| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 augustus 2007
| ik zal me allereerst even voorstellen. Ik ben G.S.U.S, 25 jaar jong, en woon in leeuwarden. na enige tijd de mods op deze forum mogen aanschouwen, toch maar eindelijk besloten om ook een casemod te beginnen.. ik heb twee opties. optie 1, ik gebruik me huidige case, een Antec p180, een opzich ruime kast, en mooi strak afgewerkt. wat ik in me hoofd heb: ik wil dan een in de zijpaneel een ruit in maken, en de intereur voorzien van blauwe ingredienten. zoasl blauwe fans, blauwe bekabeling enz enz. optie 2, met de ze optie begin ik helemaal bij 0 om een kast te gaan maken, ik heb het idee om een nieuwe case te gaan bouwen van geheel RVS (roest vast staal). idee is om dan een kast te bouwen richting de Antec 180 (omdat ik van strakke case''s het mooist vind) alleen zou ik de RVS kast wat groten maken i.v.m met ruimte gebrek met nieuwe systeem. de buiten kant van de case ga ik dan geheel borstelen (krasjes allemaal dezelfde richting op) de binnen kant word geheel zwart. ook hier zou ik alles willen aankleden met blauwe details. dit is in grote lijnen wat ik wil, nu moet ik nog een keuze maken. graag wil ik meningen van andere horen. optie 1, Antec modden optie 2, nieuw RVS kast bouwen, ik lees de reacties wel greets G.S.U.S |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 april 2007 Locatie: Arnhem
| - Sorry furious hamster :P Ik wil niet zeiken maar zou je willen letten op je hoofdletters? Dat leest fijner dan elke keer enter. Ik zou overigens beginnen als eerste mod met je antec case. Je zou dan eventueel later als 2de mod zelf een kast kunnen bouwen. Suc 6! ![]() |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 november 2004
| Sjah de keuze is aan jou maar ik kan altijd wat handreikingen doen. Als beginnend modder direct aan een zelfbouwkast beginnen is op z'n minst gedurfd maar ik kan verder niet inschatten hoe goed je thuis bent in metaalbewerking en computers. RVS nemen is zo mogelijk nog moediger: zwaar en erg lastig te bewerken, zeker in vergelijking met aluminium. Dat is licht en vrij gemakkelijk te bewerken. Die P180 is een mooie kast maar ook niet echt de makkelijkste om te modden. De zijpanelen bestaan bijvoorbeeld uit meerdere lagen, houd daar ook rekening mee ![]()
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 augustus 2007
| Exuus voor de hoofdletters, meestal ratel ik er snel door heen en let ik er niet op. Thnx voor de reacties. De antec case is op zich geen probleem om te modden (lijkt mij) juist omdat je een dubbele laag hebt op de zijpaneel is een ruitje er makkelijk in te zetten en heb je meteen een nette afwerking aan buiten en binnen zijde. Ik wacht momenteel op de prijzen van RVS als die wat meevallen ga ik voor de RVS case. Ik zie meer een uitdaging om een case helemaal zelf te bouwen dan een bestaande case pakken, dit is niet lullig bedoelt naar andere. Ik ben zelf handig met metalen en heb machine's tot me beschikking om RVS te bewerken . Daarbij kan ik wel wat extra ruimte gebruiken in de case voor de nieuwe systeem die in november besteld word. Ik denk dit weekeind er nog over na en hak volgende week de knoop door. Zijn er nog bijzonder heden waar ik aan moet gaan denken? dan even de bewerkingen om alles passend te krijgen daar gelaten.G.S.U.S |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 mei 2007 Locatie: Spijkenisse
| Als je zelf een case bouwt is het ook wel handig om een moederbord-tray en zo'n achterkant (voor pci-sloten en moederbord aansluitingen) te hebben. Dat kan je het best uit een oude kast trekken. Als je dat niet hebt kan je altijd een kast van het grofvuil of marktplaats ofzo halen.
__________________ Dream it, mod it |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
![]() | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 december 2006 Locatie: Lelystad
| RVS kan je waarschijnlijk wel snijden met een plasma toorts of via water wat onder hoge druk wordt uitgestoten. Gebruik geen slijptol dan krijg je rafelige en blauwe randen ivm de warmte. Met een decoupeerzaag gaat denk ik erg lang duren en kost je veel zaagjes.
__________________ "its nice to be important But its more important to be nice" |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Uitbouwen - Overigens is je avater erg tegen strijdig met de Biokipjes ![]() | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Nieuwe Casemod Gallery | uzuri | News & Review Junkies | 20 | 4-02-2005 19:45 |
| Nieuwe Casemod in Progress. | Soefkenijn | Casemod Junkies | 76 | 17-08-2003 10:34 |
| Dit wordt mijn nieuwe casemod | Casemod Junkies | 41 | 1-08-2003 23:44 | |
| Prijzenslag opkomst op de duitse PC markt | Bart_Banaan | Area 1337 | 14 | 20-03-2003 19:57 |