? Ik zou het iniedergeval niet proberen, tenzij het helemaal niet vochtig is in de koelbox.. gr. Biokipje |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
![]()
__________________ Als je links kijkt, zie je rechts niets Officiele droogkloot | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Je koelbox kan bij lange na niet de warmte afvoeren die jij genereerd met jouw pc.... Een 350W voeding en componenten zetten al het vermogen om in warmte. Jup, pure warmte... En als je een 50W koelbox hebt (zijn de meeste op 12v) dan kun je je natuurlijk wel voorstellen wat er gaat gebeuren Want dan wordt 300 watt NIET afgevoerd!
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
| | |
| | #11 (permalink) |
| Daar komt het wel op neer...je moet het zo zien: je genereerd 350W warmte, en je voert er maar 50W af....dan heb je per 300W die niet worden afgevoerd.... Dus uiteindelijk heb je iets warmer bier ja (moet je wel uitkijken dat je koelbox niet gaat inzakken :P )
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
| | |
| | #13 (permalink) |
| In theorie loopt de temperatuur op met 300 joules per seconde. Als je nagaat dat water ongeveer 4186 kilojoule nodig heeft om 1 liter 1 graad op te warmen, kan in theorie het water gaan koken ja. 4186000/300=13953,3 seconden om water 1 liter 1 graad op te warmen. Dus dat zijn ongeveer 5 uur. ( in praktijk gaat dit veel sneller omdat je koelbox en alle lucht erin ook al warm zijn) Als je dan gaat rekenen, kun je in 500 uur een liter water laten koken. Dit zal in praktijk niet werken, omdat A: je pc dan uitslaat, B: er veel warmte ontsnapt en C: je koelbox zal dit niet houden...
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 maart 2007 Locatie: Axel / zeeland
| Ja, dat klopt wel. Maar een 350 watt voeding geeft geen 350 watt warmte. Meestal hebben standaart voedingen een rendement van 60-70%, dus dan word in de voeding zelf 60-70% nutting gebruikt en 40-30% omgezet in warmte. Dan in de pc zelf, de processor die word warm, maar die levert ook prestaties, het is tenslotte geen kachel op energie, hij is gemaakt om ook nog wat te doen :P . Dus ik denk dat maximaal 50% van het aantal watt omgezet word in warmte, dan heb je het denkik wel ver gehad. |
| | |
| | #15 (permalink) |
| De processor doet zeker iets, maar er is geen mechanisch element wat in beweging wordt gebracht. Dus de energie kan nix anders dan warm worden in de cpu enzo... En natuurlijk verbruikt de voeding ook energie om de voltages te verlagen. Maar dan nog produceer je een enorme hoeveelheid warmte. Denk maar eens aan een pc, die in de winter op je kamer staat te bollen. Na een uurtje is het ook lekker warm op je kamer hoor.
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Is deze case een deftelijke case voor te modden ??? | killerboy | Casemod Junkies | 3 | 30-09-2005 20:25 |